Søg Garagen Hej Gæst! Register

Vibrationer ved lav hastighed?
#1
Jeg har som sagt købt en brugt Peugeot Trekker.

Den kører rigigt godt med 80 km/t ligeud, men ved lav hastighed 10-20 f.eks over et kryds bag ved en cykel, vibrerer den en del. Min tanke er at det er koblingen/de små ruller der nok er slidt? kan det passe. Jeg tror ikke det er motoren for den kører uden mislyde eller noget.

Skulle man måske købe et nyt variomatik sæt og montere det? og hvor svært er det at komme ind til og se på det? og hvad skal man se efter ved slid?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hey Futte.

Er ikke helt sikker på det er korrekt det jeg skriver, men står med næsten samme "problem".
Har selv en Peugeot Buxy, og den ryster også en del ved lave hastigheder.

Jeg har haft min variomatik ude, og mine ruller ser ud til at de snart skal skiftes.
Så måske vi står med samme problem.

Det er dog ret nemt at komme til den.
Du skal bare skrue det skjold af, hvor din kick starter sidder.
Variomatiken sidder fast med en enkelt møtrik, dog skal du nok bruge en luft skrue for at få den af.

Der efter er den "lige til" at få den af, og tjekke om dine ruller også er slidte.
Der ligger et plastik lag uden om selve rullen, og det skulle gerne være lidt rundt i kanten.
Er den derimod "slidt" at se på, altså lidt flosset at se på, så skulle du måske prøve at skifte dem.

Hvilken vægt du skal bruge ved jeg så ikke, men den kan du nok finde på denne side, eller google den. Min bruger vist 9g standard, så det ligger nok der omkring for din også..

Når du skal montere den igen, så er det ret vigtigt at den bliver spændt nogen lunde med samme NM som den var før. Brug evt. noget også "lock tight", så den bliver siddene.

Skal dog ikke udelukke det er mig der tager fejl i mine mindre bandert nu, men ellers så må vi jo høre hva de andre eksperter siger til det.
Svar
#3
Det lyder meget fornuftigt det der

Og desuden kan der jo ikke ske noget ved at prøve at skifte dem, så jeg siger tak for det gode råd og vejledning. Jeg tror bare jeg venter med at åbne/skifte når den begynder at køre dårligt. Jeg har nemlig ikke lige pt en luftskrue.
Svar
#4
Så har jeg lige skiftet mine ruller, og det lader til at løse mit problem.
Den rysten der var før, er næsten væk nu.
Men undre mig så heller ikke, da 4 ud af 6 ruller var meget slidte.

Så prøv at skifte dine også, hvis du da ikke har gjort.
Husk evt. at rense af der hvor rullerne ligger, så de kan rulle frit.
Svar
#5
Dalle Skrev:Så har jeg lige skiftet mine ruller, og det lader til at løse mit problem.
Den rysten der var før, er næsten væk nu.
Men undre mig så heller ikke, da 4 ud af 6 ruller var meget slidte.

Så prøv at skifte dine også, hvis du da ikke har gjort.
Husk evt. at rense af der hvor rullerne ligger, så de kan rulle frit.

Ja gid de lavede scootere med kardantræk, så slap man for de skide ruller og remme. Griner
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Så må du ud og finde dig en lækker Yamaha Sting.
Og så lige modificere den en del, så dine scooter kåber osv. passer på.. he he

Griner
Svar
#7
Dalle Skrev:Så må du ud og finde dig en lækker Yamaha Sting.
Og så lige modificere den en del, så dine scooter kåber osv. passer på.. he he

Griner

Ikke på vilkår, der skal modificeres for meget.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#8
Så det tror du alligevel.. he he
Men ja, det ville sq være nemmer hvis de lavede det sådan..
Svar
#9
Kardan uden gearkasse= laaav acelleration.. :P

Vario er bare hurtigst.. 8)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Energy Skrev:Kardan uden gearkasse= laaav acelleration.. :P

Vario er bare hurtigst.. 8)

Kardan kan holde 8) det andet må de så opfinde noget smart til.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#11
Lund Skrev:Kardan kan holde 8) det andet må de så opfinde noget smart til.

Yamaha Sting og minicrosseren PW50 har jo kardan, men de er også ret sløve i forhold til en scooter med vario, men ellers fungerer det nogenlunde, dog er der højt slid på kron-spids hjulene, af den grund (bla.) ser man ikke mange Sting mere.

Og så var der jo også Velo Solex 6000, som både havde kardan og skivebremse på baghjulet...ooooh !
Svar
#12
Energy Skrev:Yamaha Sting og minicrosseren PW50 har jo kardan, men de er også ret sløve i forhold til en scooter med vario, men ellers fungerer det nogenlunde, dog er der højt slid på kron-spids hjulene, af den grund (bla.) ser man ikke mange Sting mere.

Og så var der jo også Velo Solex 6000, som både havde kardan og skivebremse på baghjulet...ooooh !

Kunne ikke nære mig med, at vise dette link til en Velo Smil:
Velo Solex 6000.
Svar


Forum spring: