Søg Garagen Hej Gæst! Register

20.000 km med scooter
#13
Man kan jo ikke sammenligne biler og knallerters antal kørte kilometre, i kr. og øre. Alle ved at det er dyrere at eje biler og vedligeholde dem, så de koster naturligvis væsentligt mere, at holde kørende, når det hele er regnet sammen. Så sammenlign kun, knallert mod knallert Blink med øjet.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
(29-04-2013, 19:54)Jps Skrev: Man kan jo ikke sammenligne biler og knallerters antal kørte kilometre, i kr. og øre. Alle ved at det er dyrere at eje biler og vedligeholde dem, så de koster naturligvis væsentligt mere, at holde kørende, når det hele er regnet sammen. Så sammenlign kun, knallert mod knallert Blink med øjet.

Der er også den krølle, at der måske forventes man selv roder med sin scooter. Jeg kan eller tør sgu`ikke Græder Dog har jeg været inde i variatoren, så slemt var det heller ikke. Mangler vel et fællesskab hvor nogle opmuntrer og guider mig. Men jeg betaler mig fra service, og heldigvis har jeg ikke haft reparationsomkostninger endnu. Alene det at skulle afmontere et skjold gør mig kold Grin Har dog lyst, mest p.g.a. rustbeskyttelse. Skulle jeg få lyst og mod til at skrue på scooteren, ja så ved jeg dog et sted hvor alle er rigtig hjælpsomme!!

Venligst Erik.
Svar
#15
(29-04-2013, 19:54)Jps Skrev: Man kan jo ikke sammenligne biler og knallerters antal kørte kilometre, i kr. og øre. Alle ved at det er dyrere at eje biler og vedligeholde dem, så de koster naturligvis væsentligt mere, at holde kørende, når det hele er regnet sammen. Så sammenlign kun, knallert mod knallert Blink med øjet.

Korrekt; det er dyrere at anskaffe og eje en bil, men så passer regnestykket vist heller ikke længere.

Min Kymco Agility vil koste 2 x 1500 = 3000 kroner i vedligeholdelse det første år. To helt almindelige serviceeftersyn.

Det svarer til omtrent 30 % af anskaffelsesprisen.

Køber man en ny bil til f.eks. 250.000 kroner, vil prisen på serviceeftersyn det første år ligge på ca. 5000 kroner. Eller 2 % af anskaffelsesprisen.

Skulle man forholdsmæssigt betale det samme for serviceeftersyn på bilen, ville det løbe op i 75.000 kroner alene det første år.

Priserne på service på scootere er helt ude i hampen, og står overhovedet ikke i forhold til scooterens nypris.
Kymco Agility 50, 30 km/t, marts 2013.
Svar
#16
(29-04-2013, 21:44)Walther Skrev: Korrekt; det er dyrere at anskaffe og eje en bil, men så passer regnestykket vist heller ikke længere.

Min Kymco Agility vil koste 2 x 1500 = 3000 kroner i vedligeholdelse det første år. To helt almindelige serviceeftersyn.

Det svarer til omtrent 30 % af anskaffelsesprisen.

Køber man en ny bil til f.eks. 250.000 kroner, vil prisen på serviceeftersyn det første år ligge på ca. 5000 kroner. Eller 2 % af anskaffelsesprisen.

Skulle man forholdsmæssigt betale det samme for serviceeftersyn på bilen, ville det løbe op i 75.000 kroner alene det første år.

Priserne på service på scootere er helt ude i hampen, og står overhovedet ikke i forhold til scooterens nypris.

Det kan vi godt blive enige om Smil Især det sidste. Timeprisen hernede er ca. 475-495 kr hos den nærmeste knallertbiks, så vidt jeg husker. Brugte jo 11.000 kr på service på den 1. Big, derfor laver jeg tingene selv, efter den oplevelse tilbage i 2001-02. Grin
Ivecar plus 2023.
Svar
#17
(29-04-2013, 21:44)Walther Skrev: Korrekt; det er dyrere at anskaffe og eje en bil, men så passer regnestykket vist heller ikke længere.

Min Kymco Agility vil koste 2 x 1500 = 3000 kroner i vedligeholdelse det første år. To helt almindelige serviceeftersyn.

Det svarer til omtrent 30 % af anskaffelsesprisen.

Køber man en ny bil til f.eks. 250.000 kroner, vil prisen på serviceeftersyn det første år ligge på ca. 5000 kroner. Eller 2 % af anskaffelsesprisen.

Skulle man forholdsmæssigt betale det samme for serviceeftersyn på bilen, ville det løbe op i 75.000 kroner alene det første år.

Priserne på service på scootere er helt ude i hampen, og står overhovedet ikke i forhold til scooterens nypris.

Og så skal man også overveje om man har tænkt sig at gøre andet end blot normal service. Smil
Selv regnede jeg for ikke så længe ud at jeg sammenlagt har brugt over 30.000 kroner (nok tættere på 40) på 17.000 km, købsprisen på begge maskiner og alt benzin medregnet.
Men det er vist også kun fordi at jeg ingen kæreste har at jeg kan bruge så stor en del af lønnen på min hobby. Blink med øjet
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: