Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 2.431
Tråde: 159
Tilmeldt: May 2010
Koblingspunktet er faktisk meget nemt Dog har jeg ikke kørekort endnu men regner med at det i løbet af sommeren/efteråret, men det er forskelligt fra bil til bil
Jo mere man køre i bil, jo mindre tænker man over koblingspunktet, så gør man det bare
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM.
Knallert: ingen pt.
Husdyr: 3 katte.
Arbejde: lastbilchauffør.
For sjov/projekter: mini chopper.
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport.
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 2.165
Tråde: 82
Tilmeldt: May 2010
17-05-2013, 09:22
(Dette opslag var sidst ændret: 17-05-2013, 09:25 af Jes P.)
(16-05-2013, 23:08)Baddi Skrev: Det er bare det eneste der har forfulgt mig i mine værste mareridt siden jeg første gang sad bag et rat. At jeg ikke kender pedalernes pladser i hovedet og endnu ikke succesfuldt har sat en bil i gang og fået den til at køre.
Det bedste på det punkt er da jeg fik lov at køre min kammerats kinroad, som også tog mig mindst 12 fejlslagne forsøg før vi kunne køre ned på tanken og tilbage uden at jeg gik ud ved stop eller start.
Alle prøver at gå i stå, det er intet at skamme sig over
Jeg gik i stå 4 gange ved køreprøven fordi jeg var så nervøs, og det var ikke koblingspunktet, næh, det var fordi den sad i 3 gear istedet for 1
"Lorte" Ford Fiesta
Det med ikke at kende pedalernes plads kommer til dig i løbet af den første time i kravlegården, det er meget logisk sådan som pedalerne er sat op, og tro mig, du kommer til at gå istå når du skal bremse fordi det går "Stærkt" i tredje gear
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(17-05-2013, 09:22)Jes P Skrev: Alle prøver at gå i stå, det er intet at skamme sig over
Jeg gik i stå 4 gange ved køreprøven fordi jeg var så nervøs, og det var ikke koblingspunktet, næh, det var fordi den sad i 3 gear istedet for 1
"Lorte" Ford Fiesta
Det med ikke at kende pedalernes plads kommer til dig i løbet af den første time i kravlegården, det er meget logisk sådan som pedalerne er sat op, og tro mig, du kommer til at gå istå når du skal bremse fordi det går "Stærkt" i tredje gear
Altså da jeg prøvede på kammeratens kinroad var det med at gå i stå fordi jeg skulle ned i gearene ikke det store problem. Det skete kun et par gange fordi jeg glemte at tælle hvilket gear jeg var i, og så troede at jeg var nede i frigear, hvor jeg faktisk var i 1. gear.
På biler er det meget nemmere med hvor gearene er, jeg har mange gange sat mutters bil i frigear og startet den for at få noget varme på, så at skifte gear skulle ikke være det svære.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 4
Tråde: 0
Tilmeldt: Jul 2012
Held og lykke med begge kort. Kan godt forstå du vil have MC kørekort
Svar: 7.249
Tråde: 122
Tilmeldt: Apr 2009
(16-05-2013, 22:54)emil-jensen Skrev: Koblingspunktet er faktisk meget nemt
Alt er nemt, når bare man er ekspert og har 20 års erfaring i det. Meeen man skal jo starte et sted.
At finde koblingspunktet ER svært når man er helt ny og blank, og ikke kender til bilens lyde og signaler.
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(17-05-2013, 10:44)Teddy Skrev: Alt er nemt, når bare man er ekspert og har 20 års erfaring i det. Meeen man skal jo starte et sted.
At finde koblingspunktet ER svært når man er helt ny og blank, og ikke kender til bilens lyde og signaler.
Det med at kende bilens lyde vænner jeg mig nok hurtigt til, nu har jeg jo lige siden jeg blev stoppet af politiet gjort det til en kunst at lytte på omdrejninger og motorlyd.
Og når man først har ramt vario begrænsningen på en scooter opfører den sig jo lidt som en maskine med trinvist gear, så mon ikke det bliver rimelig ligetil?
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 2.431
Tråde: 159
Tilmeldt: May 2010
17-05-2013, 11:27
(Dette opslag var sidst ændret: 17-05-2013, 11:29 af emil-jensen.)
(17-05-2013, 10:53)Baddi Skrev: Det med at kende bilens lyde vænner jeg mig nok hurtigt til, nu har jeg jo lige siden jeg blev stoppet af politiet gjort det til en kunst at lytte på omdrejninger og motorlyd.
Og når man først har ramt vario begrænsningen på en scooter opfører den sig jo lidt som en maskine med trinvist gear, så mon ikke det bliver rimelig ligetil?
Jeg er god til at lytte til bilens omdrejninger til hvornår den vil skifte og om man er i for højt gear med for lidt fart Det har sine fordele at uddanne sig til mekaniker så have lyttet til det siden jeg var en 12 år
Men ja, man lære det ved at køre i bil Ja man starter et sted, men motorcykel bliver meget nemt når man kender koblingen, som jeg har lært, men skal dog ikke prale
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM.
Knallert: ingen pt.
Husdyr: 3 katte.
Arbejde: lastbilchauffør.
For sjov/projekter: mini chopper.
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport.
Svar: 2.993
Tråde: 272
Tilmeldt: Dec 2010
Så sidder jeg, den gamle mand og filosoferer over tiden.
Fik kørekort i 1979 som 19 årig. Teori var noget bøvl. mener at kunne huske at vi var en 20 stykker til teoritimerne. Læreren stod og snakkede i et væk og det var bare om at følge med.
Skilteskoven var stor og man skulle kunne samtlige skilte oven i alt det andet.
Glatbane og kravlegård fandtes ikke, ihvertfald ikke som obligatorisk undervisning.
Jeg tog kørekort om vinteren så lærte glatbanekørsel IRL.
Her mange år efter har jeg så taget kørekort til MC og frygten for om jeg kunne finde ud af det var stor. Heldigvis viste det sig IKKE at være så svært.
Teorien blev taget via selvstudium på PC ved kørelæreren. Kan bestemt anbefales.
Når jeg kan få det til at fungere så kan i unge det sgu også.
Krøllen på dette er at den kørelærer jeg havde mente det var en FORDEL at jeg havde kørt scooter i nogle år. Kun var han ikke ovenud glad for at jeg havde kørt ulovligt men som han sagde, så ved du hvad det drejer sig om når du nu har kørt stærkere end tilladt.
Så at kørelæreren her ikke mener det er en fordel må stå for hans ord, der er da ikke rigtig belæg for det.
Held og lykke med kortet/ kortene.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar: 409
Tråde: 14
Tilmeldt: Oct 2009
(16-05-2013, 22:48)Baddi Skrev: Miste kontrollen uden at være bange for at vælte. Det tror jeg satme også bliver morsomt.
Men nu er det kravlegård på onsdag, og så kan jeg måske endelig få gjort op med min ærkerival: koblingspunktet.
Indtil videre er min erfaring i en bil at jeg i en alder af 12 fik min mors gamle toyota corolla til at hoppe halvanden meter frem og gå ud hvorefter vi måtte skubbe den ned af en bakke og vække byens mekaniker klokken kvart over 6 om morgenen så vi kunne fortsætte med at dele aviser ud... Skide koblingspunkt.
Ved ikke om min erfaring med biler før jeg fik kørekort er meget bedre end din, det første møde med at side bag rettet i en bil var da jeg som 16-årig kørte en kundebil forlæns ind i et arbejdsbord og smadrede en kofanger og en forlygte... Heldigvis var det ikke mig mester blev sur på, men den svend der havde bedt mig om at bakke bilen tilbage
Koblingen skal man lige lære at kende, men husk, aldrig løft den for hurtigt, så går bilen i stå, lige så stille, og når du mærker det hårde punkt, giver du, afhængelig af hvad bil det er, en lille smule gas, så er du kørende
Og række følgen er: Kobling til venstre, den bruger du kun venstre fod til, speeder til højre, og bremsen i midten, og speeder og bremse bruger man højre fod til, det er ikke så svært, det lære du hurtigt
Svar: 2.165
Tråde: 82
Tilmeldt: May 2010
Det bedste er faktisk at man ikke har kørt bil før, for så har man ingen dårlige vaner.
F.eks gik jeg på hold med en der havde kørt i sin fars bil, han dumpet køreprøven fordi han ikke kunne vende sig til at lave "Spejl, Spejl, Skulder" når han drejet.
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
|