Hej.
Er igang med at instille ventilere på min sprint, men ligemeget hvormeget jeg løsner ventilere, så rykker de sig bare ikke. Kan ikke engang få et 0.05 søgeblad imellem. Hvad er årsagen? Eller hvad gør jeg forkert.
Har du prøvet at tvangsdreje motoren? Altså dreje den med hånden? Så burde du kunne se ventilerne bevæge sig. Kan du ikke ja så er det sksime da møj skidt
(09-05-2013, 17:33)Russer60 Skrev: Har du prøvet at tvangsdreje motoren? Altså dreje den med hånden? Så burde du kunne se ventilerne bevæge sig. Kan du ikke ja så er det sksime da møj skidt
Altså ventilere åbner og lukker jo som de skal. Men kan bare ikke få et søgeblad ind imellem dem
Knallert lagt på hylden for nu.
PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014
(09-05-2013, 17:37)Shakon Skrev: Altså ventilere åbner og lukker jo som de skal. Men kan bare ikke få et søgeblad ind imellem dem
Jamen kære ven, så skal du jo løsne ventilerne og få dem justeret ind med et 0,08 søgerblad. Kan du ikke få søgerbladet ind står de jo alt alt for stramt.
(09-05-2013, 18:00)Russer60 Skrev: Jamen kære ven, så skal du jo løsne ventilerne og få dem justeret ind med et 0,08 søgerblad. Kan du ikke få søgerbladet ind står de jo alt alt for stramt.
Det jo netop det der er problemet kan ikke få et søgeblad igennem uanset hvor meget jeg løsner på møtrikken.
Knallert lagt på hylden for nu.
PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014
(09-05-2013, 18:53)barden Skrev: Gør du sådan her?
Nej, vidste ikke man kunne skruer på den lille firkantede. Tak. Nå men har stillet ventiler på den nu og den hakker stadig som et hakkebræt ved alt over halv gas.
Knallert lagt på hylden for nu.
PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014
(09-05-2013, 19:38)Shakon Skrev: Nej, vidste ikke man kunne skruer på den lille firkantede. Tak. Nå men har stillet ventiler på den nu og den hakker stadig som et hakkebræt ved alt over halv gas.
Nåda, ja så sker der ikke noget.
Hvis den hakker som du skriver, må du gøre det hele forfra, og blive ved til det virker.
Følg guiden 100% slavisk, så kan det ikke gå galt. Der hvor det kan gå galt, er når du skal spænde den store møtrik igen, efter du har justeret afstanden med den firkantede. Når den store møtrik er spændt, så stik søgerbladet ind igen, det skal så netop gå stramt ind, men ikke med vold. så er det rigtig gjort. Kan den ikke det: Forfra. Og i mente har du lige det med at markeringen hele tiden står ud for T mærket.
(09-05-2013, 19:38)Shakon Skrev: Nej, vidste ikke man kunne skruer på den lille firkantede. Tak. Nå men har stillet ventiler på den nu og den hakker stadig som et hakkebræt ved alt over halv gas.
Husk at stramme den godt til. Første gang jeg skulle stille ventiler fik jeg ikke strammet kontramøtrikken og den løsnede sig og justérskruen faldt af. Den hakkede bare fanden og ville ikke over 15 km/t med en motor der ellers kunne ramme omdrejningsbegrænsningen ved 72 km/t.
Justérskruen har jeg her halvandet år efter fundet siddende ved knastkædestrammeren.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
09-05-2013, 23:15 (Dette opslag var sidst ændret: 09-05-2013, 23:37 af Havoc.)
(09-05-2013, 19:38)Shakon Skrev: Nej, vidste ikke man kunne skruer på den lille firkantede. Tak. Nå men har stillet ventiler på den nu og den hakker stadig som et hakkebræt ved alt over halv gas.
Husk at motoren skal stå under kompression når du stiller ventilerne. Gør den det ikke, skal der ikke være mellemrum ved dem.
Svinghjul ved T mærke, de 2 små huller i knasten skal være vandret med topstykket og det store hul skal være i top på knasten. Står den rigtigt skulle du være i stand til at dreje svinghjulet frem og tilbage ca 1/8 omgang uden der er modstand.
Edit: Hold "firkanten" med en tang når du strammer møtrikken, og vær sikker på de står som de skal når du har strammet dem. De kan godt give sig under stramningen.
Det er også en god idé at tage tændrøret ud når man skal dreje motoren op i kompression, så den ikke lige smutter over.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.