Svar: 273
Tråde: 34
Tilmeldt: Sep 2011
(15-10-2011, 18:09)kragen Skrev: Som Jps siger, så er det ulovligt, at ændre på skiven. Så er det ligegyldigt, om den kommer til, at køre hurtigere eller langsommere af det. Skiven skal have nøjagtigt de mål, den er godkendt med.
Knallerten er iøvrigt ulovlig, hvis den kører 10% mere end 25/30/45 km/t
De 40 til 42 km/t, er noget du har fra bøder på rullefelt, og de 43 km/t, der desuden giver begrundet mistanke om ulovlige konstruktive ændringer.
Min kørelærer sagde "En knallert er ulovlig hvis den kører over 42 kmt" så det kan jeg ikke helt forstå..
1. Aprilia Rally, solgt.
2.Puch Maxi P, solgt.
3.Piaggio Zip 4T år 2010, solgt.
4 Puch Maxi KL, solgt.
5.Suzuki Fz50 "Gyngehesten", solgt.
6. Suzuki dm50, "motorcyklen" kørende.
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(15-10-2011, 19:03)Daniel-45 Skrev: Min kørelærer sagde "En knallert er ulovlig hvis den kører over 42 kmt" så det kan jeg ikke helt forstå.. Det er som kragen skriver, og din kørelærer skal vist tjekke op på reglerne/lovene for knallerter.
Ivecar plus 2023.
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
(15-10-2011, 19:03)Daniel-45 Skrev: Min kørelærer sagde "En knallert er ulovlig hvis den kører over 42 kmt" så det kan jeg ikke helt forstå..
Jeg tror bare i har snakket forbi hinanden, eller også er kørelæreren uviden.
Svar: 273
Tråde: 34
Tilmeldt: Sep 2011
Hej.
Nu virker kickstarten på min piaggio zip ikke mere??
Når jeg "træder på den" er den meget hård, når jeg endelig får den trykt ned virker kickstarten lidt løs, hvad kan der være sket?
Også et andet spørgsmål: Motoren trænger til noget nyt motorolie, den bruger 5w-40 er det ikke en fuldsyntetisk olie? Det bruger racerscootere da kun ikke eller hvad? Tør næsten ikke putte det på for min er 100 % standard.
Skal jeg så alligevel bruge 5w-40 olie?
1. Aprilia Rally, solgt.
2.Puch Maxi P, solgt.
3.Piaggio Zip 4T år 2010, solgt.
4 Puch Maxi KL, solgt.
5.Suzuki Fz50 "Gyngehesten", solgt.
6. Suzuki dm50, "motorcyklen" kørende.
Svar: 2
Tråde: 0
Tilmeldt: Sep 2012
(02-07-2009, 13:02)Xipe Skrev: Ville da lige opdaterer denne tråd, med mine erfarringer om Zip 4T.
Købte min brugt 20/3 09, efter den havde "stået stille" i 2 år og kun kørt 668km.
Nåede at runde 5800km på tælleren 24/6 09, inden jeg kom større cylinder på.
Laver selv service på den, kontrollere ventiler hver 3000km hvor motor og gear olie også bliver skiftet. Skiven er pillet og har savet i CDIen, ellers er den standart.
Kørte ca 36 km/l ved bykørsel, og 41 km/l på de længere ture. Kunne måske godt ha fået lidt flere km/l ved bedre indstilling, men -Dont fix it, if it aint broken-
Er måske ikke det mest moderne design, eller største scooter i forhold til andre modeller, men har stadig lidt af det gamle "scooter" look bag sig.
Min har indtilvidere været meget driftsikker, uden problemer fra maskinens side. Eneste problem var at min mor´s kæreste knækkede tændrøret, men det var jo ikke maskinens skyld.
Af felj og mangler kan nævnes rummet under sadlen, der desværre ikke kan rumme en full-face hjelm, at kickstarteren er en smule svag og bagbremsen måske godt kunne ha haft en anelse mere bid.
Hvis det er en driftsikker maskine der skal kunne køre langt på literen, er den lille Zip efter min mening bestemt med i opløbet.
Har sået sat 79ccm cylinder på nu, og kommer tilbage med en melding senere, så der er kommet lidt flere km på tælleren.
Må man spørge hvilken størrelse dyse du benytter til 79ccm cylinderen?
Mvh. Jesper
Svar: 2
Tråde: 0
Tilmeldt: Sep 2012
(09-04-2010, 12:47)OlePagh Skrev: .
Champion RG4HC som min Zip 4T i øvrigt kører meget bedre med end NKG CR9E som også anbefales i manualen.
Hej Ole
kender du til dette tændrør her? NGK PMR7A, Laser Platinum. http://www.kgi.dk/product-13867-5966.php
Jeg skal da lige love for at min zip er blev meget mere kultiveret at køre på! Jeg har kørt 12000 km indtil videre med dette tændrør uden at have det renset eller afmonteret.
mvh. Jesper
Svar: 1.508
Tråde: 15
Tilmeldt: Mar 2009
(08-09-2012, 06:44)ZaiperZip Skrev: Må man spørge hvilken størrelse dyse du benytter til 79ccm cylinderen?
Mvh. Jesper
Ved jeg faktisk ikke da det var Speedline der monteret cylinder samt kørte kaburator ind.
Jeg betalte bare og kunne køre hjem på den igen.
Svar: 23
Tråde: 1
Tilmeldt: Mar 2010
Vil lige hører om der er nogen der har gode/ dårlige erfaring med dæk til zip 4t når man skal kører på den hele året, jeg tænker på hvis man sætter vinterdæk på om den så ikke kommer til at hoppe formeget på grund af det grove mønster ? Hvad kører i andre på ?
DEE25
Svar: 2
Tråde: 0
Tilmeldt: Apr 2013
23-04-2013, 01:35
(Dette opslag var sidst ændret: 23-04-2013, 01:36 af michael9000.)
(21-04-2013, 16:34)dee25 Skrev: Vil lige hører om der er nogen der har gode/ dårlige erfaring med dæk til zip 4t når man skal kører på den hele året, jeg tænker på hvis man sætter vinterdæk på om den så ikke kommer til at hoppe formeget på grund af det grove mønster ? Hvad kører i andre på ?
Nu fik jeg endeligt taget mig sammen til at oprette en brugerprofil på BS
Jeg har de sidste 16 år/156000+ km kørt rund på min Yamaha Axis med normale Pirelli/Continental-dæk året rundt i regn, slud, sne og is-slag uden problemer, bortset fra en enkelt gang hvor jeg brugte forbremsen ved en bro med ren is på vejen (det kostede en tur på røven og et par nye skjolde).
Og så er det sjældent at de punkterer når de ikke er helt nedslidte
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
23-04-2013, 02:34
(Dette opslag var sidst ændret: 23-04-2013, 02:36 af K. Hansen.)
I poster i en gammel tråd. Måske I skulle oprette jeres egne?
Velkommen til BS
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar: 2
Tråde: 0
Tilmeldt: Apr 2013
Ja den er da godt nok ved at være lidt gammel - kiggede kun på den seneste dato
Og tak for velkomsten
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
|