Søg Garagen Hej Gæst! Register

Vivacity fjærnet begrensninger. Dyse opp ?
#37
(16-05-2013, 17:55)barden Skrev: Ok, over and out!.

Hehe. Det blir jo uansett til at jeg bytter variator, så blir problemet på en måte borte.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#38
(16-05-2013, 17:07)rune75 Skrev: Når variatoren er presset helt sammen (gearet helt ut) så kan jo ikke reimen komme lenger ut selv om den er for lang. Reimens bevegelse skal ikke stoppes av at den går i bunn i di bakre reimskiver, den skal stoppes av at variatoren er presset helt sammen.

Nej når remskiverne først er helt sammen kan remmen ikke komme længere, min pointe er at måske har Peugeot ikke designet systemet til at køre hele vejen. Så remmen kan vandre lidt længere end kanten af variatoren.

Den bagerste remskive stopper faktisk remmen i at vandre på mange scootere jeg har arbejdet på. Nogle af de værste er motorer fra Her-Chee (Adly/Falcon), der stopper remmen næsten én cm under kanten af variatoren. En lidt længere rem hjælper meget på topfarten så man får de sidste cm med foran Smil

Nå, nok om det Blink med øjet
Svar
#39
(16-05-2013, 20:15)12V Skrev: Nej når remskiverne først er helt sammen kan remmen ikke komme længere, min pointe er at måske har Peugeot ikke designet systemet til at køre hele vejen. Så remmen kan vandre lidt længere end kanten af variatoren.

Den bagerste remskive stopper faktisk remmen i at vandre på mange scootere jeg har arbejdet på. Nogle af de værste er motorer fra Her-Chee (Adly/Falcon), der stopper remmen næsten én cm under kanten af variatoren. En lidt længere rem hjælper meget på topfarten så man får de sidste cm med foran Smil

Nå, nok om det Blink med øjet

Ok, da var det jeg som misforstod litt.

Jeg vil prøve med en ny variator og se hvordan det fungerer. Noen ny variator får jeg nok ikke før
uti neste uke, for i morgen er det helligdag. Jeg rapporterer tilbake når den er montert og prøvd.
Svar
#40
Monterte multivaren i dag og tok en prøvetur. Den holder turtallet meget jevnt under hele akselerasjonen. Det fulgte med vekter på 8,5gram og det passet perfekt synes jeg. Turtallet under akselerasjon høres ut til at ligge veldig nære hva det gjorde med originalvariatoren med 9grams vekter. Scooteren har også fått et ekstra gear, den holder turtallet likt helt opp til 80km/t (spidometer) før det starter at øke. Med originalvariator startet turtallet at øke ved ca 70km/t. Den kjører også fortere nedoverbakke.

Men. Det underlige problem originalvariatoren har med at bakplaten lager hakker i rullebanene har også Multivaren til en viss grad. Hvis dere ser på bildet av Multivaren nederst på denne siden vil dere se det samme problem jeg har. Bakplaten lager hakk/striper i rullebanene. Jeg kjørte 5-6km og det var allerede små hakker i rullebanene.

Det er et underlig fenomen. Variatoren burde da konstrueres uten at bakplaten rekker ned til rullebanene.

Jeg fant et bilde av en annen brukt Multivar og den har også di samme hakker i rullebanene. Bildene ligger på denne siden.

På denne siden er det også en tråd der diskuterer dette problemet med hakker i rullebanene. Denne tråden. Det anbefales at slipe ned den skarpe kanten på bakplaten der rammer rullebanene.
Svar
#41
Da har jeg vært ute i garasjen å slipt ned den skarpe kanten på bakplaten så den forhåpentlig vis ikke rekker ned i
rullebanene lenger.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#42
(25-05-2013, 21:27)rune75 Skrev: Da har jeg vært ute i garasjen å slipt ned den skarpe kanten på bakplaten så den forhåpentlig vis ikke rekker ned i
rullebanene lenger.

Super, men ærgeligt at det er nødvendigt ved en variator fra så stort et firma Neutral
Svar
#43
Har aldrig haft de problemer, med mine Malossi'er jeg kørte med gennem 10 år, på Big1. Mon de får dem lavet i Kina, nu?
Ivecar plus 2023.
Svar
#44
(25-05-2013, 23:53)12V Skrev: Super, men ærgeligt at det er nødvendigt ved en variator fra så stort et firma Neutral

Ja jeg hadde forventet mer fra Malossi. Jeg synes den generelle finishen på variatoren er overraskende lav.


Heldigvis kjører/fungerer den godt.
Svar
#45
(26-05-2013, 00:09)Jps Skrev: Har aldrig haft de problemer, med mine Malossi'er jeg kørte med gennem 10 år, på Big1. Mon de får dem lavet i Kina, nu?

Den ser ut som et Kina produkt, så det er ikke umulig.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: