22-03-2007, 13:10
Kinøjser på Jyllandspostens forbruger side.
|
||
22-03-2007, 13:24
Hondamaster Skrev:Se under motorcykler. Jeg vil holde på at en 250cc'r skal kunne runde 140-150 km/t(gerne mere), og det kan den kinøjser ikke. Den er alt for sløv .
23-03-2007, 10:40
Jps Skrev:Jeg vil holde på at en 250cc'r skal kunne runde 140-150 km/t(gerne mere), og det kan den kinøjser ikke. Den er alt for sløv .Ja det kan man selvfølgelig godt mene! Men lad os nu se hvad det er for en motor som er monteret på kineseren. Det er en kopi af honda rebel 250 ccm. som oprindelig kun har 16 HK. Kineseren har 18 HK. Der er lavet en del forbedringer i form af vandkøling samt er der monteret 2 karburatorer istedet for 1 som på honda rebel. Og skal man med 18 HK. køre 140 - 150 km/t. er det nødvendigt at have fuldkåbe på. Og så mister man jo den fine chopper stil! Er der andre Honda eller andre der med 250 ccm og en 4 takt motor som overholder Euro 2 normen der har flere HK.??? Med venlig hilsen Jan Jakobsen
23-03-2007, 19:35
Jan Jakobsen Skrev:Er der andre Honda eller andre der med 250 ccm og en 4 takt motor som overholder Euro 2 normen der har flere HK.??? Nææ. Imo. yder de kinserere det de skal, vi snakker jo cruising og ikke race med høj kompression og fuldkåbe.
23-03-2007, 20:01
Energy Skrev:Nææ. Helt enig. Men der er lige et men.. Hvis min kommende 250cc kinøjser kun kan 75km/t i modvind, jvf: http://fpn.dk/motor/mc/article29984.ece Citat:Data: - så bliver jeg pænt skuffet. Jeg havde da håbet på en 100km/t i modvind, 1 person. Men nu får jeg jo at se i næste uge
23-03-2007, 20:24
SLK Skrev:- så bliver jeg pænt skuffet. Jeg havde da håbet på en 100km/t i modvind, 1 person. Så er der kun een vej, nemlig tuning .
24-03-2007, 01:08
Bare rolig SLK du bliver ikke skuffet, du kan godt begynde at glæde dig. Men den kan selvfølgelig overhoved ikke måle sig motormæsigt med den gamle Kavasaki du havde.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
24-03-2007, 07:22
LETSINDIG Skrev:Bare rolig SLK du bliver ikke skuffet, du kan godt begynde at glæde dig. Men den kan selvfølgelig overhoved ikke måle sig motormæsigt med den gamle Kavasaki du havde. Det lyder godt Jeg er godt klar over at hvis jeg sammenligner den med min tidligere Kawa, ja, så bliver jeg skuffet. Men jeg har også kørt på min storebrors Geely, da han havde sådan een. Den var da rimelig kvik og kunne (målt via cykelcomputer og GPS) køre reelt 104km/t. Når man så smækker 100cc oven i, så forventer jeg lidt mere Ved godt at Lifaen også vejer det meget mere end Geely'en. Men har du nogle tal Letsindig? Hvor hurtig kører din Lifan på en typisk stillevejrsdag? Modvind? Bakke? Kan ikke vente til næste uge
25-03-2007, 15:55
Fra Jyll.postens test af Regal Raptor 250:
Motor: 2 cyl, 233 ccm, 18 hk Data: ca. 105-110 km/t. ca. 75 km/t i modvind – ca. 120 km/t i medvind Det kræver noget højere effekt at køre 140-150 km/t - det rækker 16-18 heste simpelthen ikke til. Jeg havde på et tidspunkt en Honda CB250RS med 26 hk - iflg MC-revyen kunne den køre 137 km/t. Men nu lægger chopper-stilen jo heller ikke op til at blæse afsted i motorvejs-tempo :wink:
25-03-2007, 16:00
Mortdk Skrev:Fra Jyll.postens test af Regal Raptor 250: Jeg satte måske kravet om højere fart på kineseren, lige lovlig højt . Sad forøvrigt engang bagpå en Kawasaki Z 250cc. Den gik 85 i modvind, med 2 på .
25-03-2007, 22:09
Testcyklen har garanteret også været helt ny og dermed ikke tilkørt, hvor stor var testkøren, og hvordan sad han ? Der er flere faktorer, der kan spille ind der.
For dælen, hvis jeg kan holde 90km/t i modvind på min 11hk Nrg, så burde 18hk også række til 100 i modvind - men altså, motoren skal jo tilkøres før den yder maks.
25-03-2007, 22:11
Energy Skrev:Testcyklen har garanteret også været helt ny og dermed ikke tilkørt, hvor stor var testkøren, og hvordan sad han ? Der er flere faktorer, der kan spille ind der. Helt enig! Der mangler vigtige parameter i testen, før man kan slynge "75km/t i modvind" ud! | ||
« Næst ældste | Næst nyeste »
|