Søg Garagen Hej Gæst! Register

Dyse i karburator
#13
Super :thumbup:

Takker mange gange - hermed skrevet på reservedelslisten... 8)

Forresten - nu vi taler thansen stuff, så skulle vi have en ny gearmanchet til vores Ascona '88 (altså det stykke stof/gummi der dækker selve stangen ned til gulvet).

I sig selv ikke nogen teknisk del, men blot et stykke formsyet stof....

49 kr i thansen for en universal - lyder fair, så den blev købt for 14 dage siden.

I går da kæresten var ude at køre - flækkede stoffet!!! Fortvivlethock: ikke syningen #-o

FLOT thansen, ikke engang det kan de sku lave ordentligt... ](*,)

Hvad næsten værre er - jeg lavede det som kontantkøb og smed kvitteringen væk, så nul garanti/ombytningsret... doh! Smil) Smil) Smil) Smil) Smil)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Hehe Nighthawk, så kan du lære det! Blink med øjet
Svar
#15
Citat:Nigthawk

Ved du hvilken rullevægt der er standard i varioen - og rullestørrelse (16x13 , 15x12 eller...)?


Det er 16x13 der er rulle størrelsen på Listo dyret \Grin/ sidder med de Athena 6.2 grams som jeg snart skal have i købt hos www.kgi.dk de har varenummer BM00662. De er godt nok lavet til dem der køre med tun, men de må da holde længere hos os når vi ikke køre med tun.
Målet på hvilken størrelse fik jeg at vide af Bøje hos P. Lindberg
Svar
#16
Nogle der har prøvet med 5,5 g eller 5,7.. ?
Hvor godt er det.. !!
Svar
#17
Jeg har prøvet med 5.1g, 5.8g og 6.5g ruller.
Umiddelbart ikke den store ændring i de lave omdrejninger når man starter - der er dog mærkbar forskel i toppen hvor 6.5g godt kan give 10-15km/t mere i timen i forhold til 5.1g.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Jeg tror det er marginalt hvad man får af gevinst på alt under 6 gram. Over et vist omdrejningstal falder momentet voldsomt, og det maksimale moment nås ved 8000 rpm. Ved 6 grams mener jeg at de 8000 er nået, og bruger man endnu lavere ruller tager den flere omdrejninger - men pga den lavere vægt gearer den ikke så godt og momentet til at trække i de høje omdrejninger falder, hvorfor accelerationen flader ud.

Jeg tror Stig har ret når de 6,5 gram anbefales.

Jeg kan oplyse, at med 6 grams ruller slår omdrejningsbegrænseren til hvis man giver fuld æde ved stående start. Den er sat til et sted mellem 6-7000 rpm. Ved 7 grams gør den ikke. (selvfølgelig kun hvis man har en Listo med sådan en fætter).

Jeg syntes selv at 6 grams var for lave - og 7 grams måske en bettekun for høje, så et sted midt imellem er nok perfekt.
Svar
#19
Ok.. MANGE TAK GUTTER.. !
Svar
#20
Nogle der ved hvilken str. variator ruller der sidder i en Kymco fever ZX?
Halløj! Så jeg tilbage, for good...
Svar
#21
Tom Abildgaard Skrev:Nogle der ved hvilken str. variator ruller der sidder i en Kymco fever ZX?

16x13 (8,5gr.)

/Energy
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
Anonymous Skrev:16x13 (8,5gr.)

/Energy

Så her ville en 6,5 grams værre passende?
Halløj! Så jeg tilbage, for good...
Svar
#23
Ja eller 7 grams
Svar
#24
Og skulle man så skifte alle? Eller kun de 3 som manualen? (Eller var han bare en "fetterøv"? Grin
Halløj! Så jeg tilbage, for good...
Svar


Forum spring: