16-05-2013, 19:03
Vivacity fjærnet begrensninger. Dyse opp ?
|
||
16-05-2013, 20:15
(16-05-2013, 17:07)rune75 Skrev: Når variatoren er presset helt sammen (gearet helt ut) så kan jo ikke reimen komme lenger ut selv om den er for lang. Reimens bevegelse skal ikke stoppes av at den går i bunn i di bakre reimskiver, den skal stoppes av at variatoren er presset helt sammen. Nej når remskiverne først er helt sammen kan remmen ikke komme længere, min pointe er at måske har Peugeot ikke designet systemet til at køre hele vejen. Så remmen kan vandre lidt længere end kanten af variatoren. Den bagerste remskive stopper faktisk remmen i at vandre på mange scootere jeg har arbejdet på. Nogle af de værste er motorer fra Her-Chee (Adly/Falcon), der stopper remmen næsten én cm under kanten af variatoren. En lidt længere rem hjælper meget på topfarten så man får de sidste cm med foran Nå, nok om det
16-05-2013, 20:46
(16-05-2013, 20:15)12V Skrev: Nej når remskiverne først er helt sammen kan remmen ikke komme længere, min pointe er at måske har Peugeot ikke designet systemet til at køre hele vejen. Så remmen kan vandre lidt længere end kanten af variatoren. Ok, da var det jeg som misforstod litt. Jeg vil prøve med en ny variator og se hvordan det fungerer. Noen ny variator får jeg nok ikke før uti neste uke, for i morgen er det helligdag. Jeg rapporterer tilbake når den er montert og prøvd.
Monterte multivaren i dag og tok en prøvetur. Den holder turtallet meget jevnt under hele akselerasjonen. Det fulgte med vekter på 8,5gram og det passet perfekt synes jeg. Turtallet under akselerasjon høres ut til at ligge veldig nære hva det gjorde med originalvariatoren med 9grams vekter. Scooteren har også fått et ekstra gear, den holder turtallet likt helt opp til 80km/t (spidometer) før det starter at øke. Med originalvariator startet turtallet at øke ved ca 70km/t. Den kjører også fortere nedoverbakke.
Men. Det underlige problem originalvariatoren har med at bakplaten lager hakker i rullebanene har også Multivaren til en viss grad. Hvis dere ser på bildet av Multivaren nederst på denne siden vil dere se det samme problem jeg har. Bakplaten lager hakk/striper i rullebanene. Jeg kjørte 5-6km og det var allerede små hakker i rullebanene. Det er et underlig fenomen. Variatoren burde da konstrueres uten at bakplaten rekker ned til rullebanene. Jeg fant et bilde av en annen brukt Multivar og den har også di samme hakker i rullebanene. Bildene ligger på denne siden. På denne siden er det også en tråd der diskuterer dette problemet med hakker i rullebanene. Denne tråden. Det anbefales at slipe ned den skarpe kanten på bakplaten der rammer rullebanene.
25-05-2013, 21:27
Da har jeg vært ute i garasjen å slipt ned den skarpe kanten på bakplaten så den forhåpentlig vis ikke rekker ned i
rullebanene lenger.
25-05-2013, 23:53
26-05-2013, 00:09
Har aldrig haft de problemer, med mine Malossi'er jeg kørte med gennem 10 år, på Big1. Mon de får dem lavet i Kina, nu?
Ivecar plus 2023.
26-05-2013, 00:10
26-05-2013, 00:14
| ||
« Næst ældste | Næst nyeste »
|