Svar: 1.754
Tråde: 63
Tilmeldt: Jan 2008
Du skal være opmærksom på, om lyset pludseligt går ud. De ældre Kymco Super 8'ere havde problemer med CDI'en og lysboksen, der gjorde at forlyset (begge lamper) pludseligt gik ud. Så vidt jeg ved skulle Kymco have rettet fejlen. Hvis du får fejlen, kan du montere relæer i stedet for lyskontrolboksen. Den gamle lyskontrol boks, drænede desuden batteriet for strøm, så de ikke holdte mere end få uger uden kørsel. Med relæer, starter den fint, uden at have kørt et par måneder.
Svar: 125
Tråde: 27
Tilmeldt: Jan 2013
Så har jeg været til første service i dag. Der er skiftet motorolie, transmissionsolie, stillet ventiler og checket en hel masse ting (benzinsystem, bremser, bolte m.v.)
Så nu kører jeg indtil 2000 km håber jeg
Svar: 125
Tråde: 27
Tilmeldt: Jan 2013
Længere anmeldelse af Super 8'en følger i en ny tråd om nogle kilometer.
Men jeg har lige et spørgsmål. Den kører max. 29,5 km/t på GPS og 28-29 på farttavlerne ved vejene. Det er noget af en omvæltning når man kommer fra 38 km/t og ubegrænset CDI på PGO.
Jeg har ingen intentioner om at køre ulovligt igen da jeg er blevet stoppet før, men bare en fem-seks km/t kunne gøre meget. Fordi CDI'en er begrænset, holder den jo også igen ned ad bakke - det er lidt irriterende når vennerne bare fræser afsted på deres PGO'er.
Hvis nu skiven bliver i og jeg tager den lilla ledning ud ad CDI'en så den er ubegrænset - hvor hurtigt mon den så vil gå? Og hvor hurtigt på rullefelt? Ryger garantien? Jeg skal ikke have den her taget af politiet fordi den kører 44 km/t på feltet.
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(28-05-2013, 18:02)bachlassen Skrev: Længere anmeldelse af Super 8'en følger i en ny tråd om nogle kilometer.
Men jeg har lige et spørgsmål. Den kører max. 29,5 km/t på GPS og 28-29 på farttavlerne ved vejene. Det er noget af en omvæltning når man kommer fra 38 km/t og ubegrænset CDI på PGO.
Jeg har ingen intentioner om at køre ulovligt igen da jeg er blevet stoppet før, men bare en fem-seks km/t kunne gøre meget. Fordi CDI'en er begrænset, holder den jo også igen ned ad bakke - det er lidt irriterende når vennerne bare fræser afsted på deres PGO'er.
Hvis nu skiven bliver i og jeg tager den lilla ledning ud ad CDI'en så den er ubegrænset - hvor hurtigt mon den så vil gå? Og hvor hurtigt på rullefelt? Ryger garantien? Jeg skal ikke have den her taget af politiet fordi den kører 44 km/t på feltet.
Så må det være en 25 km/t udgave du har fået fat i, desværre . Og hvis du klipper ledningen ryger garantien. Jeg aner ikke hvor hurtigt den kommer til at køre, med ledningen klippet.
Ivecar plus 2023.
Svar: 125
Tråde: 27
Tilmeldt: Jan 2013
(28-05-2013, 18:07)Jps Skrev: Så må det være en 25 km/t udgave du har fået fat i, desværre . Og hvis du klipper ledningen ryger garantien. Jeg aner ikke hvor hurtigt den kommer til at køre, med ledningen klippet.
Er vi enige om, at det ikke må være mere skadeligt for motoren at køre med ubegrænset CDI som det er at køre PGO, hvor det jo er standard? Eller er det anderledes på 4-takt?
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(28-05-2013, 18:46)bachlassen Skrev: Er vi enige om, at det ikke må være mere skadeligt for motoren at køre med ubegrænset CDI som det er at køre PGO, hvor det jo er standard? Eller er det anderledes på 4-takt?
Nej det er ikke mere skadeligt for motoren, at køre med en ubegrænset Cdi. Men da din Cdi er begrænset og du vil klippe ledningen, skal du også fjerne ringen. Det er hvad jeg har læst mig til her på BS, et sted (eller måske på et andet forum ).
Ivecar plus 2023.
Svar: 125
Tråde: 27
Tilmeldt: Jan 2013
(28-05-2013, 19:07)Jps Skrev: Nej det er ikke mere skadeligt for motoren, at køre med en ubegrænset Cdi. Men da din Cdi er begrænset og du vil klippe ledningen, skal du også fjerne ringen. Det er hvad jeg har læst mig til her på BS, et sted (eller måske på et andet forum ).
Så går det ikke.. Øv
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(28-05-2013, 19:45)bachlassen Skrev: Så går det ikke.. Øv
Jeg tror ikke det gør, desværre. Men det må dem der kører på 4taktere hver dag, kunne svare bedre på, end jeg.
Ivecar plus 2023.
Svar: 791
Tråde: 22
Tilmeldt: May 2011
28-05-2013, 21:10
(Dette opslag var sidst ændret: 28-05-2013, 21:11 af Arbejdsnarkomanen.)
En 9mm gianto sprint begrænsningsring, et nummer længere rem, og en malossimultivar får min agility til at køre 36-37km/t
Multivaren er selvfølgelig ikke nødvendig, men giver bedre acceleration
Kunne være du skulle prøve det, for min gik heller ikke mere end 29-30 på GPS
Generelt er det ikke en god idé at fjerne cdi begrænsningen når man har skive i, da motoren bare tager flere og flere omdrejninger, hvilket den selvfølgelig ikke har så godt af, men samtidig kører du ikke særlig meget hurtigere, og meget kortere på literen.
Svar: 2.917
Tråde: 91
Tilmeldt: Jul 2011
(28-05-2013, 18:46)bachlassen Skrev: Er vi enige om, at det ikke må være mere skadeligt for motoren at køre med ubegrænset CDI som det er at køre PGO, hvor det jo er standard? Eller er det anderledes på 4-takt?
Følger lige med her. Hvad begrænser CDI`en på din Super 8? Omdr.? Det er hvad jeg formoder. En 4-takter har jo ventilerne at slås med udover de tilsvarende dele på en 2-takter. Håber f.eks. Baddi kommer med sit besyv, han er temmelig vidende indenfor Kymco (og alskens scootere og mekanik). Min Yamaha har en begrænser på 7000 omdr./min, og den har jeg ikke tænkt mig at ændre. Derimod gearingen, kan du ikke korte lidt af gliderør/skive? Hvis den iøvrigt trækker fint kan du jo nemt "geare" den så den løber i nærheden af det du ønsker, som jo ikke er ret meget. Den er jo også knapt kørt til, så du skal måske væbne dig med en smule tålmodighed. Igen, tillykke med Super 8`eren
Venligst Erik.
Svar: 125
Tråde: 27
Tilmeldt: Jan 2013
Tak for det endnu engang. Den går fantastisk selvom det ikke går så hurtigt.
Jeg tænkte på at hvis den nu er en såkaldt 25'er, er det så bare skiven - eller forhøjningen på gliderøret - der er bredere end det, der sidder på en 30'er. Det vil sige at jeg måske bare skal have et glat gliderør med en helt normal 30 km/t skive ovenpå?
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(28-05-2013, 22:02)bachlassen Skrev: Tak for det endnu engang. Den går fantastisk selvom det ikke går så hurtigt.
Jeg tænkte på at hvis den nu er en såkaldt 25'er, er det så bare skiven - eller forhøjningen på gliderøret - der er bredere end det, der sidder på en 30'er. Det vil sige at jeg måske bare skal have et glat gliderør med en helt normal 30 km/t skive ovenpå?
Du kan godt prøve det med gliderør/ skive. Rent lovmæssigt, når vi snakker rullefelt/lasermåling, så må din 25'r rent faktisk kun køre 26 km/t ved en lasermåling =1.000 kr i bøde, hvis den kører over det.
Her er lidt læsning omkring 25'r: 25'r på feltet.
Ivecar plus 2023.
|