Søg Garagen Hej Gæst! Register

Peberspray mod knallertbøller
Synes dette er helt fint. Så kan de sg* bare stoppe kan de:
Peberspray mod knallertbøller.
Anaig City Elf 2019 13.000 km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Det er en dum måde, da det skaber en masse farlige situationer, og ikke direkte får stoppet knallertkøreren. Er det inde i byen er det jo livsfarligt, men på den anden side, så er alternativet med at tvinge køretøjet til standsning (køre ind i knallerten) jo også. Fræk

Jeg synes ikke om ideen med at tage kontrollen fra nogen der kører så stærkt, men desværre er der jo ikke meget andet at gøre, hvis ikke folk fatter at stoppe for ordensmagten. Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
(22-04-2013, 11:21)Baddi Skrev: Det er en dum måde, da det skaber en masse farlige situationer, og ikke direkte får stoppet knallertkøreren. Er det inde i byen er det jo livsfarligt, men på den anden side, så er alternativet med at tvinge køretøjet til standsning (køre ind i knallerten) jo også. Fræk

Jeg synes ikke om ideen med at tage kontrollen fra nogen der kører så stærkt, men desværre er der jo ikke meget andet at gøre, hvis ikke folk fatter at stoppe for ordensmagten. Grin

Jeg er helt på det rene med, at det kan skabe farlige situationer. Men det gør knallertbøllerne jo alligevel, når de drøner rundt med 80-100 km/t, uden hensyntagen til andre trafikanter. Så det er den berømte balancegang her.
Svar
Nemlig, så hvis man kan sørge for at knallertkøreren ender i en hæk eller grøft er det jo fint alligevel, den slags er jo "blødt". Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Jeg er så helt enig med politiklagemyndigheden - det er ikke sådan, at lovovertrædelse kan retfærdiggøre en anden lovovertrædelse eller bringe nogens liv i akut fare.

De bør have andre muligheder for at bremse sådan en fartbølle indenfor deres rækkevidde - dækkene er et "blødt" punkt på en scooter/knallert, hvis den påføres en sivepunktering skal den nok stoppe inden længe.

Men, men, hvorfor ikke bare skygge bøllen i en civilbil og nappe ham når han stopper. Bøllen aner jo intet før det blå lys, sirenerne lyder eller politiet iøvrigt giver sig til kende.

De farlige situationer opstår i høj grad netop når bøllen bliver jagtet og i mindre grad når der køres uforstyrret - uagtet farten, men det er jo i princippet ikke stort anderledes end en motorcykel, der er kun pappet til forskel.
Hygge hejsa.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

(22-04-2013, 12:42)Skimester Skrev: Jeg er så helt enig med politiklagemyndigheden - det er ikke sådan, at lovovertrædelse kan retfærdiggøre en anden lovovertrædelse eller bringe nogens liv i akut fare.

De bør have andre muligheder for at bremse sådan en fartbølle indenfor deres rækkevidde - dækkene er et "blødt" punkt på en scooter/knallert, hvis den påføres en sivepunktering skal den nok stoppe inden længe.

Men, men, hvorfor ikke bare skygge bøllen i en civilbil og nappe ham når han stopper. Bøllen aner jo intet før det blå lys, sirenerne lyder eller politiet iøvrigt giver sig til kende.

De farlige situationer opstår i høj grad netop når bøllen bliver jagtet og i mindre grad når der køres uforstyrret - uagtet farten, men det er jo i princippet ikke stort anderledes end en motorcykel, der er kun pappet til forskel.

Enig der. Det er, når der sættes ind med blink og sirene det går galt. Men tror bare ikke lige politiet har ressoucerne til at gøre som du beskriver. Men peberspray er sq et no-go.
/Karen Hansen

Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017

"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Syntes det er fint med spray, hvis de kan styre det. Skal selvfølgelig gøres et sted hvor et evt. styrt med scooteren ikke kan ramme andre.
At personen på scooteren så kommer til skade må være indberegnet med i prisen for at prøve at stikke af for politiet.
Hellere det end at scooteren i sin iver for at komme væk rammer andre, hvilke er en mulighed når man har set hvordan nogle kører i en jagt.

Svar
(22-04-2013, 18:46)Xipe Skrev: Syntes det er fint med spray, hvis de kan styre det. Skal selvfølgelig gøres et sted hvor et evt. styrt med scooteren ikke kan ramme andre.
At personen på scooteren så kommer til skade må være indberegnet med i prisen for at prøve at stikke af for politiet.
Hellere det end at scooteren i sin iver for at komme væk rammer andre, hvilke er en mulighed når man har set hvordan nogle kører i en jagt.

Fartbøllen kan ligeså godt blive involveret i en ulykke på grund af pebersprayen - der er skal være grænser for selv ordensmagtens fremfærd!
Hygge hejsa.
Svar
(22-04-2013, 19:19)Skimester Skrev: Fartbøllen kan ligeså godt blive involveret i en ulykke på grund af pebersprayen - der er skal være grænser for selv ordensmagtens fremfærd!

Ja og nej, til det sidste. De skal ha' lov til at bruge utraditionelle metoder, når de skal stoppe bøller.
Svar

(22-04-2013, 19:19)Skimester Skrev: Fartbøllen kan ligeså godt blive involveret i en ulykke på grund af pebersprayen - der er skal være grænser for selv ordensmagtens fremfærd!

Ja, også derfor de skal bruges med fornuft, og ikke bare spray løs ved den første overtrædelse.
Hvis scooteren kører på gågaden skal man selvfølgelig ikke bruge den, men derimod hvor chancen for uheld er mindst. At personen på scooteren så vælter er blot prisen, så længe han ikke rammer andre.

Vil hellere se spray, end at folk bare kører deres vej når nu politiet ikke har de nødvendige midler for at stanse en person.
Når man ser nogle af de personen som racer afsted, samt at dette nogle steder anses for cool og sejt, så må man sætte hårdt mod hårdt, selvfølgelig med tanke på uskyldige folk.

Svar
Så kunne man jo lige så godt skyde en pulver slukker af i hvodet på personen det ville virke lige så effektivt, syntes bare at det er langt ude at de bringer andre i fare de kunne også skyde efter bagdækket fks osv osv osv alt ville resulterer i et styrt hvor personen ender lemlestet på skadestuen med brækkede ben og arme tænk lige over det.
Jeg glæder mig dælme til at jeg kan få taget et motor cykel køre kort.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
(22-04-2013, 19:28)Johannes Johansen Skrev: Så kunne man jo lige så godt skyde en pulver slukker af i hvodet på personen det ville virke lige så effektivt, syntes bare at det er langt ude at de bringer andre i fare de kunne også skyde efter bagdækket fks osv osv osv alt ville resulterer i et styrt hvor personen ender lemlestet på skadestuen med brækkede ben og arme tænk lige over det.
Jeg glæder mig dælme til at jeg kan få taget et motor cykel køre kort.

Har tænkt, og syntes sku det ville være cool at politiet trak pistolen og skød efter dækkene. Når banderne kan trække pistolen og skyde hver og hveranden unge, så kan politiet også.
Og hvis først politiet skød efter folk på scooter, kunne det være det nedsatte antallet at folk der prøvede at stikke af.

Tank lige over den - fed tanke, ikk? Griner

Og med hensyn til at folk på scooteren kommer til skade når de prøver at flygte, fint med med. Så længe at de kun påfører sig selv skade.

Svar

Forum spring: