Søg Garagen Hej Gæst! Register

Stormen vil ikke altid starte
#1
Hej Alle, jeg har et problem med min ellers dejlige Gilera Storm.
Nogle morgener når jeg går ud for at starte den når jeg skal i skole, så vil den ikke altid starte, hverken på elstart eller kickstarteren, Elstarteren køre fint run, men der sker ingenting, den vil ikke starte.
Jeg har haft den til mekaniker to gange, men de har ikke kunne finde ud af hvad der er galt, de har haft den tjekket igennem forfra, bagfra og sidelæns, de kan ikke finde noget, og ham der roder i den ude ved min mekaniker er ikke en af de der cykelsmede der også skruer i knallerter fordi han skal, han er nærmest det stikmodsatte, han vil kun skrue i knallerter.

Og for at gøre det hele mere trælst, har jeg oplevet at jeg trak scooteren ud af fars kassevogn nede ved mekanikeren, og ville lige prøve at starte den, og så sprang den igang.
Scooteren er en Gilera Storm/Piaggio Typhone fra 2009, med Hiper2 motor.
Den har kørt næsten 20000Km (præcis 19927 km) så ved sgu ikke om der er fordi den er kommet i overgangsalderen eller hvad der er galt med den. Rullende øjne
Inputs og kommentare til mit problem modtages gerne Blink med øjet Håber der er nogle der kan hjælpe Smil
Thybo af guds nåde.
Min Gilera Stom
Puch Maxi renovering (Projekt håbløs)


" Remember. Four wheels move the body, but two wheels move the soul."
Hvil i fred Kragen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Har du undersøgt tændingssystemet, evt. skiftet tændrør ?
Hygge hejsa.
Svar
#3
Kompression? Blink med øjet
Svar
#4
Alt elektronik er blevet målt igennem og testet, og tændrøret er blevet skiftet, og Kompression fejler heller ingen ting, når den ikke vil starte, køre den rundt og lyder som den gør når den vil starte, bare den ikke starter (Den sætning lyder fuldstændig forkert Fortvivlet ) .

Men nu må vi se hvad der videre sker, min mekaniker har fået et lignede tilfælde ind der fejler nøjagtig det samme, samme model, og har vist kørt ca. lige langt, så der må være et eller andet galt og det ikke bare er min scooter der er kommet i overgangsalderen Rullende øjne
Men træls, det er det, heldigvis ville den da godt starte i morges da jeg skulle bruge den, men det er da spænende hver morgen omk den vil starte...
Thybo af guds nåde.
Min Gilera Stom
Puch Maxi renovering (Projekt håbløs)


" Remember. Four wheels move the body, but two wheels move the soul."
Hvil i fred Kragen.
Svar
#5
Umidlbart ville jeg først chekke vacumslange fra karb. til benzinhane, derefter kunne man mistænke membranbladende for at være lidt slidte (flossede) efter 20.000km, så et chek der vil nok være smart.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(13-05-2013, 19:33)Energy Skrev: Umidlbart ville jeg først chekke vacumslange fra karb. til benzinhane, derefter kunne man mistænke membranbladende for at være lidt slidte (flossede) efter 20.000km, så et chek der vil nok være smart.

Låner lige tråden et øjeblik. Smil

Kan en flosset membran også gøre at en scooter har svært ved at starte efter f.eks. 9 måneder, og når den endelig kommer igang, så ryger og 4 takter den, de første 500 meter (voldsomt) Rullende øjne
Choker og tændrør er nyt. Lader man den stå i f.eks 1 måned, så starter den igen på samme måde. Den har gået 10.000km og aldrig lavet i noget som helst, lige bortset fra chokeren.

Svar
#7
Jeg vil sige det er sjældent, at de blade laver problemer, men det kan ske. Hvis de fx. ikke kan lukke helt tæt, vil der ryge noget underkompression tilbage, der ellers skulle være brugt til at presse gassen op i skyllekanalerne, så i princippet er det ret vigtigt de blade er tætte.
Svar
#8
(13-05-2013, 20:30)Energy Skrev: Jeg vil sige det er sjældent, at de blade laver problemer, men det kan ske. Hvis de fx. ikke kan lukke helt tæt, vil der ryge noget underkompression tilbage, der ellers skulle være brugt til at presse gassen op i skyllekanalerne, så i princippet er det ret vigtigt de blade er tætte.

Aha, det er det de gør. Tak for svaret.

Svar


Forum spring: