Søg Garagen Hej Gæst! Register

Det næste projekt
#13
(25-05-2013, 19:56)Baddi Skrev: Kittet er lavet til Honda Dax, som har en kompression på 8-9 stykker normalt, hvilket gør at trykket på 0,7 bar ikke er for højt, og det er netop ment som en nem måde at sætte flere kræfter på, da det kan sættes direkte på en original maskine og kun tager op til halvanden time at montere. Fræk

Og så er dens accelleration bedre end samme motor tunet med 75cc cylinder og bedre knastaksel samt større karburator. Grøn grin

Til min maskine som falder en smule uden for målgruppen ved at være en GY6 motor med et kompressionsforhold på 11 vil jeg så blive nødt til at lave nogle ændringer som stempelkøling, oliekøler og muligvis ladeluftskøler for at få det til ikke at brænde noget sammen. Ellers må jeg bare sænke kompressionen til de 8-9 stykler. Grøn grin

Stempelkøling.. Er der Undersmøring af stemplet?
Som man også ser det på biler?

Det kunne enlig være fedt med sådan en costum tuning i stedet, for at gøre som alle andre med det udvalg som Tuningsvirksomhederne kan levere.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
(26-05-2013, 19:10)sukedk2001 Skrev: Stempelkøling.. Er der Undersmøring af stemplet?
Som man også ser det på biler?

Det kunne enlig være fedt med sådan en costum tuning i stedet, for at gøre som alle andre med det udvalg som Tuningsvirksomhederne kan levere.

Jeps, man borer ind i oliekanalen og sætter et kobberrør ind som man bukker op så det peger på undersiden af stemplet og så klemmer man lidt ind på det. Grin

Der er en bruger på Scootergrisen.dk der har været så dejlig at lægge billeder op hvor han har renoveret sin Agility, så vi kan se at oliekanalen er meget tydelig og det skulle være meget nemt. Grøn grin

[Image: file.php?id=1822&mode=view]

Det at stemplet skal køles nedefra havde jeg selv bestemt mig for, da det ellers kun kan komme af med varmen gennem stempelringe og pejstang, og vi ønsker at oliefilmen disse steder i hvert fald ikke skal blive for varm, da viskositeten så falder for meget. Blink med øjet
Efter snak med Anders Elsberg, som af mange (ingeniørteamet bag kompressoren, deriblandt) anses for at være den person der i øjeblikket har mest viden og erfaring med at putte overtryk på små 50cc maskiner, har jeg også fået bekræftet at det er smart, hvis man skal hive ekstraordinært mange kræfter ud af en motor. Han har det ikke stående direkte på sin side, men jeg spurgte ham ind til det nedenstående billede, hvortil han svarede at han efter at have hevet 10 hk ud af sin maskine og have omdrejninger helt op til 14.000 har oplevet overophedede pejlstænger og smeltede stempler og at disse problemer er helt fuldstendig forsvundet efter montering af stempelkølingen. Grøn grin
Det skal så bemærkes at han ikke så vidt jeg ved har en oliekøler, som jeg planlægger også at have for at olien der sprøjtes op på stemplet er så kold som muligt. Grøn grin

[Image: oilpipe2.jpg]



Som du siger kunne det være fedt med noget specielt tuning i den kaliber som man også ser det på biler og på de specielle traktortræks traktorer, hvilket jeg også er ved at arbejde mig lidt hen imod. Kosta Stark bliver dog nødt til at kunne sælge et vist antal for at prisen kan være ordenlig for kunden, hvor han til mig sagde at de skulle lave og sælge 1000 om måneden hvis prisen skulle holdes på 1700 kr, hvor det kan være konkurrencedygtigt med det blot at øge volumen af motoren. Derfor ønsker han jo ikke at det skal være custom tuning, og kittet er lavet som plug'n'play til den honda dax, hvor der så blot skal skiftes dyse på karburatoren efter montering. Blink med øjet
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#15
Ideen med kobberrøret er fed nok men jeg tænker at det giver et fald i olietrykket. Har du en olietryksmåler der kan vise om det bliver for lavt?
Freedom is just another word, for nothing left to loose. Citat: janice Joplin.
Svar
#16
(27-05-2013, 10:58)Fut Skrev: Ideen med kobberrøret er fed nok men jeg tænker at det giver et fald i olietrykket. Har du en olietryksmåler der kan vise om det bliver for lavt?

Desværre har jeg ikke en olietryksmåler, da intet af olien på tryksiden kommer uden for motoren, men jeg kunne vel fikse noget sammen ved at lave en indgang til det udefra. Fræk

Jeg har også overvejet om olietrykket skulle blive for lavt, men dette ser jeg ikke som et stort problem, hvis blot der klemmes lidt om spidsen af kobberrøret så der er noget modstand i og fordi det ikke lader til at der er tryksmøring af krumtappen i en GY6 motor. Det lader til at det kun er ventilerne der på en GY6 motor smøres af tryk og at krumtappen så blot smøres af olie der skvulper op, så dér vil kobberrøret sørge for at der kommer mere olie op ved der hvor pejlstangen sidder på stemplet. Smil

Jeg har tænkt mig også at søge efter en kraftigere oliepumpe i samme omgang for at trykket ikke falder for meget som følge af oliekøler og kobberrør. Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#17
(27-05-2013, 11:13)Baddi Skrev: Desværre har jeg ikke en olietryksmåler, da intet af olien på tryksiden kommer uden for motoren, men jeg kunne vel fikse noget sammen ved at lave en indgang til det udefra. Fræk

Jeg har også overvejet om olietrykket skulle blive for lavt, men dette ser jeg ikke som et stort problem, hvis blot der klemmes lidt om spidsen af kobberrøret så der er noget modstand i og fordi det ikke lader til at der er tryksmøring af krumtappen i en GY6 motor. Det lader til at det kun er ventilerne der på en GY6 motor smøres af tryk og at krumtappen så blot smøres af olie der skvulper op, så dér vil kobberrøret sørge for at der kommer mere olie op ved der hvor pejlstangen sidder på stemplet. Smil

Jeg har tænkt mig også at søge efter en kraftigere oliepumpe i samme omgang for at trykket ikke falder for meget som følge af oliekøler og kobberrør. Grøn grin

Det er vel bare at smide en trykmåler på slangen ind før olien rammer køleren ? Og smide en smule mere olie på dyret da køleren nok kommer til at holde på lidt af det.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
(30-05-2013, 07:08)Havoc Skrev: Det er vel bare at smide en trykmåler på slangen ind før olien rammer køleren ? Og smide en smule mere olie på dyret da køleren nok kommer til at holde på lidt af det.

Køleren sidder på undertrykssiden, da det er en prop der sættes i ved bundproppen, så man ikke skal bore i noget og risikere at olien pibler ud af motoren. Grin

Men hvis det er kan jeg vel bore et lille hul på ydersiden og skrue en føler i. Så har jeg også én viser mere at finde plads til på styret så det kan se helt tosset ud. Blink med øjet
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#19
Halløjsa. Grøn grin

Jeg blev for nylig kontaktet af Kosta Stark igen. Superladeren er desværre ikke på gaden endnu men de har lavet en hjemmeside hvor produktet og teknisk information findes, så på trods af at jeg intet har hørt fra ham længe er de ikke stoppet og hvor de havde brug for tre millioner dollars sidste gang jeg snakkede med ham er de nu ved at starte en kickstarter kampange, hvor de kun skal bruge en kvart million. Grin

Motoren det første kit kommer til at komme på er den der sidder på Honda Monkey, der vist nok er den samme type der bruges på maskiner som Kinroad Chopper. Grin
Alt for vildt. Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#20
Jeg håber de får en bedre video på deres kickstarter side, ellers tror jeg ikke de får samlet nok penge ind.

Ideen er cool, men jeg ville hellere smide det kit på en 125-175 MC-scooter, hvor man ved man ikke vil få de store problemer med politiet osv.

https://www.kickstarter.com/projects/194...n=362d9a5b
Svar


Forum spring: