Svar: 776
Tråde: 60
Tilmeldt: Jul 2011
Ka' man det?
Ja, man kan. Ovenikøbet med 4 ventiler per cylinder
Man kan osse lave en 5-cylindret 125cc-maskine.
Prøv at kigge på
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_RC_series
De forskellige modeller findes på Youtube, hvor de kan beses - og behøres. Så her kan du f.eks. opleve førnævnte 125cc rækkefemmer ramme 20.000 o/m.
Muntert.
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar: 791
Tråde: 22
Tilmeldt: May 2011
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_RC116
Hele 16 hestekræfter ved 21500 omdrejninger i minuttet
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Suzuki RP68 - 3 cyl. 50cc. m.16 gear !
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(07-05-2013, 14:44)Energy Skrev: Suzuki RP68 - 3 cyl. 50cc. m.16 gear !
http://www.elsberg-tuning.dk/suzuki.html#rp68
Ivecar plus 2023.
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(07-05-2013, 14:49)Energy Skrev: El. http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=412922 Det var så "kun" 14 gear...
10 gear for meget
Ivecar plus 2023.
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
(07-05-2013, 15:10)Jps Skrev: 10 gear for meget
Nødvendigt når man har et yderst snævert effektområde.
Svar: 776
Tråde: 60
Tilmeldt: Jul 2011
(07-05-2013, 14:47)Jps Skrev: http://www.elsberg-tuning.dk/suzuki.html#rp68
Hold på hat og briller! Men den lille motor lider da af en fæl mangel; Den er en totakter.
Mindes jeg har set modelfly-motorer med 4 cylindre - men igen, de hører ikke med her, idet de er totaktere.
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar: 401
Tråde: 3
Tilmeldt: Feb 2012
Mærkelige motorer findes der mange af. Modelfly motorer bygges i 12 cyl. versioner.Jeg har også set en v8 med overliggende knaster på 70 ccm.
Jeg tror dog ikke at det kan betale sig at bygge en knallert der er anvendelig i daglig brug, med flere cyl.
Freedom is just another word, for nothing left to loose. Citat: janice Joplin.
Svar: 1.730
Tråde: 72
Tilmeldt: May 2008
10-05-2013, 02:05
(Dette opslag var sidst ændret: 10-05-2013, 02:07 af Havoc.)
(08-05-2013, 09:16)Fut Skrev: Mærkelige motorer findes der mange af. Modelfly motorer bygges i 12 cyl. versioner.Jeg har også set en v8 med overliggende knaster på 70 ccm.
Jeg tror dog ikke at det kan betale sig at bygge en knallert der er anvendelig i daglig brug, med flere cyl.
Det er sikkert mere behageligt at køre på en 2cyl-4takts 50ccm med dobbelt knast. Den er dog sikkert aaalt for dyr at lave og i indkøb til at det kan svare sig for producenterne eller forbrugeren.
Edit: Stavefejl.
Svar: 1.893
Tråde: 62
Tilmeldt: Apr 2011
(07-05-2013, 14:44)Energy Skrev: Suzuki RP68 - 3 cyl. 50cc. m.16 gear !
Må vel være god til banerace som sprinter
Svar: 776
Tråde: 60
Tilmeldt: Jul 2011
(11-05-2013, 22:08)mads180 Skrev: Må vel være god til banerace som sprinter
Det er nok osse ideen med de små multicylinder-maskiner. For de er næppe billigere at lave eller mere driftssikre en en-bankerne.
Personligt ku' jeg godt tænke mig en tur på en 6-cylindret 250'er. Godt nok står der en 6-cylindret Gold Wing hos Frankie's i Randers (+500.000 kr), men jeg tror ikke de vil la' mig komme på en prøvetur. Er I klar over at en sådan indretning må transportere op til 5 personer?
2 voksne på cyklen, samt to voksne og et barn i sidevognen. Læg hertil bagagen i den dertil indrettede anhænger - og så har man en 'pølsevogn'.
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu