Søg Garagen Hej Gæst! Register

Udskiftning af gearolie, samt ventiljustering.
#1
Goddag på B-S.

Jeg er forholdsvis ny på "gør-det-selv-scooter-reperations" vogenen, og har derfor brug for lidt hjælp til at greje min Peugeot V-Clic.

Jeg har søgt lidt, men har desværre ikke rigtig fundet svar på mit spørgsmål andetsteds, og forsøger nu her!

Min skønne scooter er begyndt at sige lyde ved topfart, og jeg tænker at gearolien skal skiftes. Er der nogle der ved hvor man påfylder? Jeg kan finde "bundskruen" men ikke rigtig der hvor olien påfyldes.

Desuden har jeg ladet mig forstå at ventilerne skal justeres regelmæssigt, men er der nogle som kan svare mig på hvor meget/lidt de skal justeres?

På forhånd, og fortsat god søndag!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(21-04-2013, 15:42)MathiasPeter Skrev: Goddag på B-S.

Jeg er forholdsvis ny på "gør-det-selv-scooter-reperations" vogenen, og har derfor brug for lidt hjælp til at greje min Peugeot V-Clic.

Jeg har søgt lidt, men har desværre ikke rigtig fundet svar på mit spørgsmål andetsteds, og forsøger nu her!

Min skønne scooter er begyndt at sige lyde ved topfart, og jeg tænker at gearolien skal skiftes. Er der nogle der ved hvor man påfylder? Jeg kan finde "bundskruen" men ikke rigtig der hvor olien påfyldes.

Desuden har jeg ladet mig forstå at ventilerne skal justeres regelmæssigt, men er der nogle som kan svare mig på hvor meget/lidt de skal justeres?

På forhånd, og fortsat god søndag!

Det er den samme som en Giantco Sprint, så er det nemmere at søge næste gang på tingene. Blink med øjet

Ventilerne skal stilles mellem 0.08-0.10 (0.08 søgerblad er med i denne pakke, men ikke den man køber ved T-Hansen).
http://www.daxshoppen.dk/s%C3%B8gebladss...p-417.html

Gearolien, medmindre du mener motorolien skiftes sådan:

[attachment=4145]

Svar
#3
(21-04-2013, 16:22)barden Skrev: Gearolien, medmindre du mener motorolien skiftes sådan:

Mener helt bestemt gearolien, da den "hvinende" lyd kommer fra "gearkassen" eller hvad man nu skal kalde den på sådan en fætter!

Mange tak for hjælpen, det var helt bestemt behjælpeligt! Blink med øjet
Svar
#4
Hvor langt har den kørt?

Det kan osse være din kobling, de lejer der sidder i sådan en syntes jeg ikke holder ret længe hvis ikke man husker at rense og smøre.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#5
(21-04-2013, 19:07)MSJ1982 Skrev: Hvor langt har den kørt?

Det kan osse være din kobling, de lejer der sidder i sådan en syntes jeg ikke holder ret længe hvis ikke man husker at rense og smøre.

3700 km, og kun 1000 siden jeg købte den. Købte den hos en knallertforhandler, så tænker egentlig at han har kigget den igennem. Men er ikke sikker Blink med øjet

Er det noget større indgreb at skifte lejer i den, eller kan det gøres forholdsvist simpelt?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Mener du i koblingen, det har jeg aldrig prøvet, men der burde ikke være noget problem når den ikke har kørt mere.

Det er et lukket system ved Gear olien, medmindrer det er utæt, men det har jeg aldrig oplevet, men tror ikke det er det der gør at den hyler.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar


Forum spring: