Søg Garagen Hej Gæst! Register

Første teori time
#13
(16-05-2013, 21:59)Thyboen Skrev: "To hjul er sjovt, fire hjul er praktisk"
Den sætning fik mig til at tænke på Kragens signatur: " Remember. Four wheels move the body, but two wheels move the soul." Smil

Jeg glæder mig selv til jeg bliver 20, så jeg kan tage Mellemstort motorcykelkort, (har haft bilkørekort siden 31.Maj sidste år) er jo gammel nok til at tage lille, men da jeg ikke har økonomi til kortet før jeg er 20, har jeg valgt at vente til jeg alligevel kan tage det til mellemstore Smil Og så må jeg køre noget der er lidt kraftigere end en 125'er Blink med øjet

Glæd dig til i skal på glatbane i bil, det er skægt Blink med øjet

Miste kontrollen uden at være bange for at vælte. Det tror jeg satme også bliver morsomt. Grin
Men nu er det kravlegård på onsdag, og så kan jeg måske endelig få gjort op med min ærkerival: koblingspunktet. Grøn grin

Indtil videre er min erfaring i en bil at jeg i en alder af 12 fik min mors gamle toyota corolla til at hoppe halvanden meter frem og gå ud hvorefter vi måtte skubbe den ned af en bakke og vække byens mekaniker klokken kvart over 6 om morgenen så vi kunne fortsætte med at dele aviser ud... Skide koblingspunkt. Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Koblingspunktet er faktisk meget nemt Grin Dog har jeg ikke kørekort endnu men regner med at det i løbet af sommeren/efteråret, men det er forskelligt fra bil til bil Fræk
Jo mere man køre i bil, jo mindre tænker man over koblingspunktet, så gør man det bare Grøn grin
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#15
(16-05-2013, 22:54)emil-jensen Skrev: Koblingspunktet er faktisk meget nemt Grin Dog har jeg ikke kørekort endnu men regner med at det i løbet af sommeren/efteråret, men det er forskelligt fra bil til bil Fræk
Jo mere man køre i bil, jo mindre tænker man over koblingspunktet, så gør man det bare Grøn grin

Det er bare det eneste der har forfulgt mig i mine værste mareridt siden jeg første gang sad bag et rat. At jeg ikke kender pedalernes pladser i hovedet og endnu ikke succesfuldt har sat en bil i gang og fået den til at køre. Grøn grin

Det bedste på det punkt er da jeg fik lov at køre min kammerats kinroad, som også tog mig mindst 12 fejlslagne forsøg før vi kunne køre ned på tanken og tilbage uden at jeg gik ud ved stop eller start. Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#16
(16-05-2013, 23:08)Baddi Skrev: Det er bare det eneste der har forfulgt mig i mine værste mareridt siden jeg første gang sad bag et rat. At jeg ikke kender pedalernes pladser i hovedet og endnu ikke succesfuldt har sat en bil i gang og fået den til at køre. Grøn grin

Det bedste på det punkt er da jeg fik lov at køre min kammerats kinroad, som også tog mig mindst 12 fejlslagne forsøg før vi kunne køre ned på tanken og tilbage uden at jeg gik ud ved stop eller start. Grin

Alle prøver at gå i stå, det er intet at skamme sig over Smil

Jeg gik i stå 4 gange ved køreprøven fordi jeg var så nervøs, og det var ikke koblingspunktet, næh, det var fordi den sad i 3 gear istedet for 1 Rullende øjne

"Lorte" Ford Fiesta Blink med øjet

Det med ikke at kende pedalernes plads kommer til dig i løbet af den første time i kravlegården, det er meget logisk sådan som pedalerne er sat op, og tro mig, du kommer til at gå istå når du skal bremse fordi det går "Stærkt" i tredje gear Blink med øjet
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
#17
(17-05-2013, 09:22)Jes P Skrev: Alle prøver at gå i stå, det er intet at skamme sig over Smil

Jeg gik i stå 4 gange ved køreprøven fordi jeg var så nervøs, og det var ikke koblingspunktet, næh, det var fordi den sad i 3 gear istedet for 1 Rullende øjne

"Lorte" Ford Fiesta Blink med øjet

Det med ikke at kende pedalernes plads kommer til dig i løbet af den første time i kravlegården, det er meget logisk sådan som pedalerne er sat op, og tro mig, du kommer til at gå istå når du skal bremse fordi det går "Stærkt" i tredje gear Blink med øjet

Altså da jeg prøvede på kammeratens kinroad var det med at gå i stå fordi jeg skulle ned i gearene ikke det store problem. Det skete kun et par gange fordi jeg glemte at tælle hvilket gear jeg var i, og så troede at jeg var nede i frigear, hvor jeg faktisk var i 1. gear. Fræk
På biler er det meget nemmere med hvor gearene er, jeg har mange gange sat mutters bil i frigear og startet den for at få noget varme på, så at skifte gear skulle ikke være det svære. Blink med øjet
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Held og lykke med begge kort. Kan godt forstå du vil have MC kørekortGrin
Svar
#19
(16-05-2013, 22:54)emil-jensen Skrev: Koblingspunktet er faktisk meget nemt Grin

Alt er nemt, når bare man er ekspert og har 20 års erfaring i det. Meeen man skal jo starte et sted.

At finde koblingspunktet ER svært når man er helt ny og blank, og ikke kender til bilens lyde og signaler.
Svar
#20
(17-05-2013, 10:44)Teddy Skrev: Alt er nemt, når bare man er ekspert og har 20 års erfaring i det. Meeen man skal jo starte et sted.

At finde koblingspunktet ER svært når man er helt ny og blank, og ikke kender til bilens lyde og signaler.

Det med at kende bilens lyde vænner jeg mig nok hurtigt til, nu har jeg jo lige siden jeg blev stoppet af politiet gjort det til en kunst at lytte på omdrejninger og motorlyd. Blink med øjet

Og når man først har ramt vario begrænsningen på en scooter opfører den sig jo lidt som en maskine med trinvist gear, så mon ikke det bliver rimelig ligetil? Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#21
(17-05-2013, 10:53)Baddi Skrev: Det med at kende bilens lyde vænner jeg mig nok hurtigt til, nu har jeg jo lige siden jeg blev stoppet af politiet gjort det til en kunst at lytte på omdrejninger og motorlyd. Blink med øjet

Og når man først har ramt vario begrænsningen på en scooter opfører den sig jo lidt som en maskine med trinvist gear, så mon ikke det bliver rimelig ligetil? Grin

Jeg er god til at lytte til bilens omdrejninger til hvornår den vil skifte og om man er i for højt gear med for lidt fart Grin Det har sine fordele at uddanne sig til mekaniker så have lyttet til det siden jeg var en 12 år Smil

Men ja, man lære det ved at køre i bil Grøn grin Ja man starter et sted, men motorcykel bliver meget nemt når man kender koblingen, som jeg har lært, men skal dog ikke prale Flov
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
Så sidder jeg, den gamle mand og filosoferer over tiden.
Fik kørekort i 1979 som 19 årig. Teori var noget bøvl. mener at kunne huske at vi var en 20 stykker til teoritimerne. Læreren stod og snakkede i et væk og det var bare om at følge med.
Skilteskoven var stor og man skulle kunne samtlige skilte oven i alt det andet.
Glatbane og kravlegård fandtes ikke, ihvertfald ikke som obligatorisk undervisning.

Jeg tog kørekort om vinteren så lærte glatbanekørsel IRL.

Her mange år efter har jeg så taget kørekort til MC og frygten for om jeg kunne finde ud af det var stor. Heldigvis viste det sig IKKE at være så svært.
Teorien blev taget via selvstudium på PC ved kørelæreren. Kan bestemt anbefales.
Når jeg kan få det til at fungere så kan i unge det sgu også.

Krøllen på dette er at den kørelærer jeg havde mente det var en FORDEL at jeg havde kørt scooter i nogle år. Kun var han ikke ovenud glad for at jeg havde kørt ulovligt men som han sagde, så ved du hvad det drejer sig om når du nu har kørt stærkere end tilladt.

Så at kørelæreren her ikke mener det er en fordel må stå for hans ord, der er da ikke rigtig belæg for det.

Held og lykke med kortet/ kortene.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#23
(16-05-2013, 22:48)Baddi Skrev: Miste kontrollen uden at være bange for at vælte. Det tror jeg satme også bliver morsomt. Grin
Men nu er det kravlegård på onsdag, og så kan jeg måske endelig få gjort op med min ærkerival: koblingspunktet. Grøn grin

Indtil videre er min erfaring i en bil at jeg i en alder af 12 fik min mors gamle toyota corolla til at hoppe halvanden meter frem og gå ud hvorefter vi måtte skubbe den ned af en bakke og vække byens mekaniker klokken kvart over 6 om morgenen så vi kunne fortsætte med at dele aviser ud... Skide koblingspunkt. Grøn grin

Ved ikke om min erfaring med biler før jeg fik kørekort er meget bedre end din, det første møde med at side bag rettet i en bil var da jeg som 16-årig kørte en kundebil forlæns ind i et arbejdsbord og smadrede en kofanger og en forlygte... Heldigvis var det ikke mig mester blev sur på, men den svend der havde bedt mig om at bakke bilen tilbage Fræk
Koblingen skal man lige lære at kende, men husk, aldrig løft den for hurtigt, så går bilen i stå, lige så stille, og når du mærker det hårde punkt, giver du, afhængelig af hvad bil det er, en lille smule gas, så er du kørende Blink med øjet
Og række følgen er: Kobling til venstre, den bruger du kun venstre fod til, speeder til højre, og bremsen i midten, og speeder og bremse bruger man højre fod til, det er ikke så svært, det lære du hurtigt Blink med øjet
Thybo af guds nåde.
Min Gilera Stom
Puch Maxi renovering (Projekt håbløs)


" Remember. Four wheels move the body, but two wheels move the soul."
Hvil i fred Kragen.
Svar
#24
Det bedste er faktisk at man ikke har kørt bil før, for så har man ingen dårlige vaner.

F.eks gik jeg på hold med en der havde kørt i sin fars bil, han dumpet køreprøven fordi han ikke kunne vende sig til at lave "Spejl, Spejl, Skulder" når han drejet.
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar


Forum spring: