Søg Garagen Hej Gæst! Register

Olieskift kan være dyrt
#1
Smølferaketten skal have nyt olie/ oliefilter som så mange andre. Jeg var ude ved en forhandler for at bestille et oliefilter og prisen lød på 50,- ok det er da ikke så dyrt. Så skulle der kigges olie og der MÅ være gledet et eller andet monster for øjnene af forhandleren. Grin
600,- ville han have for 4L halvsyntetisk olie. Det er jeg fo rnærig til så mig hjem og bladre gennem Fjclubbens sider for at finde guldkorn.

Fandt frem til at med en maskine der har kørt mange km som min, 100000km+ så ville en mineralsk 20/50 være sagen.
Ud på internettet for at søge. Fandt at Louis.de havde olien jeg skulle bruge til fornuftige penge.
Incl forsendelse lyder prisen på 450,- sådan ca. fin pris ikke?

Så for der en djævel i mig, nu skulle der KN filter på den modne dame. Igen ind på Louis`s hjemmeside men her er det så mærkværdigvis modsat. KN filtre er dyrere end de kan købes i DK. Ok kun 15,- men altså, stadig billigere.

Sidst men ikke mindst skal der skiftes bremsevæske og kalibre og lidt andet godt. Bremsevæsken købte jeg ved Tante Hansen til 80,- den pris er der intet at udsætte på.

Nu skal jeg "kun" have fundet bremseklodser til R1 kalibrene jeg har liggende. Et er sikkert, internettet skal gennemtrevles for at finde de billigste.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg syntes det lyder lidt som en dyr affære.

Til min motorcykel betaler jeg:

Sunoco 4T GP SPORT 10w40.
Del-syntetisk, state- of-the-art kvalitets 4 takts motorolie. Exellent til sport og motorløb.

4x4 L koster 1002,96.
12x1 L koster 783,58.

(+50 i porto)
---
Honda VFR 750 F, 1992. Billede
Tidligere: PGO Dr. Big.
Svar
#3
Husk i øvrigt at være obs på, at du måske skal have justeret dyserne på din maskine, når du ændrer på, hvor meget luft den får med et KN filter. Smil
---
Honda VFR 750 F, 1992. Billede
Tidligere: PGO Dr. Big.
Svar
#4
(08-05-2013, 00:20)Skat Skrev: Husk i øvrigt at være obs på, at du måske skal have justeret dyserne på din maskine, når du ændrer på, hvor meget luft den får med et KN filter. Smil


Lige mht KN filter skal man ikke justere noget. Har kørt med KN filter på den FJ1100 jeg havde før uden at røre noget som helst.
Ellers har du som udgangspunkt ret i at der skal justeres.

Mht olien ja så er det du køber billigt men ud fra at jeg som udgangspunkt skulle give 600,- så er min pris nu ganske ok.
Har siden fundet ud af at jeg kan købe olie billigere herhjemme. Ikke helt den samme som jeg har købt men en anbefalelsesværdig netop til FJ modellen.

Kn filteret gav jeg 540,- hvilket lyder dyrt måske men det holder jo MCens tid ud, et std filter koster vistnok ca 130,- så.....
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#5
Hvordan kører din VFR? Stadig tilfreds med den? Ingen problemer?
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Skal måske have motoren renoveret, men ellers bliver Suzi helt standard Smil Vil dog nok skyde på den har nærmere de 45-50hk end de 64hp den havde da den var ny.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#7
Smil
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#8
<<Olieskift kan være dyrt << Væmmeligt dyrt og så er det ikke sikkret de alver andet til en høj pris.
Ældre mc-scooter glad mand :
Kymco People S 251 , 27000 km
Topspeed: 130 km/t
Svar
#9
Så kom der nye dæk for og bag på Smølferaketten Grin Samtidig fik jeg skiftet koblingssvæsken.
Plus at jeg, nu vi var igang fik sat FJRkoblingsmasteren på.
Vil så lige tilføje at det er ikke bare lige at skifte. FJ masteren havde 2 stik som bruges som sikkerhed for at man ikke kan starte andet end med trukket koblingen, på FJR masteren er der 3!! Meeen det gik da.
Nu er "problemet" bare at jeg lige har købt ny stålarmeret koblingsslange. Når den kommer skal hele skidtet (væsken) skiftes igen Grin Ked af det

Da jeg nu, lystigt Fortvivlet var igang, så bestilte jeg også komplet sæt bremseslanger, selvfølgelig stålarmerede. til bremserne foran.

Så nu skal jeg kun afvente at de slanger ankommer så skal det andet FJR greb monteres og de nye slanger sættes på.

At jeg så også lige skal have renoveret forgaflen samtidig, se det er en anden sag Grin
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: