Svar: 34
Tråde: 2
Tilmeldt: Mar 2007
Hej igen.
Ja som der står så starter suzuki´en stadig ikke.
Det er gnist på tændrør.
Der er god kompression og den får benzin.
Der er lys på når jeg træder på kickstarteren.
HJÆLP tak.
Dennis
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Skriv lige hvilken Suzuki model det drejer sig om.
Svar: 34
Tråde: 2
Tilmeldt: Mar 2007
Det er en Suzuki Katana AC fra 98
Dennis
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Den er ikke bare druknet i forsøg på at starte ?
Ellers chek karb. for vand, og se evt. om begge simmeringe sidder som de skal og ikke sveder (er utætte). Måske dine membranbalde er defekte, så dem bør du også lige se efter.
Svar: 34
Tråde: 2
Tilmeldt: Mar 2007
Jeg har renset karburator (dog ikke med trykluft, det har jeg ikke.) renset i benzin.
Jeg vil prøve at tjekke membraner, hvordan kan jeg se om de er deffekte?.
Hvor sidder simmerringe? ( nok et dumt spørgsmål)
Dennis
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Dennis Tranekjer Skrev:Jeg har renset karburator (dog ikke med trykluft, det har jeg ikke.) renset i benzin.
Jeg vil prøve at tjekke membraner, hvordan kan jeg se om de er deffekte?.
Hvor sidder simmerringe? ( nok et dumt spørgsmål)
Membranbladene må ikke være hakkede el. flossede i enderne, så de ikke kan lukke effektivt.
Simmeringe sidder i hver ende af krumtapsakslen, dvs. inde bag vario/startkrans, og inde bagved statoren i tændingssiden.
Svar: 34
Tråde: 2
Tilmeldt: Mar 2007
Ok, det prøver jeg.
Men det skal nok siges, at den gik død da jeg kørte i regnvejr, men fik gang i den igen, hvorefter den gik HELT død og jeg havde et af de fandens powerfiltre på.
Dennis
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Dennis Tranekjer Skrev:Ok, det prøver jeg.
Men det skal nok siges, at den gik død da jeg kørte i regnvejr, men fik gang i den igen, hvorefter den gik HELT død og jeg havde et af de fandens powerfiltre på.
Så er det næsten helt sikkert, at du har fået noget vand i karburatoren, en vandperle kan fx. godt sidde og spærre i dyserøret. Så skil den helt ad og blæs med trykluft, så kører den sikkert igen.
Svar: 34
Tråde: 2
Tilmeldt: Mar 2007
Jeg tjekker membraner og karburatoe i weekenden.
Tusind tak til jeg ALLE der vil hjælpe mig
Dennis
Svar: 34
Tråde: 2
Tilmeldt: Mar 2007
Sorry stavefejl..... Det skulle gå hurtigt
Dennis
Svar: 34
Tråde: 2
Tilmeldt: Mar 2007
Så er karburatoren og studsen renset med trykluft og studsen var fyldt med smadder og den starter stadig ikke, så mit spørgsmål er: nu hvor der var smadder i studsen, hvad skal jeg så til at rense, hvor langt er det nået ind i motoren? Og HVAD nu???
Dennis
Svar: 1.831
Tråde: 73
Tilmeldt: Feb 2006
Dennis Tranekjer Skrev:Så er karburatoren og studsen renset med trykluft og studsen var fyldt med smadder og den starter stadig ikke, så mit spørgsmål er: nu hvor der var smadder i studsen, hvad skal jeg så til at rense, hvor langt er det nået ind i motoren? Og HVAD nu???
Prøv at fortæl hvordan det smadder så ud.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.