Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kymco Agility begrænsning
#1
Hej BS.
Jeg er stødt på et mærkeligt problem. Den originale begrænsning i agilityen er 10,3mm, og på min scooter rammer den 30-31 km/t på GPS. Så var min plan så at få den til at køre nogle få km/t hurtigere, og fik derfor fat i en 9mm ring fra en Gianto Sprint, der passer perfekt på et glat gliderør til agilityen. Men efter montering af den mindre ring, kører scooteren det samme? Dette virker meget mærkeligt, da den jo i teorien burde køre lidt hurtigere Fortvivlet
Nogle der har oplevet det samme, og/eller har et løsningsforslag? Blink med øjet

Mvh
Nick
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Hejsa prøv med ½ gram tungere ruller.
Svar
#3
(07-05-2013, 17:28)Jens Roos Skrev: Hejsa prøv med ½ gram tungere ruller.

Teoretisk ændrer rullerne jo ikke topfarten. Blink med øjet
De gør bare at min scootere, kører ved færre omdrejninger ved acceleration.
Svar
#4
Nææ... Altså jeg bruger Malossi Mulivar og den medfølgende begrænsning på 7,16mm og det gav en topfart på 38 km/t på gps, hvilket så siden da er faldet til 34-36 (har ikke lige fået gps målt) som følge af at remmen nu efterhånden har kørt 8-9.000 km. Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#5
(07-05-2013, 17:01)Arbejdsnarkomanen Skrev: Hej BS.
Jeg er stødt på et mærkeligt problem. Den originale begrænsning i agilityen er 10,3mm, og på min scooter rammer den 30-31 km/t på GPS. Så var min plan så at få den til at køre nogle få km/t hurtigere, og fik derfor fat i en 9mm ring fra en Gianto Sprint, der passer perfekt på et glat gliderør til agilityen. Men efter montering af den mindre ring, kører scooteren det samme? Dette virker meget mærkeligt, da den jo i teorien burde køre lidt hurtigere Fortvivlet
Nogle der har oplevet det samme, og/eller har et løsningsforslag? Blink med øjet

Mvh
Nick

Der er noget med at der er en fordybning i skålen som den originale ring går ind i og der derfor er samme afstand på remskiverne med begge ringe. Du er derfor nok nød til at slibe hvis du skal have mere fart på dyret.
Freedom is just another word, for nothing left to loose. Citat: janice Joplin.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(07-05-2013, 22:56)Baddi Skrev: Nææ... Altså jeg bruger Malossi Mulivar og den medfølgende begrænsning på 7,16mm og det gav en topfart på 38 km/t på gps, hvilket så siden da er faldet til 34-36 (har ikke lige fået gps målt) som følge af at remmen nu efterhånden har kørt 8-9.000 km. Grin

Så kunne jeg godt overveje at bestille en multivar hjem Grin Men den begrænsning der plejer at følge med til multivaren, plejer at være i plastik? Den fra Sprint'en er i metal, og holder jo derfor længere Spørgsmålstegn

(08-05-2013, 09:20)Fut Skrev: Der er noget med at der er en fordybning i skålen som den originale ring går ind i og der derfor er samme afstand på remskiverne med begge ringe. Du er derfor nok nød til at slibe hvis du skal have mere fart på dyret.

Har godt lagt mærke til den lille bitte fordybning der er i gliderøret, men har som sådan ikke tænkt nærmere over det.
Det var jeg ikke lige klar over havde nogen betydning, jeg har faktisk heller ikke nærstuderet skålen, selvom jeg burde gøre det Grin
Svar
#7
Jo begrænsningen fra multivaren er ganske rigtigt i plastik. Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar


Forum spring: