Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
SLK Skrev:Helt enig!
Der mangler vigtige parameter i testen, før man kan slynge "75km/t i modvind" ud!
Han skriver jo også selv, at den stod for fed i blandingen så den sodede tændrør til - igen et effektparameter.
Hvad jeg læser på Kinøjserklubbens forum, så lyder det absolut ikke som om de har problemer i den retning, man kan tilsyneladende hente en del ud af motorene, bare ved at trimme lidt og køre fornuftigt til.
Svar: 26
Tråde: 0
Tilmeldt: Aug 2006
Hej,
Jeg har både en Regal Raptor 150 og en 250 vandkølet. Og den umidelbare forskel på de to maskiner er selvfølgelig at den en er har 1 cylinder og den anden har 2. Derud over er der stor forskel i forholdet mellem slaglængde og boring. 150 ccm har et 62 mm. stempel og en slaglængde 49,5 mm. På 250 ccm er stemplerne 53 mm. og slaglængden også 53 mm. Det er umidelbart bedre med et størrer stempel end slaglængden det giver et bedre moment. Når Tommy Røn måske kun har kunnet køre 80 km/t. i kraftig modvind. Kan det skyldes at han ikke har kørt den ud i gearne og skiftet til 5. gear for tidligt. Der er momentet med den boring for lille. Så hvis han lige havde sat den ned i 4. gear havde den sikkert lyn hurtigt kommet op på 100 og så der efter kunne han så holde hastigheden i 5. gear!
Med venlig hilsen
Jan Jakobsen
Svar: 26
Tråde: 0
Tilmeldt: Aug 2006
Jan Jakobsen Skrev:Er der andre Honda eller andre der med 250 ccm og en 4 takt motor som overholder Euro 2 normen der har flere HK.???
Med venlig hilsen
Jan Jakobsen
Jeg har lige været ved at undersøge det lidt!
Jeg fandt ud af at Suzuki Maruder skulle have 20 HK. Men koster også 40.000 kr. Og rent design messig ligner den ikke Raptoren. Den ligner derimod Jinlun og Lifan meget. De har dog alu hjul og sissibar o.s.v. Det har Suzukien ikke. Suzuki har nok stjålet designet fra Lifan og Jinlun (eller også er det omvendt?).
Til gengæld kan man få 4 Lifaner for samme pris som 1 Suzuki så jeg ville ikke have svært ved at vælge. Ville i???
Med venlig hilsen
Jan Jakobsen
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Jan Jakobsen Skrev:Suzuki har nok stjålet designet fra Lifan og Jinlun (eller også er det omvendt?).
Til gengæld kan man få 4 Lifaner for samme pris som 1 Suzuki så jeg ville ikke have svært ved at vælge. Ville i???
Med venlig hilsen
Jan Jakobsen
Det er kineserne der har "stjålet" fra japanerne, og ikke omvendt
.
4 kinesere frem for 1 japser. Jeg vælger japseren. :chopper:
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Sådan sagde folk også i 60'erne da japanerne kom og truede englænderne og tyskerne - Honda CB750 fx. - uha den holder aldrig med alle de omdrejninger - sagde de...lolda !.
Lad os nu se tiden an, Kineserrne er nu ikke så dumme/ligeglade som nogen måske går og tror.
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Energy Skrev:Sådan sagde folk også i 60'erne da japanerne kom og truede englænderne og tyskerne - Honda CB750 fx. - uha den holder aldrig med alle de omdrejninger - sagde de...lolda !.
Lad os nu se tiden an, Kineserrne er nu ikke så dumme/ligeglade som nogen måske går og tror.
Jeg kunne da godt tænke mig at prøve den kinesiske Dr. BiG, men den kommer nok aldrig her til lands?