Svar: 216
Tråde: 10
Tilmeldt: Mar 2012
Bremseslanger kan være dårlige på den måde, at de er møre og trætte indvendigt. Det kan også opstå når man sætter en klemme på, f.eks. når man skifter kaliber osv. Udvendigt ser de måske fine ud, men noget helt andet indvendigt.
Svar: 2.280
Tråde: 58
Tilmeldt: Dec 2009
Troede at du havde et træt stempel i din kaliber, indtil jeg så at den var med tromel.
Mit umiddelbare gæt er også et dårligt bremserør, hvis bremserne i begge sider bag er stort set nye og smurt op.
Vh Jacob.
Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar: 2.660
Tråde: 180
Tilmeldt: Feb 2009
Jeg fandt ud af hvad fejlen var. Min alb-ventil var rustet HELT fast. Den fik en ordenlig omgang rustløsner i noget tid, et par bank med en hammer for at få den løsnet lidt, og så noget massage, og derefter noget fedt. Nu kører det bare. Jeg fandt så ud af, at min venstre bremse nu bremser mere end højre, og det er fordi jeg kun skiftede til ny hjulcylinder i venstre side. Det er ligesom at skifte bremser, men kun på den ene side af bilen. Man skal skifte dem begge!
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar: 409
Tråde: 14
Tilmeldt: Oct 2009
Ellers få dine bremser udluftet, hvis der er luft i bremse systemet så nedsætter det bremse evnen, det kan være fordi du har fået skiftet bremser, eller der har været et læk der er blevet fikset og bremserne så efterfølgende ikke er blevet luftet ud, mener også der helt naturligt kan komme luft ind i systemet, så det er en ide at få luftet bremser ud engang i mellem.
Ellers kan det jo være dine bagbremser er slidt ned.