Søg Garagen Hej Gæst! Register

Vivacity fjærnet begrensninger. Dyse opp ?
#13
(13-05-2013, 22:49)rune75 Skrev: Jeg ga carburatoren en rens i dag og hoveddysen er 72.

Aha, 72. Nå så er det samme størrelse som en Buxy kører med, åbenbart. Det skriver jeg lige ned. Smil

Tror forresten også jeg skal have givet min en omgangkarburator rens, den har aldrig været skilt ad i de 14 år.

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Tror ikke denne heller har vært renset noen gang. Det så ikke pent ut i bundkarret.

I dag fikk jeg også Sveiset blindrøret tilbake på plass, så udstødningen ser lovlig ut. Blidrøret er selvfølgelig sveiset tett i den
enden der er festet i udstødningen.
Svar
#15
Skal det ligge en skive bak variatoren på Vivacityen ?

Det har oppstått et merkelig problem etter jeg fjernet variator begrensningen, reimen tar borti variatordekselet når
varioen er gearet helt ut. Det er merker inne i dekselet efter reimen oppe helt fremme ved variatoren. Jeg kan også høre
at den tar i når jeg kjører med toppfart.
Svar
#16
Det kunne umiddelbart lyde som om remmen er for lang og derfor går for langt ud på remskiven.
Freedom is just another word, for nothing left to loose. Citat: janice Joplin.
Svar
#17
Det er en orginal Peugeot Vivacity reim så lengden er riktig.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
(14-05-2013, 22:54)rune75 Skrev: Skal det ligge en skive bak variatoren på Vivacityen ?

Det har oppstått et merkelig problem etter jeg fjernet variator begrensningen, reimen tar borti variatordekselet når
varioen er gearet helt ut. Det er merker inne i dekselet efter reimen oppe helt fremme ved variatoren. Jeg kan også høre
at den tar i når jeg kjører med toppfart.

Du har vel ikke fjernet hele det bagerste på variatoren?.

Nr 15 er begrænsningen, Nr. 9 er IKKE en begrænsning på den model, den skal du lade sidde!. Den er der, fordi man brugte at smøre den originale vario med fedt, og så var den der for at det ikke skulle slynges ud.

Har du husket nr 12, en ca. 2mm skive?. Ellers gnaver variatoren ind i huset.

Hvis det er den originale rem, står der Bando Peugeot Gul baggrund.

[attachment=4334]

Svar
#19
Den bakerste del som er til at holde på fett har jeg fjernet sammen med begrensningen. Jeg har forsøkt at montere den tilbake, men den kommer på ingen måte i konflikt med variatorens bevegelse, den fungerer kun som et lokk. Jeg har vasket variatoren ren for fett. Skiven, nr 12, er på plass.

Det kan virke som om variatorens bakplate har en for bratt vinkel, for den laver noen stygge merker i variatorskålens rullebaner. Det er jo meningen at bakplaten skal stoppe før den rammer/treffer variatorskålen.

[Image: varioo_peugeot_big_thumb.jpg]
[Image: vario_peugeot_big_thumb.jpg]

Et bilde av reimen. Den er 17,6mm brei.

[Image: reim_peugeot_big_thumb.jpg]
Svar
#20
Sidder nr.12 rigtig?

Den skal sidde inderst på krumtappen.

Og jeg ville stadig montere nr. 9 igen. Har du prøvet at køre med den monteret?. Og hvis, hvordan lyder den så?.

Min bagplade har den samme stigning, så vidt jeg kan se.

Svar
#21
Nr 12 sitter riktig.
Variatoren og ytre reimskive er helt inntil hverandre (fullstendig utgearet) før nr 9 stopper bakplaten. Det spiller derfor
ingen rolle om den er der eller ikke. Jeg har ikke prøvekjørt for det regner så mye at jeg orker nesten ikke springe ut i
Garasjen.

Var det slike merker i rullebanene variator Barden ? Jeg har aldri sett det før på noen av mine 10-15 scootere.

Her er hvor reimen tok borti.
[Image: 2013-05-15_10.28.56-1_big_thumb.jpg]
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
Målløs

Ja et eller andet er samlet forkert, når den kan lave det der. Både bagplade og kickstarterskjold, er jo smadret.
Jeg kan ikke se at rullebanerne fejler noget.

Jeg kan desværre nok ikke hjælpe med andet end det jeg har skrevet.

Svar
#23
Hvor meget er remmen udover variatoren når den kommer så langt ud? Hvis den kommer for langt ud kan du jo risikere at den går i stykker og vender vrangen ud.

Tror egentlig ikke at der er noget forkert monteret, du ser jo ud til at have styr på tingene Smil

Måske har de bare ikke taget højde for at den skal kunne køre 100% ubegrænset. I hele EU gælder 45 km/t reglen jo, ved ikke om de bliver solgt 100% uden begrænsninger nogen steder?
Min arbejdskollega har en Peugeot Trekker (samme motor mener jeg), der fjernede vi også alle begrænsninger. Så brokkede han sig over nogle vibrationer/underlige lyde ved topfart, så han monterede selv en tyndere ring mellem remskiverne foran. Så topfarten gik 5 km/t ned igen men lyden forsvandt. Måske havde han samme problem.
Svar
#24
På dette bildet vises jo merkene i rullebanene tydelig. Nesten lengst ut har alle rullebanene det samme merket.

[Image: varioo_peugeot_big_thumb.jpg]


Variodekselet har ingen skade, det er bare litt gummi som har smittet over fra reimen. Di to små sorte streker oppe ved
hullet til festeskruen er der reimen har vert borti.

[Image: 2013-05-15_10.28.56-1_big_thumb.jpg]

Variatoren er montert akkurat som på tegningen, så jeg har ingen annen forklaring enn at bakplaten er litt unøyaktig laget.

Det er vel en fin anledning til å oppgradere til en Multivar.
Svar


Forum spring: