Svar: 125
Tråde: 27
Tilmeldt: Jan 2013
Hej allesammen.
Jeg er træt af min G-max og vil have en ny scooter. Den skal ikke gå i stykker hele tiden som min G-Max, da jeg skal til at køre meget efter sommerferien. Jeg skal aldrig mere selv skrue i den.
Valget står mellem en ny PGO Hot 50 eller en brugt (2012, 800 km, kørt af pige) Kymco Super 8. Skal man vælge 4-takt eller 2-takt? Og har nogle personlige erfaringer med Kymco? Hvordan er kvaliteten ift. PGO?
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
Hvis jeg var dig, så ville jeg prøve Super8. Den kører faktisk rigtig godt. Mit eneste problem på den, er plads til mine "B&W fødder"
. Den kører 35-40 km/l set i forhold til Hot50, der typisk kører 22-25 km/l. Og vi snakker i lovlig stand
.
Ivecar plus 2023.
Svar: 125
Tråde: 27
Tilmeldt: Jan 2013
(24-05-2013, 14:05)Jps Skrev: Hvis jeg var dig, så ville jeg prøve Super8. Den kører faktisk rigtig godt. Mit eneste problem på den, er plads til mine "B&W fødder" . Den kører 35-40 km/l set i forhold til Hot50, der typisk kører 22-25 km/l. Og vi snakker i lovlig stand .
Jeg vil prøve den. Har læst en del om den, og folk virker tilfredse. Jeg har ikke store fødder (42) så der burde være plads
Er den samme størrelse som G-Max? Virker den meget stor og tung at køre?
Er 8000 kr. en fair pris?
Svar: 125
Tråde: 27
Tilmeldt: Jan 2013
Er 4-t scootere også med karburator?
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(24-05-2013, 14:36)bachlassen Skrev: Er 4-t scootere også med karburator?
De findes både med og uden karburator.
Honda Zoomer er f.eks uden karburator.
Ivecar plus 2023.
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(24-05-2013, 14:11)bachlassen Skrev: Jeg vil prøve den. Har læst en del om den, og folk virker tilfredse. Jeg har ikke store fødder (42) så der burde være plads
Er den samme størrelse som G-Max? Virker den meget stor og tung at køre?
Er 8000 kr. en fair pris?
Jeg syntes den var letkørt og jeg hørte ikke meget til motoren under kørslen. Og prisen kommer jo an på stand/km og årgang.
Ivecar plus 2023.
Svar: 125
Tråde: 27
Tilmeldt: Jan 2013
Er Kymco noget kina-plastik som Tanten, JemogFix m.v.?
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(24-05-2013, 17:36)bachlassen Skrev: Er Kymco noget kina-plastik som Tanten, JemogFix m.v.?
Nej
Ivecar plus 2023.
Svar: 125
Tråde: 27
Tilmeldt: Jan 2013
Når nu jeg overvejer 4t fremfor 2t, er 4t så mere besværligt at reparere end 2t, og kræver dermed mere værkstedstid = dyrere regning?
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(24-05-2013, 18:11)bachlassen Skrev: Når nu jeg overvejer 4t fremfor 2t, er 4t så mere besværligt at reparere end 2t, og kræver dermed mere værkstedstid = dyrere regning?
Ja, 4takt er lidt mere besværlig, hvis man ikke har rodet med det før. Det er f.eks ca. 28 år siden, jeg sidst rodede med en 4takter (Honda CD og Dax), så man er nok lidt rusten i det
. Dvs. jeg roder jo med en nu
.
Ivecar plus 2023.
Svar: 125
Tråde: 27
Tilmeldt: Jan 2013
Er der nogen, der kan sige noget om hvor tit det er nødvendigt at skifte motor- og gearolie, ruller, rem, stille ventiler, skifte tændrør osv. på en 4-t ift. en 2-t. Og hvad man skal være opmærksom på, når den kun har kørt 800 km.
Vil Kymco 4-t køre pålideligt når der bliver lavet de services, der skal?
Jeg orker ikke flere knallerter, der ikke kan starte, køre og som rasler osv. Jeg skal bare have en knallert, der kan køre hver dag.
Svar: 791
Tråde: 22
Tilmeldt: May 2011
24-05-2013, 19:41
(Dette opslag var sidst ændret: 24-05-2013, 19:45 af Arbejdsnarkomanen.)
En Kymco er en ret stabil maskine. Hvis den er blevet vedligeholdt som den skal holder den til rigtig mange tusinde kilometer, og er desuden ikke særlig svær at servicere selv. Motorolie skal skiftes hver 2000km, og det er en god idé at tjekke op på ventilerne samtidigt.