Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hvordan tanker man sin scooter?
#1
Hej jeg har lige købt mig en knallert med en 4 takts motor. Mit spørgsmål til jer er så hvordan tanker man sådan enSpørgsmålstegn Altså min familie har aldrig haft bil eller andre former får transportmidler andet end et buskort. Så hvis nogle af jer erfarne scootere der ude kan svare mig på det ville det være dejligt.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
(30-04-2013, 00:32)ScooterFreak Skrev: Hej jeg har lige købt mig en knallert med en 4 takts motor. Mit spørgsmål til jer er så hvordan tanker man sådan enSpørgsmålstegn Altså min familie har aldrig haft bil eller andre former får transportmidler andet end et buskort. Så hvis nogle af jer erfarne scootere der ude kan svare mig på det ville det være dejligt.

Man kommer oktan 95 blyfri i benzintanken, der som oftest sidder bagpå under et dæksel der skal låses op med nøgle.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#3
(30-04-2013, 01:45)K. Hansen Skrev: Man kommer oktan 95 blyfri i benzintanken, der som oftest sidder bagpå under et dæksel der skal låses op med nøgle.

Det behøver ikke være oktan 95, min kører længere på literen og yder bedst (til min opsæting og forbrug) med 92, og lyder bedst med Shell v-power med et dårlig benzin forbrug.

Tanken kan sidde under sædet eller bagpå som der er sagt før, kommer and på modellen.
Nu når det er en 4takter så vil jeg anbefale at du tjekker motorolie engang imellem, selvom du sender den på værksted (hvis du gør det) så det stadigvæk en god ide at tjekke, og man tjekker det vestre side på motoren hvor der sidder en oliepind (andre kan hvis forklare det bedre end mig) Smil
Støt gerne dette opslag med lille mc på bil kort https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet...d=FT-01332
Svar
#4
(30-04-2013, 02:18)mads180 Skrev: Det behøver ikke være oktan 95, min kører længere på literen og yder bedst (til min opsæting og forbrug) med 92, og lyder bedst med Shell v-power med et dårlig benzin forbrug.

Tanken kan sidde under sædet eller bagpå som der er sagt før, kommer and på modellen.
Nu når det er en 4takter så vil jeg anbefale at du tjekker motorolie engang imellem, selvom du sender den på værksted (hvis du gør det) så det stadigvæk en god ide at tjekke, og man tjekker det vestre side på motoren hvor der sidder en oliepind (andre kan hvis forklare det bedre end mig) Smil

Det ved jeg, men jeg kører på 95. V-power har ikke nogen anderledes effekt udover den er dyrere end 95. Er altid blevet anbefalet at køre med 95. Det er også det oktantal producenterne anbefaler.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#5
Der er det samme i Tanken så 95 og 92 er det samme Smil

Men hver anden gang du tanker så skal du tjekke oliestanden, de kan godt finde på at bruge lidt olie :/
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Kører ind på en tankstation og fylder den op med benzin det er de standerer med grønne haner der er benzin, i de sorte er disel olie og det siste kan scooteren ikke køre på.
Når du har tanket går du ind i tankstationens kiosk og betaler husk stander nr ,der er også selv betjænings tankstationer hvor man betaler med kort, ens dankort eller master card.
Man kan også få lavet et benzin kort så man betaler en gang om måneden.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#7
Jeg kørte en km længe literen på vpower.. Rullende øjne det samme med bilen Smil
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#8
(30-04-2013, 07:46)MSJ1982 Skrev: Der er det samme i Tanken så 95 og 92 er det samme Smil

Men hver anden gang du tanker så skal du tjekke oliestanden, de kan godt finde på at bruge lidt olie :/

95 og 92 er ikke det samme, der var nogle tankstationer der før i tiden var så små så de ikke havde plads til en tank til 92, så når man tankede 92 der så var det 95 man tankede.
Om det var sådan kunne man altid se, for så var der ikke en studs til 92 til tankbilen.
http://ekstrabladet.dk/kup/ugensmyte/article1139824.ece
DEE25
Svar
#9
(30-04-2013, 09:06)Jacob k Skrev: Jeg kørte en km længe literen på vpower.. Rullende øjne det samme med bilen Smil

Måske, men hvis du kigger på den samlede pris, har det været dyrere.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(30-04-2013, 09:07)dee25 Skrev: 95 og 92 er ikke det samme, der var nogle tankstationer der før i tiden var så små så de ikke havde plads til en tank til 92, så når man tankede 92 der så var det 95 man tankede.
Om det var sådan kunne man altid se, for så var der ikke en studs til 92 til tankbilen.
http://ekstrabladet.dk/kup/ugensmyte/article1139824.ece

Der kan findes en del artikler om emnet, men alle går de på påstande fra diverse producenter osv.
Jeg har i 3-4 år konsekvent valgt 92 til både biler og scootere, som påstås at kræve 95 oktan, og aldrig haft tændingsbanken.

Når man kigger på landene omkring os, vil man opdage at de ikke fører 92 oktan. Vi får rigtig meget benzin derfra, hvorfor det er ganske umuligt at opdrive 92 oktan.

Man kan altså roligt tanke fra 92 hanen, selvom man skal bruge 95 oktan. Blink med øjet
Svar
#11
(30-04-2013, 11:40)Teddy Skrev: Der kan findes en del artikler om emnet, men alle går de på påstande fra diverse producenter osv.
Jeg har i 3-4 år konsekvent valgt 92 til både biler og scootere, som påstås at kræve 95 oktan, og aldrig haft tændingsbanken.

Når man kigger på landene omkring os, vil man opdage at de ikke fører 92 oktan. Vi får rigtig meget benzin derfra, hvorfor det er ganske umuligt at opdrive 92 oktan.

Man kan altså roligt tanke fra 92 hanen, selvom man skal bruge 95 oktan. Blink med øjet

Ja det kan man måske nok, men prisforskellen er så lille så hvorfor ikke bare tanke det der er foreskrevet? der er jo ikke rigtigt noget at spare alligevel, pluds hvis det er 92 oktan man tanker, vil man kunne opleve at man ikke helt kører så langt på litteren som med 95.


Vedhæftede filer
.pdf   92 eller 95.pdf (Størrelse: 129,77 KB / Nedhentninger: 308)
DEE25
Svar
#12
(30-04-2013, 13:21)dee25 Skrev: Ja det kan man måske nok, men prisforskellen er så lille så hvorfor ikke bare tanke det der er foreskrevet? der er jo ikke rigtigt noget at spare alligevel, pluds hvis det er 92 oktan man tanker, vil man kunne opleve at man ikke helt kører så langt på litteren som med 95.

Uh man kan squ spare mange penge ved at køre på det billige af dem.
Jeg køre med det der er billigst, og jeg har aldrig haft problemer, og jeg har skiftet meget mellem 92 og 95 uden forskel, så køre kun med det billigeste benz Blink med øjet
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar


Forum spring: