Søg Garagen Hej Gæst! Register

Meget varm variator ?
#1
Den er voldsomt varm så skjoldet begynder at brænde hul i bagbremsekabel??


Vedhæftede filer Billed(er)
           
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Du kunne eventuelt starte med at oplyse hvilken scooter du har..
Svar
#3
Det er en Kymco super 9, fra 2006, som har kørt 14000 km. og udover det er der skiftet ruller, gearolie, cylinder, stempler, rem og lejer for 4000 km siden.
Svar
#4
Din kobling ser i hvertfald ud til at have det en smule for varmt, at dømme efter farven.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#5
Den skal skiftes, da den kan være skæv efter den har været så varm.

Det er muligt du kan købe en klokke som køler bedre.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Dette er bare et gæt til, hvorfor der bliver meget varmt i variohuset. Din rem må fedte en del på remskiverne, så der udvikles alt for megen varme.

Eller også kommer der ikke luft nok til "huset", via slangen foran på skjoldet eller også er udluftningshullet, spærret af skidt og møg. Og som det nævnes, så er den koblingsklokke udskiftningsmoden, da den kan være blevet skæv af for megen varme.
Ivecar plus 2023.
Svar
#7
Typisk at se overophedede koblingsklokker på scootere, der fortrinsvis kører meget stop'n go - fx. tæt bykørsel. Klokken når ikke at køle ned før den igen varmes op (acceleration). En bedre kølende klokke (fx. Malossi WingBell) ville derfor være at foretrække.
Svar
#8
Denne her:
Wingbell.
Ivecar plus 2023.
Svar
#9
Vil ikke koste penge på den.
Har fået renset den helt i bund og fandt ud af at pakningen var flækket så der dryppede olie ned på remmen så der er sat ny på så må vi se om det hjælper. Tak for de gode råd Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: