Svar: 2.917
Tråde: 91
Tilmeldt: Jul 2011
(28-05-2013, 22:42)K. Hansen Skrev: Jeg vil da tro det godt kan være ventilerne stadigvæk, de skal jo nok lige stilles ind. Lidt ligesom når du køber et bord i samlesæt, der skal skruerne også lige strammes til efter lidt tid
Sig mig Karen, har du fået ventiler på hjernen? Selvfølgelig skal ventilerne indimellem stilles, men de bør vel køre mange 1000 km inden da. Mon ikke en justering for hver 10.000km er ok?
Venligst Erik.
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(28-05-2013, 22:36)K. Hansen Skrev: Nej det. Men hvornår mon vi kan overbevise politikerne om at de er åndssvage? (Både dem og reglerne.)
Vi får dem aldrig overbevist, desværre. Skrev engang til en kvindelig politiker i trafikudvalget (eller hvad det nu hedder) i folketinget, ang. cykelsti på Storebæltsbroen, da den var under opførsel. Jeg skrev bl.a. at jeg gerne så en cykelsti på broen, så knallerter og cykler kunne komme over den vej. Hendes svar var, at en knallert kun var tiltænkt nærområdet, ikke det at køre landet rundt. Der blev jeg sg* gal . Så hun fik en svada, af den anden verden. Jeg fik aldrig svar retur .
Ivecar plus 2023.
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar: 125
Tråde: 27
Tilmeldt: Jan 2013
(28-05-2013, 23:17)K. Hansen Skrev:
Næææ. Og angående ventilerne kan det sagtens være dem selvom den er ny
Har lige fået mine stillet i dag (500 km. service)
Svar: 7.249
Tråde: 122
Tilmeldt: Apr 2009
(28-05-2013, 23:07)Jps Skrev: Vi får dem aldrig overbevist, desværre. Skrev engang til en kvindelig politiker i trafikudvalget (eller hvad det nu hedder) i folketinget, ang. cykelsti på Storebæltsbroen, da den var under opførsel. Jeg skrev bl.a. at jeg gerne så en cykelsti på broen, så knallerter og cykler kunne komme over den vej. Hendes svar var, at en knallert kun var tiltænkt nærområdet, ikke det at køre landet rundt. Der blev jeg sg* gal . Så hun fik en svada, af den anden verden. Jeg fik aldrig svar retur .
Fra Korsør til Nyborg (eller omvendt) må da også være inden for hendes grænse. Der er vel 20-25km (selve forbindelsen er 17km).
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(28-05-2013, 23:25)Teddy Skrev: Fra Korsør til Nyborg (eller omvendt) må da også være inden for hendes grænse. Der er vel 20-25km (selve forbindelsen er 17km).
Nu tænker jeg jo kørsel hernede fra . Og 20-25 km er jo ikke meget, Jeg kan så lige akkurat komme til Tårs Færgehavn :P.
Ivecar plus 2023.
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
(28-05-2013, 23:22)bachlassen Skrev: Har lige fået mine stillet i dag (500 km. service)
Dejligt Håber det løste problemet
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar: 7.249
Tråde: 122
Tilmeldt: Apr 2009
(28-05-2013, 23:31)Jps Skrev: Nu tænker jeg jo kørsel hernede fra . Og 20-25 km er jo ikke meget, Jeg kan så lige akkurat komme til Tårs Færgehavn :P.
Det var for at tale samme sprog. Og ang. Storebælt, kan det jo være lige meget nu meeeen der er jo andre kommende projekter, hvor det kunne være en interessant diskution. Fehmern forbindelsen bliver kortere, end Storebælt. Så er det jo så bare spørgsmålet, om hvor meget vi vil integreres med Tyskerne - og omvendt.
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(28-05-2013, 23:46)Teddy Skrev: Det var for at tale samme sprog. Og ang. Storebælt, kan det jo være lige meget nu meeeen der er jo andre kommende projekter, hvor det kunne være en interessant diskution. Fehmern forbindelsen bliver kortere, end Storebælt. Så er det jo så bare spørgsmålet, om hvor meget vi vil integreres med Tyskerne - og omvendt.
Ja, det kunne jeg godt læse . Og ja det er ligemeget nu og en skam man nedlagde busruten til transport af cykler og knallerter, så hurtigt som de gjorde.
De tyskere der bor tæt på "landgangen", er imod forbindelsen, som jo bliver en tunnel (uden cykelsti ). Men sjovt nok, så kommer der cykelsti på den nye storstrømsbro, når den engang om 8-10 år, står færdig.
Ivecar plus 2023.
Svar: 7.249
Tråde: 122
Tilmeldt: Apr 2009
(28-05-2013, 23:58)Jps Skrev: Ja, det kunne jeg godt læse . Og ja det er ligemeget nu og en skam man nedlagde busruten til transport af cykler og knallerter, så hurtigt som de gjorde.
De tyskere der bor tæt på "landgangen", er imod forbindelsen, som jo bliver en tunnel (uden cykelsti ). Men sjovt nok, så kommer der cykelsti på den nye storstrømsbro, når den engang om 8-10 år, står færdig.
Og den cykelsti forsøgte de også at undgå at skulle betale for, men den lokale politiske modstand var for stor. Det er nu engang sværere at nedlægge noget eksisterende, end at undgå noget nyt.
Svar: 125
Tråde: 27
Tilmeldt: Jan 2013
Nu har jeg læst lidt videre. Og folk siger, man ikke skal gøre CDI'en ubegrænset ved at fjerne den ene lilla ledning, hvis ikke man samtidig fjerner skiven i variatoren. Men hvorfor?
PGO kører med ubegrænset CDI som standard.
Svar: 2.917
Tråde: 91
Tilmeldt: Jul 2011
29-05-2013, 22:51
(Dette opslag var sidst ændret: 29-05-2013, 22:53 af Scooterballe.)
(29-05-2013, 19:45)bachlassen Skrev: Nu har jeg læst lidt videre. Og folk siger, man ikke skal gøre CDI'en ubegrænset ved at fjerne den ene lilla ledning, hvis ikke man samtidig fjerner skiven i variatoren. Men hvorfor?
PGO kører med ubegrænset CDI som standard.
Jeg forestiller mig, at motoren kommer til at køre med en hulens masse omdr. hvis CDI`en er ubegrænset. Derfor bør der skiftes til en højere gearing ved at fjerne ringen, så motoren ikke "løber livet af sig". Ventilerne skal jo også gerne kunne følge med
Venligst Erik.
|