Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kilerems omløbsretning.
#1
Hej. min kilerem sprang idag, så jeg skal have en ny i min Giantco G-Buddy. Det bliver en original rem fra thansen til 199,-

Spørgsmålet er om remmen skal vendes bestemt, (f.eks. om den er markeret med en pil) eller er det lige meget?

Venlig hilsen Henrik.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det er ligemeget Smil
Da kilenformen er som på billedet: http://energiwiki.dk/images/3/3e/6r_fig_1.png
Så den ser ens ud, om du kommer den på den ene vej, eller den anden. Dog ikke på vrangen Griner
Svar
#3
(10-05-2013, 02:35)Arbejdsnarkomanen Skrev: Det er ligemeget Smil
Da kilenformen er som på billedet: http://energiwiki.dk/images/3/3e/6r_fig_1.png
Så den ser ens ud, om du kommer den på den ene vej, eller den anden. Dog ikke på vrangen Griner

Haha, - Ja jeg tænkte osse lige på vrangen, da jeg skrev om det er lige meget hvordan den vender. Men så langt er jeg godt med. Hihi.. Go' værkstedshumor der Smil

Det er denne type rem der bliver kastet på:

http://www.thansen.dk/product.asp?c=8915...1251468129
Svar
#4
Sidder dem altid på så skriften vender udaf Smil
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#5
Så er jeg klar.. - Hos Thansen sagde de osse at det var lige meget med omløbsretningen. Da jeg kom hjem med remmen, kom jeg dog til at se at der sørme er ikke mindre end 3 pile på. Men det kommer osse til at passe med at skriften kommer til at vende så den er læsbar udefra/forfra.

Næste udfordring bliver at få den sat på. Skal der skilles noget, eller kan man lirke den på ved at presse remskiverne sammen. Front/bag? Hvorpå først? Som i kan se var det ikke så svært at få den gamle rem ud, gav bare lidt rengøring derinde, haha.


Vedhæftede filer Billed(er)
   
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hold da kæft! Har den overhovedet ikke ødelagt noget? Målløs

Til montering, skal du have yderste remskive af, og så ligger du remmen ned i koblingen, og presser den sammen, og så er den lige til at få op på gliderøret Smil
Svar
#7
Du skal have Variatoren af, du kunne liges godt have købt nye ruller og nylon styr Smil

Husk at tjekke om krumtappen har taget skade, samt Varo og kobling, da der godt kan ske slemme ting når sådan en rem knækker Ked af det
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#8
(10-05-2013, 15:19)Arbejdsnarkomanen Skrev: Hold da kæft! Har den overhovedet ikke ødelagt noget? Målløs

Til montering, skal du have yderste remskive af, og så ligger du remmen ned i koblingen, og presser den sammen, og så er den lige til at få op på gliderøret Smil

Motoren starter perfekt, og den går super i både tomgang og ved gas, altså uden tandrem. Ved ikke hvordan man tjekker om den har ødelagt krumtappen.
Svar
#9
(10-05-2013, 15:19)MSJ1982 Skrev: Du skal have Variatoren af, du kunne liges godt have købt nye ruller og nylon styr Smil

Husk at tjekke om krumtappen har taget skade, samt Varo og kobling, da der godt kan ske slemme ting når sådan en rem knækker Ked af det

Ja du har ret i at jeg nok burde skifte rullerne og nylonstyr når jeg skal igang. Når jeg kigger på ruller til en G-buddy er der mange forskellige vægte, nogen der ved hvad den er født med. Det kan vel ikke ses på de brugte der tages ud?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(10-05-2013, 15:50)scooter-henrik Skrev: Motoren starter perfekt, og den går super i både tomgang og ved gas, altså uden tandrem. Ved ikke hvordan man tjekker om den har ødelagt krumtappen.

Du tjekker om alle riller i krumtappen, er intakte. Og hiver i krumtapspinden, op/ned. Kan den bevæges op/ned, er den muligvis udskiftningsmoden. Den må godt kunne hives ind/ud, men ikke mere end 1-2mm.
Ivecar plus 2023.
Svar
#11
(10-05-2013, 16:15)Jps Skrev: Du tjekker om alle riller i krumtappen, er intakte. Og hiver i krumtapspinden, op/ned. Kan den bevæges op/ned, er den muligvis udskiftningsmoden. Den må godt kunne hives ind/ud, men ikke mere end 1-2mm.

Jøsses da, lyder som om at hele motoren skal skilles ad helt ind til det aller-helligste, så langt har jeg aldrig været inde i motoren før. Indtil videre har jeg ikke været længere inde/nede end til ventilerne. Det bliver det ikke til idag.
Remmen er skiftet, takket være en god nabo med en el-skraldenøgle. Ruller og styr er osse røget i igen uden udskiftning, de har jo "kun rullet" 20.000 km. Og der kunne da osse kun lige anes en lille bitte slidflade. Så nu kører den perfekt, akkurat som før. Så må den køre til den eksploderer.
Svar
#12
Krumtapspinden han taler om er den varioen sidder på. Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar


Forum spring: