Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
24-05-2013, 14:35
(Dette opslag var sidst ændret: 27-05-2014, 13:42 af Baddi.)
Halløjsa.
Som jeg nu har snakket om nogle gange, så kunne jeg smadder godt tænke mig at putte noget trykladning på scooteren og få ekstra kræfter den vej, men sådan nogle turboladere og superladere er smadder dyre og laves ikke rigtig i de størrelser som jeg skal bruge.
Der er en gruppe ingeniører, ledet af dr. Kosta Stark, der har designet en kompressor med integreret plenum kammer og bypass ventil, som de når produktionen er i gang ønsker at sælge til under 2000 kroner stykket selvom 4000 lyder som en mere realistisk pris. De skal bare lige have skubbet til investorerne for at få produktionen i gang, og til det vil de lave en minimal produktion som de sælger til udvalgte personer i forskellige lande for at få noget reklame. Jeg har snakket lidt med ham, og det virker som en mulighed at jeg kan få lov at købe én.
Så hvis alt går som det skal, så kan det være at jeg har en trykladt scooter på et tidspunkt i løbet af sommeren, og så skal vi nok se spændende ting og sager!
Edit: De har lavet en hjemmeside: http://s-charger.com/
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
Du er jo sindssyg Baddi
Held og lykke med det. Fik du indsprøjtningen til at fungere 100%?
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
Det er skam allerede lavet, dog godt nok en knallert, men du er bagud.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
24-05-2013, 20:11
(Dette opslag var sidst ændret: 24-05-2013, 20:11 af K. Hansen.)
(24-05-2013, 20:02)Jps Skrev: Så du så meget andet .
Hvad for eksempel?
Ud over hidsigprop, altså.
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(24-05-2013, 20:11)K. Hansen Skrev: Hvad for eksempel?
Ud over hidsigprop, altså.
Skal vi ikke komme ind på her .
Ivecar plus 2023.
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
Svar: 1.730
Tråde: 72
Tilmeldt: May 2008
25-05-2013, 00:39
(Dette opslag var sidst ændret: 25-05-2013, 00:40 af Havoc.)
Held og lykke med det. Har en mc der skal pudses op, men når det er gjort skal jeg ha hevet Agilityen frem igen. Den bliver dog startet engang i ugen bare for at holde den i live.
Men ja, ikke den første "ladede" scooter.
Peugeot Jetforce 125cc kan fås med en kompressor og den skulle spøtte omkring de 20hk ud. Den er så pisse dyr og går der noget i stykker på den skal man være rig
Edit: Stavefejl.
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
Nej ganske rigtigt er det ikke den første ladede scooter, men da der ikke findes nogen kompressorer der reelt er den rigtige størrelse til 50cc, så for mig er det et gennembrud.
Der har jo også været tonsvis af knallerter med superlader førhen, men de har bare ikke været i masseproduktion ud til masserne men i stedet været brugt til at sætte hastighedsrekorder af fabrikanterne selv.
Angående om jeg fik indsprøjtningen til at due 100%, så ja, næsten.
Jeg har med auto tuningen haft den henne hvor den ved næsten alle forhold kørte godt, men nu har jeg slået auto tuningen fra og starter forfra for at tune alt manuelt og individuelt for at få det til at spille ned til mindste detalje.
Tændingen har jeg dog ikke leget med endnu. Men jeg har jo sommerferie nu, så der er tid til masser sjov de næste 2½ måned.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 2.290
Tråde: 89
Tilmeldt: Jan 2006
Mon ikke Folk tænker det er en let og billigere måde at få heste ud af sådan en lille motor.
Men så skal der jo smedet stempel, stålpakning og forstærket pejlstang. Så er der lagt op til nogle hk
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(25-05-2013, 13:18)sukedk2001 Skrev: Mon ikke Folk tænker det er en let og billigere måde at få heste ud af sådan en lille motor.
Men så skal der jo smedet stempel, stålpakning og forstærket pejlstang. Så er der lagt op til nogle hk
Kittet er lavet til Honda Dax, som har en kompression på 8-9 stykker normalt, hvilket gør at trykket på 0,7 bar ikke er for højt, og det er netop ment som en nem måde at sætte flere kræfter på, da det kan sættes direkte på en original maskine og kun tager op til halvanden time at montere.
Og så er dens accelleration bedre end samme motor tunet med 75cc cylinder og bedre knastaksel samt større karburator.
Til min maskine som falder en smule uden for målgruppen ved at være en GY6 motor med et kompressionsforhold på 11 vil jeg så blive nødt til at lave nogle ændringer som stempelkøling, oliekøler og muligvis ladeluftskøler for at få det til ikke at brænde noget sammen. Ellers må jeg bare sænke kompressionen til de 8-9 stykler.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
|