Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hot kører "dårligt", med alt tunet???
#1
Hey, jeg har lige tun-renoveret min hot 50, og for at sige det lige ud, så er der intet sindsygt optræk over den. jeg kender ikke topfarten, men tror den er et sted på 70 km/t.

opsætning:

Cylinder: R-Setup Sport 70cc.
Karburator: R-Setup Sport Edition 21mm.
Membran: Stage6 tunmembran.
Krumtap: Top Racing, samt top racing krumtapslejre (holder til 16000 rpm.).
Udstødning: Stage6 Pro Replice (knæk).
kobling: Stage6 Torque Control.
variator: Malossi Multivar.

hvad foreslår i af følgende? ruller, dyse og trimfjedre? og hvorfor kører den så "langsomt" på optrækket? please hjælp mig, har lige brugt alle mine penge på den.

Du bedes venligst rette dit indlæg, så det kommer i overensstemmelse med gældende regler, for indlæg i dette forum. Vi går bla. meget op i, at man især husker, at der skal benyttes stort begyndelsesbogstav ved sætningsbegyndelser. Det gælder altså også, efter følgende tegn: punktum (.), udråbstegn (!) og spørgsmålstegn (?).
Og dette gælder også overskriften.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(24-05-2013, 23:36)ayham22 Skrev: Hey, jeg har lige tun-renoveret min hot 50, og for at sige det lige ud, så er der intet sindsygt optræk over den. jeg kender ikke topfarten, men tror den er et sted på 70 km/t.

opsætning:

Cylinder: R-Setup Sport 70cc
Karburator: R-Setup Sport Edition 21mm
Membran: Stage6 tunmembran
Krumtap: Top Racing, samt top racing krumtapslejre (holder til 16000 rpm.)
Udstødning: Stage6 Pro Replice (knæk)
kobling: Stage6 Torque Control
variator: Malossi Multivar

hvad foreslår i af følgende? ruller, dyse og trimfjedre? og hvorfor kører den så "langsomt" på optrækket? please hjælp mig, har lige brugt alle mine penge på den ...

Hej hvor længe har du kørt med den opsætning? Jeg har før oplevet, at når man får nye ting på, at det skal køres til, inden der kommer fuld optræk og topfart.
Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1999, Suzuki DM 50, Aprilia RS 50 1999, Yamaha 4 Gear, Pgo Hot 50, Gilera Stalker, Kinroad Chopper.


Svar
#3
Har du overhovdet kørt det til?

Du skal jo osse dyse den ind, så du ved hvor meget benzin den skal have og luft:
Du skal osse rulle den til, man kan jo ikke bare købe noget oig så regne med at det der følger med er det du skal bruge.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#4
Der skal selvfølgelig dyses ind, således at den får den korrekte benzinblanding. Grin

Derefter skal du indstille rullevægten. Fræk

For at finde den korrekte dyse tager du en som du ved er for stor og putter i, og så et stopur i hånden på en kendt afstand, hvor du kan nå 50-60 km/t og så kører du den 3 gange med en dyse, så går du et tak ned, prøver igen med stopur og ser om det er hurtigere og så videre, indtil du finder den der er hurtigst. Husk at du kommer til at larme og køre det samme stykke flere gange, så du skal have et stykke lige vej ude på landet hvor der er god overblik, ikke er nævneværdigt trafik og du ikke generer beboere. Smil

Når du så har fundet den korrekte dyse kan du justere en lille smule op og ned med en dyserival hvis du skal have en mellemstørrelse.

Derefter skal du finde rullestørrelse, hvilket du gør på den samme måde med at have nogle forskellige vægte og et stopur og en kendt afstand. Grin

Husk at din føling ikke er en pind værd når det kommer til at indstille motoren, da det kan være at den føles og lyder hurtigere på grund af højere omdrejninger men egentlig er 1 eller 2 sekunder langsommere. Blink med øjet

Hvis du oplever at remmen glider ved lav hastighed, så skal du have en strammere trykfjeder og så indstille rullevægt forfra. Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar


Forum spring: