Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hvilken Scooter/Knallert?
#1
Jeg vil starte med at sige Godmorgen Smil. Når men nu til sagen jeg står i den heldige situation at jeg snart bliver de 16 år dermed skal der jo købes en scooter/knallert. Problemet er bare hvad for en? Da den hovedsageligt kommer til at blive brugt til er at cruise behøver det ikke være en perfekt maskine. Her er nogle af de modeller jeg har kigget på.

Generic Trigger.
PGO PMX Sport.
Yamasaki YM50-8B.
Regal Raptor/Kinroad Chopper.
PGO Hot50 Naked.
Peugeot SpeedFight 3.
KYMCO Agility 50.

Jeg høre meget forskellige meninger om dem alle sammen uafhængig af hvem jeg spørg, fx. nogle siger en Peugeot Speedfight 3 er fantastisk og aldrig haft et problem hvor andre siger hold dig langt væk fra dem.
Ps. Jeg har et max budget på 16.000,-.
Jeg er en mand med én passion
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
De har alle deres fordele og ulemper sat mod hinanden. Men så længe de bliver behandlet ordenligt, og får lavet service jævnligt, fungerer de fleste scootere udmærket. Så det er nok nærmere et spørgsmål om hvilken du synes er pænest, og hvilken du synes du sidder bedst på Smil
Svar
#3
Hej
Hvis det var mig der skulle købe nyt, så ville jeg købe en scooter uden gear.
Ta' ind og sid på de forskellige scooter.

Jeg har lige købt mig en scooter som jeg har haft før, den passer fint til mig og jeg kender motoren da jeg har skiftet cylinder på denne model (Giantco sprint) sælges ikke mere i butikker.
Jeg skifter selv motorolie/gearolie og kigger selv efter resten.
Hvis man kan finde ud af det, så kan man spare en del penge.
Et serviceeftersyn koster fra 500 og op efter. Jeg gav 595,- for 1.service eftersyn. (2007)
Min første scooter har jeg selv lavet 2 eftersyn og har sparet ca. 1200,- minus lidt olie og et sæt ruller.
Min nye scooter skal have nyt motorolie og gearolie da jeg ikke ved hvor gammelt det er.
Den har kørt 1248 km men er 6 år gammel, så nyt olie, så ved jeg hvornår den skal have nyt igen.
Scooterture:
Skagen video.
 Mariager Havn video.
Sym Fiddle II 125/160cc årg. 2010
Opel Meriva årg. 2005
Svar
#4
Først skal du gøre op med dig selv hvilken slags du vil have. Smil

For eksempel er PGO Hot 50 en lille to-takter, hvorimod Kymco Agility 50 er en stor fir-takter og køreegenskaberne og motorene er derfor forskellige på de to. Grin

Jeg kunne snakke meget længe om Agilityen, som efter min mening har en lang række fordele, deriblandt at den kører langt på literen, er lige så tjep som en lille to-takter, at bremserne og det meste af resten af scooteren er identisk med det der sidder på mc modellen der er godkendt til 105 km/t og hvis du ønsker en dybere lyd, så er Leo Vince Handmade 7470 godkendt udstødning til denne. Blink med øjet
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#5
(09-05-2013, 10:15)KarseLover42 Skrev: Jeg vil starte med at sige Godmorgen Smil. Når men nu til sagen jeg står i den heldige situation at jeg snart bliver de 16 år dermed skal der jo købes en scooter/knallert. Problemet er bare hvad for en? Da den hovedsageligt kommer til at blive brugt til er at cruise behøver det ikke være en perfekt maskine. Her er nogle af de modeller jeg har kigget på.

Generic Trigger.
PGO PMX Sport.
Yamasaki YM50-8B.
Regal Raptor/Kinroad Chopper.
PGO Hot50 Naked.
Peugeot SpeedFight 3.
KYMCO Agility 50.

Jeg høre meget forskellige meninger om dem alle sammen uafhængig af hvem jeg spørg, fx. nogle siger en Peugeot Speedfight 3 er fantastisk og aldrig haft et problem hvor andre siger hold dig langt væk fra dem.
Ps. Jeg har et max budget på 16.000,-.

Har selv SF3'eren, det er en dejlig maskineSmil Ved ikke lige hvad de koster fra nye da jeg købte min brugt.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: