Søg Garagen Hej Gæst! Register

At køre uden forsikring?
#1
Hej,

Hvad koster det at køre uden forsikring? (på en ikke indregistret scooter)

Kan ikke se der her;
http://www.sikkertrafik.dk/Raad-og-viden...llert.aspx

Og min lokale politistation vil ikke svare på "dumme" spørgsmål Målløs

PS. grundet til jeg spørger er, at min kammerat ikke vil ofre de ca. 900,- det koster, fordi han tror det er billigere bare at betalt bøden når han bliver stoppet Rullende øjne (hvilket er sket meget sjældent, laaaangt ude på landet hvor han bor)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(27-04-2013, 21:47)Bowler Skrev: Hej,

Hvad koster det at køre uden forsikring? (på en ikke indregistret scooter)

Kan ikke se der her;
http://www.sikkertrafik.dk/Raad-og-viden...llert.aspx

Og min lokale politistation vil ikke svare på "dumme" spørgsmål Målløs

PS. grundet til jeg spørger er, at min kammerat ikke vil ofre de ca. 900,- det koster, fordi han tror det er billigere bare at betalt bøden når han bliver stoppet Rullende øjne (hvilket er sket meget sjældent, laaaangt ude på landet hvor han bor)

Mindste bøde er 1.000 kr, så det skal han betale for hver gang han bliver stoppet, uden forsikring. Og det er tilmed dumt at køre uden forsikring, da man ved uheld, kan risikere at skulle betale millioner i erstatning, til modparten (alt efter hvilken form for uheld, det er).
Ivecar plus 2023.
Svar
#3
(27-04-2013, 21:47)Bowler Skrev: Hej,

Hvad koster det at køre uden forsikring? (på en ikke indregistret scooter)

Kan ikke se der her;
http://www.sikkertrafik.dk/Raad-og-viden...llert.aspx

Og min lokale politistation vil ikke svare på "dumme" spørgsmål Målløs

PS. grundet til jeg spørger er, at min kammerat ikke vil ofre de ca. 900,- det koster, fordi han tror det er billigere bare at betalt bøden når han bliver stoppet Rullende øjne (hvilket er sket meget sjældent, laaaangt ude på landet hvor han bor)

Det kostede mig 1500. Plus 1500 for en ulovlig scooter. Og vil sige, at det er sq da dumt af din kammerat. Jeg er forsikret for omkring de samme 900...om året. Desuden hvad så, hvis han forårsager eller kommer ud for et uheld? Så er der bare ingen erstatning at hente, og han kan ende med at få en kæmpegæld hvis han forårsager skade på andre. Så se at få ham til at betale forsikring, meget bedre.

Skal siges at jeg taler af erfaring, er selv blevet klog af skade.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#4
Enig i det er meget dumt!

Tak for for jeres svar.
Og det kan helt sikkert ikke betale sig, hvis han bare bliver stoppet en´ gang hvert 2. år.
Svar
#5
(27-04-2013, 22:36)Bowler Skrev: Enig i det er meget dumt!

Tak for for jeres svar.
Og det kan helt sikkert ikke betale sig, hvis han bare bliver stoppet en´ gang hvert 2. år.

Nej, bestemt ikkeSmil

Jeg kørte selv uden forsikring med samme begrundelse som din ven og lærte det på den hårde måde, så jeg vil gerne hjælpe andre til ikke at lave samme dumme fejl som jeg gjorde. Så er ikke fordi jeg er nogen englebasse, synes bare det ville være ærgerligt hvis din ven pludselig står med en bøde eller en kæmpe gæld. Så håber han kommer til fornuftBlink med øjet
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Her lidt om manglende forsikring: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817304
Ivecar plus 2023.
Svar
#7
En mere: http://www.fag-artikler.dk/artikel/alt-d...kring-396/
Ivecar plus 2023.
Svar
#8
Jeg var i starten skyld idet uheld, dog på cykel. Der var glat og dette betød at jeg skred ud og ramte en bil.
Min forsikring (ulykke/ansvar) betalte ikke blot for nye briller, cykelhjelm, ny skærm på mobil men også skaden på den bil jeg ramte.
Min pris? 900 kr i selvrisiko hvilke må siges at være billigt sluppet.

Viser blot at man selv kan være skyld i at få brug for ens forsikring. Hvis man så sidder på ens scooter og selv kører galt, så kan det gå hen og blive en dag man kommer til at betale af på mange år frem.

At køre uden forsikring på scooter burde foruden en stor både, også koste dummeslag samt buksevand en måned i træk.

Svar
#9
(27-04-2013, 22:36)Bowler Skrev: Enig i det er meget dumt!

Tak for for jeres svar.
Og det kan helt sikkert ikke betale sig, hvis han bare bliver stoppet en´ gang hvert 2. år.

Nej, det er for dumt at køre uden.

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Eller blive klynget op i løgposen og slået med stokke og stave OndGriner og en stor bøde sefølig Blink med øjet.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar


Forum spring: