Søg Garagen Hej Gæst! Register

Spørgsmål angående knallert regler
#1
Hej billig-scooter håber, der er nogen som kan besvare mit spørgsmål. Som det ser ud nu, med reglerne køre jeg ikke rigtig mere knallert, da man jo kan få udsat bilkørekort. Der ikke så lang tid igen til jeg fylder 18 år, og skal have bil kørekortet, så er mit spørgsmål vil politiet nogensinde kunne røre mit bil kørekort hvis, jeg laver lov overtrædelser på knallert? Det skal siges jeg har et, knallertbevis som jeg får skiftet til knallert kørekort når jeg fylder 18 år. Vil lige nævne at jeg på ingen måde, stræber efter at lave lov overtrædelser. Men jeg har en knallert som køre lidt for hurtigt, Grøn grin og synes stadig det kunne være hyggeligt at køre knallert, en varm sommerdag selvom man har bil Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hov glemte at, nævne det drejer sig om 30 knallert. Blink med øjet
Svar
#3
Det har været oppe og vende til hudløshed herinde. Du kan prøve at google oppe i søgefeltet.

Eller også kan du læse mere her:

https://www.sikkertrafik.dk/Raad-og-vide...-2013.aspx

Men nej de kan ikke klippe i dit bilkørekort, når du kører knallert 30, da det har sit eget kørekort nu.

Men er du under 18, kan du få udsat bilkørekortet. Men første gang du bliver taget, et det betinget af at du ikke gør det igen. Anden gang, bliver du ubetinget frakendt og du må ikke længere køre knallert 30, før du har erhvervet det igen.

Men har du bilkørekort, og sidenhen bliver taget på en Knallert 30, så er det ikke bilkørekortet der er i fare. Blink med øjet

Nå nu svarede jeg alligevel. Smil

Svar
#4
(26-04-2013, 13:13)barden Skrev: Det har været oppe og vende til hudløshed herinde. Du kan prøve at google oppe i søgefeltet.

Eller også kan du læse mere her:

https://www.sikkertrafik.dk/Raad-og-vide...-2013.aspx

Der står intet, om reglerne hvis man er 18 år og har bilkørekort.. Og har også kigget herinde på forum men fandt intet. Forresten så skader det jo dig ikke hvis, jeg spørger om reglerne selvom det blevet spurgt, om mange gange. Du kan jo bare lade vær med at gå ind, på dette indlæg da det står tydeligt hvad det omhandler hvis det generer dig så meget. Husk vi er herinde for at hjælpe hinanden.
Svar
#5
(26-04-2013, 13:24)sqpl Skrev: Der står intet, om reglerne hvis man er 18 år og har bilkørekort.. Og har også kigget herinde på forum men fandt intet. Forresten så skader det jo dig ikke hvis, jeg spørger om reglerne selvom det blevet spurgt, om mange gange. Du kan jo bare lade vær med at gå ind, på dette indlæg da det står tydeligt hvad det omhandler hvis det generer dig så meget. Husk vi er herinde for at hjælpe hinanden.


Nå nå. Fortvivlet

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(26-04-2013, 13:13)barden Skrev: Det har været oppe og vende til hudløshed herinde. Du kan prøve at google oppe i søgefeltet.

Eller også kan du læse mere her:

https://www.sikkertrafik.dk/Raad-og-vide...-2013.aspx

Men nej de kan ikke klippe i dit bilkørekort, når du kører knallert 30, da det har sit eget kørekort nu.

Men er du under 18, kan du få udsat bilkørekortet. Men første gang du bliver taget, et det betinget af at du ikke gør det igen. Anden gang, bliver du ubetinget frakendt og du må ikke længere køre knallert 30, før du har erhvervet det igen.

Men har du bilkørekort, og sidenhen bliver taget på en Knallert 30, så er det ikke bilkørekortet der er i fare. Blink med øjet

Nå nu svarede jeg alligevel. Smil

Læste din bedsked før, du havde ændret den men tak for svaret. Smil
Svar
#7
Jps, kan du ikke "støvsuge tråden" lidt. Rullende øjne

Svar
#8
I rendte vist forbi hinanden her Smil. Vi skal jo ikke bide hovedet af hinanden, på grund af misforståelser. Og kan man ikke finde hvad man søger her på BS ang. de nye regler, så er der mindst et dusin andre sider, man kan søge efter oplysningerne. Bl.a. på Justitsministeriets side.
Ivecar plus 2023.
Svar
#9
(26-04-2013, 13:33)barden Skrev: Jps, kan du ikke "støvsuge tråden" lidt. Rullende øjne

Håber jeg har "støvsuget" den rigtigt, nu? Smil
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(26-04-2013, 13:37)Jps Skrev: Håber jeg har "støvsuget" den rigtigt, nu? Smil

Jow, det ser fint rent ud nu. Griner

Svar
#11
(26-04-2013, 13:26)sqpl Skrev: Læste din besked før, du havde ændret den men tak for svaret. Smil

Alt ok. Grin

Der er forresten også en rigtig god side her:

http://koerekort-guiden.dk/knallert-30-regler

F.eks under afsnittet. "Frakendelse af knallertkørekort".

Svar


Forum spring: