Søg Garagen Hej Gæst! Register

Peugeot Elyseo innsprøytning ?
#1
Har Peugeot Elyseo innsprøytning, eller var det først Elystar der fikk det ?

Tenker på denne modell: http://www.finn.no/finn/mc/scooter/objec...849&ov=web


Jeg ser forresten en rød nøkkel i tendingslåsen, betyr det startsperre ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(03-05-2013, 20:03)rune75 Skrev: Har Peugeot Elyseo innsprøytning, eller var det først Elystar der fikk det ?

Tenker på denne modell: http://www.finn.no/finn/mc/scooter/objec...849&ov=web


Jeg ser forresten en rød nøkkel i tendingslåsen, betyr det startsperre ?

Jamen så svarer jeg her også. Blink med øjet

Elyseó har karburator, og startspærre.
Elystar kan have Indsprøjtning (TSDI), eller karburator.

http://www.billig-scooter.dk/showthread....#pid206064

Svar
#3
(03-05-2013, 22:12)barden Skrev: Jamen så svarer jeg her også. Blink med øjet

Elyseó har karburator, og startspærre.
Elystar kan have Indsprøjtning (TSDI), eller karburator.

http://www.billig-scooter.dk/showthread....#pid206064


Ehhm, jeg hadde ikke fått med meg at du allerede hadde svart.

Kick starteren er ødelagt og elstarten virket skjeldenere og skjeldenere, til slutt virket den ikke lenger. Så jeg vet ikke om
det kan være defekt startsperre eller bare defekt startmotor.

Den enkleste og rimeligste måten at bypasse startsperren er vel at bytte standard CDIen ut med en DC CDI. Da slipper man bytte stator.

Takk for svarene.
Svar
#4
(03-05-2013, 22:40)rune75 Skrev: Ehhm, jeg hadde ikke fått med meg at du allerede hadde svart.

Kick starteren er ødelagt og elstarten virket skjeldenere og skjeldenere, til slutt virket den ikke lenger. Så jeg vet ikke om
det kan være defekt startsperre eller bare defekt startmotor.

Den enkleste og rimeligste måten at bypasse startsperren er vel at bytte standard CDIen ut med en DC CDI. Da slipper man bytte stator.

Takk for svarene.

Det kan sagtens være elstarteren. Jeg har også haft en Elyseo, på den var elstarteren temmelig træg, så meget at jeg troede det var batteriet der var flad.

Jeg ved ikke lige hvad du mener med DC CDI, men det er en ACI 100 bypass CDI du skal have fat i. Så behøver du heller ikke bytte stator. Jeg lavede ledningsnettet om på min, og købte en helt alm. CDI, og byttede også stator fra en Buxy. Men jeg vil ikke anbefale at lave ledningsnettet om, det er en langhåret affære. Så hellere den Bypass CDI, hvis det overhovedet er den det er gal med.Smil

http://www.ebay.co.uk/itm/Peugeot-Elyseo...1e7a383508

Svar
#5
(04-05-2013, 07:57)barden Skrev: Det kan sagtens være elstarteren. Jeg har også haft en Elyseo, på den var elstarteren temmelig træg, så meget at jeg troede det var batteriet der var flad.

Jeg ved ikke lige hvad du mener med DC CDI.

Med DC CDI Mener jeg en CDI der kobles til likestrøm (batteri). Da kan den kjøre på original stator. En DC CDI kan kjøpes
for et par hundre kroner.

Startmotoren spinner som normalt, men det krevdes mellom 1-100 trykk før den slo inn. Nå slår den aldri inn.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(04-05-2013, 13:54)rune75 Skrev: Med DC CDI Mener jeg en CDI der kobles til likestrøm (batteri). Da kan den kjøre på original stator. En DC CDI kan kjøpes
for et par hundre kroner.

Startmotoren spinner som normalt, men det krevdes mellom 1-100 trykk før den slo inn. Nå slår den aldri inn.

Det tvivler jeg stærkt på vil virke. Og hvad vil du så gøre ved startspærren?. Du kan ikke bare fjerne ACI100/CDI og så vupti, montere en DC CDI.

Kender ikke den du skriver om, har du et link. Nu er jeg nysgerrig. Smil

Svar
#7
Startsperren er innebygd i den originale CDIen etter hva jeg har forstått. Den forsvinner da når CDIen byttes. Eller er start
sperren en egen enhet ?

Denne http://www.monsterscooterparts.com/dc-cdi-kymco.html eller denne http://www.ebay.com/itm/4-pin-DC-CDI-Pit...3f1c82837c f.eks vil kunne brukes.

En DC CDI Bruker pluss, minus, signal fra pickup og signal til coil. Det er ikke veldig avansert at koble til.
Svar
#8
(04-05-2013, 19:54)rune75 Skrev: Startsperren er innebygd i den originale CDIen etter hva jeg har forstått. Den forsvinner da når CDIen byttes. Eller er start
sperren en egen enhet ?

Denne http://www.monsterscooterparts.com/dc-cdi-kymco.html eller denne http://www.ebay.com/itm/4-pin-DC-CDI-Pit...3f1c82837c f.eks vil kunne brukes.

En DC CDI Bruker pluss, minus, signal fra pickup og signal til coil. Det er ikke veldig avansert at koble til.

Det er rigtigt at startspærren og CDI er sammen i ACI100. Men så er det at du skal til at rode med ledningsnet.

Svar


Forum spring: