Søg Garagen Hej Gæst! Register

Bolte som holder klodser til f. Kaliber sider fast
#1
Hej venner.

Min forbremse satte sig idag og det gik hårdt ud over klodserne.

Jeg ville skille ad og skifte dem, men jeg kan simpelthen ikke få de umbrako bolte ud som holder klodserne. Mit bit vred sig! Målløs

Er der nogen der har et tip ? Smil
Kymco Agility 50 - 45'er @ 60km/t Cruise speed & 77km/t Top speed
Årgang 2006, Trip: 13.700km - Økonomi ca. 42 km/l
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(07-05-2013, 21:49)zzzzleepy Skrev: Er der nogen der har et tip ? Smil

Køb et bits sæt i ordentlig kvalitet. Så er det første der ryger, kærven i skruen/bolten.
Svar
#3
Nu skal der jo bruges en unbraconøgle og ikke bits Blink med øjet.
Ivecar plus 2023.
Svar
#4
(07-05-2013, 23:18)Jps Skrev: Nu skal der jo bruges en unbraconøgle og ikke bits Blink med øjet.

Umbraconøgle var første forsøg, det rokkede sig 0 og nix end ikke med en forlænger.

Bit var forsøg nr 2. Bit på topnøgle = vredet bit

Må bestikke en kollega imorgen til at lave den for mig så Rullende øjne
Kymco Agility 50 - 45'er @ 60km/t Cruise speed & 77km/t Top speed
Årgang 2006, Trip: 13.700km - Økonomi ca. 42 km/l
Svar
#5
(07-05-2013, 23:47)zzzzleepy Skrev: Umbraconøgle var første forsøg, det rokkede sig 0 og nix end ikke med en forlænger.

Bit var forsøg nr 2. Bit på topnøgle = vredet bit

Må bestikke en kollega imorgen til at lave den for mig så Rullende øjne

De kan være svære at få ud, idet det er pindene der er rustet fast i kaliberen.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
1. Køb en god bremserens!
2. Godt med WD40 på boltene.
3. Vent (10 minutter skulle være rigeligt. Evt. en kop kaffes tid)
4. Prøv igen med en umbrakonøgle.
5. God fornøjelse. Griner
---
Honda VFR 750 F, 1992. Billede
Tidligere: PGO Dr. Big.
Svar
#7
Velkommen I klubben. Jeg sad som dig uhjælpeligt fast og endte med at købe en ny caliper - som jeg så lovede mig selv at hive låsepindene ud på, så de ku' bli' smurt med kobberfedt for at forhindre en gentagelse af fiaskoen.
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar
#8
(08-05-2013, 00:07)Skat Skrev: 1. Køb en god bremserens!
2. Godt med WD40 på boltene.
3. Vent (10 minutter skulle være rigeligt. Evt. en kop kaffes tid)
4. Prøv igen med en umbrakonøgle.
5. God fornøjelse. Griner

1. Brugte en mekaniker fra mit arbejde ( Volkswagen værksted ).
2. Godt med HTS 5000 natten over ( det et sindsygt tyndtflydende smørremidel ).
3. Ventede natten over og til min middags pause, så det blev vist til 1½ kande kaffe.
4. Min kollega brugte en topnøgle med en top/bit med umbrako hovede.
5. De skulle bankes ud med en stor hammer og en kraftig dorn ca. 20-30 slag pr bolt.
6. Stemplerne kom ikke ud med trykluft, men vi fik dem drejet ud med en remhjuls tang ( Tror jeg han kaldte det ) Det en omvendt tang som presser udad.
7. Bremse saddlen er ved at blive renset i sæbevand for indtørret fedt/bremsestøv.
8. Bremse klo'en bliver pakket i maler tape på gliderne og så sandblæst på mandag.

Fik selvfølgelig ingen før billede men jeg skal nok smide et efter billede når jeg er færdig Smil

Tror nok jeg skylder en gang rundstykker eller noget, men vi fik da skidtet fra hinanden det er hovedsagen! Grøn grin


Forresten fik jeg at vide at det skulle være noget forbandet møg at udlufte sådan en ?
Kan det passe at det er så slemt ?
Kymco Agility 50 - 45'er @ 60km/t Cruise speed & 77km/t Top speed
Årgang 2006, Trip: 13.700km - Økonomi ca. 42 km/l
Svar
#9
Udluftning kan drille.
Du kan købe en bremseudlufter ved Thansen til 500,- så går det som en leg. Dyrt!

Dette er en anden måde at gøre det på:
http://www.youtube.com/watch?v=P7jVI28x82U
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: