Søg Garagen Hej Gæst! Register

Instille ventiller. Kan ikke få søgeblad imellem?
#1
Hej.
Er igang med at instille ventilere på min sprint, men ligemeget hvormeget jeg løsner ventilere, så rykker de sig bare ikke. Kan ikke engang få et 0.05 søgeblad imellem. Hvad er årsagen? Eller hvad gør jeg forkert.

Har fulgt guiden her inde fra http://www.billig-scooter.dk/showthread.php?tid=4377


Vedhæftede filer Billed(er)
   
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Bliver nød til at lægge dem op værd for sig... Skriver fra iPad.


Vedhæftede filer Billed(er)
   
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
#3
Har du prøvet at tvangsdreje motoren? Altså dreje den med hånden? Så burde du kunne se ventilerne bevæge sig. Kan du ikke ja så er det sksime da møj skidt Ked af det
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#4
(09-05-2013, 17:33)Russer60 Skrev: Har du prøvet at tvangsdreje motoren? Altså dreje den med hånden? Så burde du kunne se ventilerne bevæge sig. Kan du ikke ja så er det sksime da møj skidt Ked af det

Altså ventilere åbner og lukker jo som de skal. Men kan bare ikke få et søgeblad ind imellem dem
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
#5
(09-05-2013, 17:37)Shakon Skrev: Altså ventilere åbner og lukker jo som de skal. Men kan bare ikke få et søgeblad ind imellem dem

Jamen kære ven, så skal du jo løsne ventilerne og få dem justeret ind med et 0,08 søgerblad. Kan du ikke få søgerbladet ind står de jo alt alt for stramt.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(09-05-2013, 18:00)Russer60 Skrev: Jamen kære ven, så skal du jo løsne ventilerne og få dem justeret ind med et 0,08 søgerblad. Kan du ikke få søgerbladet ind står de jo alt alt for stramt.

Det jo netop det der er problemet Ond kan ikke få et søgeblad igennem uanset hvor meget jeg løsner på møtrikken. Smil
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
#7
Gør du sådan her?

[attachment=4268]

Svar
#8
(09-05-2013, 18:53)barden Skrev: Gør du sådan her?

Nej, vidste ikke man kunne skruer på den lille firkantede. Tak. Nå men har stillet ventiler på den nu og den hakker stadig som et hakkebræt ved alt over halv gas.
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
#9
(09-05-2013, 19:38)Shakon Skrev: Nej, vidste ikke man kunne skruer på den lille firkantede. Tak. Nå men har stillet ventiler på den nu og den hakker stadig som et hakkebræt ved alt over halv gas.

Nåda, ja så sker der ikke noget. Grin

Hvis den hakker som du skriver, må du gøre det hele forfra, og blive ved til det virker.

Følg guiden 100% slavisk, så kan det ikke gå galt. Der hvor det kan gå galt, er når du skal spænde den store møtrik igen, efter du har justeret afstanden med den firkantede. Når den store møtrik er spændt, så stik søgerbladet ind igen, det skal så netop gå stramt ind, men ikke med vold. så er det rigtig gjort. Kan den ikke det: Forfra. Og i mente har du lige det med at markeringen hele tiden står ud for T mærket.

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(09-05-2013, 19:38)Shakon Skrev: Nej, vidste ikke man kunne skruer på den lille firkantede. Tak. Nå men har stillet ventiler på den nu og den hakker stadig som et hakkebræt ved alt over halv gas.

Husk at stramme den godt til. Første gang jeg skulle stille ventiler fik jeg ikke strammet kontramøtrikken og den løsnede sig og justérskruen faldt af. Den hakkede bare fanden og ville ikke over 15 km/t med en motor der ellers kunne ramme omdrejningsbegrænsningen ved 72 km/t. Grin

Justérskruen har jeg her halvandet år efter fundet siddende ved knastkædestrammeren. Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#11
(09-05-2013, 19:38)Shakon Skrev: Nej, vidste ikke man kunne skruer på den lille firkantede. Tak. Nå men har stillet ventiler på den nu og den hakker stadig som et hakkebræt ved alt over halv gas.

Husk at motoren skal stå under kompression når du stiller ventilerne. Gør den det ikke, skal der ikke være mellemrum ved dem.

Svinghjul ved T mærke, de 2 små huller i knasten skal være vandret med topstykket og det store hul skal være i top på knasten. Står den rigtigt skulle du være i stand til at dreje svinghjulet frem og tilbage ca 1/8 omgang uden der er modstand.

Edit: Hold "firkanten" med en tang når du strammer møtrikken, og vær sikker på de står som de skal når du har strammet dem. De kan godt give sig under stramningen.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#12
Det er også en god idé at tage tændrøret ud når man skal dreje motoren op i kompression, så den ikke lige smutter over. Smil
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar


Forum spring: