08-05-2013, 21:59
Inn med begrensningen i luftfilteret igjen, så kjører den fint.
Giantco Sprint: Uden begrænsninger: Topfart: 35km/t
|
||
08-05-2013, 21:59
Inn med begrensningen i luftfilteret igjen, så kjører den fint.
(08-05-2013, 10:40)Mahg Skrev: Hej. Stiger omdrejningerne hurtigt og den holder dem, er rullerne højst sandsynligt for lette. Lyder det som om motoren slider i det og tager flere omdrejninger ned af bakke, er rullerne for tunge. Motoren skulle forholdsvis hurtigt komme op på ca 6500rpm (det er der den har mest moment), gå lidt ned og så stige igen op til ca 7000-7500rpm hvor sprintens højeste hk ligger (ca 3hk). Så op på 7500rpm med det samme, for lette ruller. kæmper om at komme op på 6500rpm, for tunge ruller. Edit: Det kan dog være luftfilter begrænsningen som rune75 skriver som intet har med rullerne at gøre. Ved at fjerne den, kan motoren få mere luft, men der kan opstå turbolens inde i luftfilter kassen og det bliver sværere for motoren at trække vejret.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
10-05-2013, 06:33
Der sidder ikke nogen Luftfilter begrænsning på en Sprint.
Det har der ikke gjort på nogen af dem jeg har lavet, og gjorde heller ikke på min fra ny af.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
- 32000 km (solgt) (Cykel :)
10-05-2013, 10:12
Højest besynderligt.
Nej, der var ingen begrænsning i mit luftfilter heller (selvom der dog står at der bør være en her: http://www.billig-scooter.dk/portal/begr...ersigt.php ) Men har nu haft rullerne ude, og de vejede præcis det samme som de gamle ruller (5,5g)! Endnu mere besynderligt er det når jeg tænker tilbage til før jeg skiftede ruller, hvor jeg mener den faktisk kørte lidt bedre (ikke meget, men måske 5-10km/t mere, med samme acc.) Jeg var inde og rense og tørre omkring rullerne, og lagde en lille bitte smule olie på glidestykket for at det skulle glide bedre rundt, men det havde desvære ingen effekt Jeg overvejer mere og mere multivar, men frygter at det ikke er løsningen, da den jo burde køre noget bedre selv med standardvario. Min ven nævnte at kileremen så lidt kort ud, men den er standard, så det burde vel ikke betyde noget (har ikke hørt om nogen der skulle skifte den ud til en længere)? Fut: kan du uddybe det du skrev omkring koblingen?
10-05-2013, 11:38
Jeg har kørt med den der hedder 678 den er lidt bedre, hart osse prøvet 688 og 700 men så bliver de alt for lange.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
- 32000 km (solgt) (Cykel :)
12-05-2013, 23:37
Variatoren virker ved at den forreste del er meget åben så remmen ligger i bunden af skiven. Når der kommer omdrejninger på motoren tvinger rullerne skiverne sammen og trykker remmen opad. Når remmen kommer vængere ud trækker den skiverne fra hinanden i koplingsenden og remmen kommer længere ind mod midten af skiven. Det er fjederen der holder imod.
Hvis skiverne i koplingsenden ikke kan arbejde helt frit på grund af størknet fedt og andet skidt kan hele systemet ikke arbejde og remmen kan ikke komme helt ned i rillen. Rullerne vil hele tiden presse på for at få skiverne sammen og der vil blive et enormt tyrk på remmen der vil varme og bruge enorme mængder af energi som vil tage alt kraften fra knallerten. Den vil i øvrigt også æde remmen.
Freedom is just another word, for nothing left to loose. Citat: janice Joplin.
04-06-2013, 13:42
-------LØST------
Løsning: 4,5 g ruller (1g lettere end standard) + eftersyn af karburator som viste en gummiring ved gasnålen/vacuum sad helt forkert, så nålen aldrig kunne suges helt op. Fart (GPS) : 50-55 stabilt og topfart er målt til 75 Tak for hjælpen og svar! | ||
« Næst ældste | Næst nyeste »
|