Søg Garagen Hej Gæst! Register

"Nye" hjul til sommerkørsel :)
#13
(07-05-2013, 09:56)stormbringer Skrev: Hehe. Har lige selv investeret i en Honda CB500. Så jeg lærte at det slet ikke er sjovt at køre så stærkt. Ihvertfald ikke uden kåbe. Det sjove sker under 120, hvor trafikken pludselig har forvandlet sig til et ta' selv bord med Audier og sænkede BMWer som man kan trampe flade efter behag. Absolut noget af det sjoveste man kan foretage sig - påklædt Blink med øjet

Men du må da ha' hul i tanken - jeg har på intet tidspunkt været under 20 km/l, og så meget større er GSX'en altså heller ikke.

Måske du sku' forsøge dig med nogen små snoede veje istedet for Autobahn? Det er altså osse sjovt at køre med nedlægning og 'sno sig' afsted Smil

Det har noget at gøre med den måde jeg kører på. Næste tankfuld brugt og kom hele 11,5km/l Flov Men det er da en forbedring fra 11,4km/l Grin

(06-05-2013, 18:38)Russer60 Skrev: Målløs Troede ikke den kunne køre 200km/t. 200km/t er ok men ikke her i DK. Syd for grænsen, der er det ok.Findes ikke en værre strækning end den fra grænsen til Hamburg. Intet at se på og stortset ligeud - gabende kedelig så der er 200km/t+ kun at foretrække så det hurtigt kan overståes. Grin
11,4km/L, det er ikke meget. Tror den vil have godt af en syncronisering af karburatorerne, frisk luftfilter (KN kan anbefales hvis det findes til din model),
nye tændrør og så selvfølgelig ny olie/ oliefilter.
Husk nu at smøre kæden, Castrols kan anbefales:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=8894...1495063177

Til sammenligning kører min FJ 1200 ca 16-18km/l og det næsten uanset hvordan den køres.
Måske man ikke kan sammenligne 100% men som ledetråd.

**EDIT**
Fandt så ud af den GODT kan komme over 200km/t nemlig 201km/t ifølge specs på bikez.com.

Næste tankfuld holder jeg den under 4k rpm hele tiden og så må vi se. Karburator/luftfilter er lige blevet renset, kæden blevet smurt og helt frisk olie+filter så der er ikke noget galt der. Og jeg tvivler på den kan komme over 200km/t sådan som den står nu. Måske 180km/t, har ikke testet det. Har overvejet K&N men så bliver det 2x Offroad filtre da der ikke er lavet en til kassen (Det bliver så nok 1100-1400kr Målløs ) + at så skal karburatorne indstilles igen. De offroad filtre rykker simpelthen så åndsvagt meget luft igennem man skulle tro det er løgn.

Edit: Med 89cc på Agility og 24mm karb, skulle jeg 12numre op i forhold til standard karb (17,5mm)
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Damn det kunne være fristende at smide 2x 40mm Weber på den. Det ville så næsten koste mere end motorcyklen, + at skal det på, skal ventlierne poleres op først og der skal smides nye pakninger og stempelringe i.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#15
(11-05-2013, 02:13)Havoc Skrev: Damn det kunne være fristende at smide 2x 40mm Weber på den. Det ville så næsten koste mere end motorcyklen, + at skal det på, skal ventlierne poleres op først og der skal smides nye pakninger og stempelringe i.

Målløs
Kører med 4 x 36mm på Smølferaketten . Kunne forstille mig at der ville blive et indstillingsarbejde uden lige, dvs rullefelt, rullefelt ooooog rullefelt Grin
Tror ikke gevinsten ville blive stor + et øget benzinforbrug.

Tanken er meget sjov at lege med.
Inden for FJ gåes der mere radikalt til værks. Der skifter man hele motoren ud med en fra XJR 1300. Fordelen her er nul olieforbrug men sjovtnok er der lidt færre heste men, det er det sjoveste, den har højere topfart. Benzinforbruget er ens.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#16
(11-05-2013, 07:57)Russer60 Skrev: Målløs
Kører med 4 x 36mm på Smølferaketten . Kunne forstille mig at der ville blive et indstillingsarbejde uden lige, dvs rullefelt, rullefelt ooooog rullefelt Grin
Tror ikke gevinsten ville blive stor + et øget benzinforbrug.

Tanken er meget sjov at lege med.
Inden for FJ gåes der mere radikalt til værks. Der skifter man hele motoren ud med en fra XJR 1300. Fordelen her er nul olieforbrug men sjovtnok er der lidt færre heste men, det er det sjoveste, den har højere topfart. Benzinforbruget er ens.

Ye. Det ville nok tage den goe side af en eller 2 arbejdsdage at få den indstillet korrekt. Men med en udstødning der er tilpasset, ville den sikkert godt kunne snige sig op på en +75hk. Så skal gearing så oss bare ændres for at udnytte det og i sidste ende står man med en cykel der er spyttet flere penge i end en 2000 model :P Men ja. Tanken om at have en cykel fra 80'erne med weber pga lyden. Den er sq tiltrækkende. Men. Motor renovering først engang når sæsonen stopper og så må jeg tage det derfra og se hvad der skal ske.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#17
Så kom dommen på sidste tankfuld benzin. 14,5km/l, blandet kørsel. Skal den op på de 18-19km/l som den er angivet til, skal det nok gøres på en utrolig lang og lige vej :S
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
(25-05-2013, 00:13)Havoc Skrev: Så kom dommen på sidste tankfuld benzin. 14,5km/l, blandet kørsel. Skal den op på de 18-19km/l som den er angivet til, skal det nok gøres på en utrolig lang og lige vej :S

Hmm, det lyder ikke af alverden. Jeg ligger omkring 15 km/L på min VFR, og det er ved hastigheder, sjældent under 100.
---
Honda VFR 750 F, 1992. Billede
Tidligere: PGO Dr. Big.
Svar
#19
(26-05-2013, 03:05)Skat Skrev: Hmm, det lyder ikke af alverden. Jeg ligger omkring 15 km/L på min VFR, og det er ved hastigheder, sjældent under 100.

Ye. Motoren ville nok have godt af at blive renoveret. Den er ikk helt ung, 62.500km kørt og det har sikkert ikke gået stille for sig. Den spiser olie, men ikke noget alarmerende niveau.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#20
(26-05-2013, 10:38)Havoc Skrev: Ye. Motoren ville nok have godt af at blive renoveret. Den er ikk helt ung, 62.500km kørt og det har sikkert ikke gået stille for sig. Den spiser olie, men ikke noget alarmerende niveau.

Grin Den er jo ikke kørt til endnu. Min har rundet 108.000km og er stadig ok. Spiser ligeledes olie men heller ikke de store mængder. Det er ganske normalt for de lidt ældre modeller.
1DL pr 1000km er ganske acceptabelt sådan ca.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#21
En lang lige vej som jeg kender, uden trafik / sideveje og topfarten blev fundet; ca 170 km/t Mere end nok for mig, men lidt skuffende at den har mistet ca 30 km/t på de 28 år den har levet (1985 model inreg første gang i 1986).

Efter sæsonen skal jeg ha taget stilling til om den skal beholdes eller bare køre det den kan. Sagt på en anden måde: Enten skal der bare køres almen vedligeholdelse, eller også skal den renoveres. Jeg er dog lidt reserveret over for at smide 20.000kr i en mc der har kostet mig ca det halve, derfor jeg tøver.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
(31-05-2013, 09:17)Havoc Skrev: En lang lige vej som jeg kender, uden trafik / sideveje og topfarten blev fundet; ca 170 km/t Mere end nok for mig, men lidt skuffende at den har mistet ca 30 km/t på de 28 år den har levet (1985 model inreg første gang i 1986).

Efter sæsonen skal jeg ha taget stilling til om den skal beholdes eller bare køre det den kan. Sagt på en anden måde: Enten skal der bare køres almen vedligeholdelse, eller også skal den renoveres. Jeg er dog lidt reserveret over for at smide 20.000kr i en mc der har kostet mig ca det halve, derfor jeg tøver.


Kan ikke betale sig så kør på den som den er.
Spar sammen og køb en FJ 11 eller 1200 som din næste cykel Grin
De fåes fra ca 30.000,- i fin stand.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar


Forum spring: