Svar: 66
Tråde: 16
Tilmeldt: Apr 2013
Hej.
Jeg har en VGA versus, som jeg har tænkt mig at skifte udstødning på. Udstødningen jeg vil skifte til er en Giannelli Go.
Så er mit spørgsmål så bare om jeg skal til at skifte dyse? Og passer udstødningen på?
(Vil helst gerne undgå at skifte dyse, hvis det kan lade sig gøre).
Svar: 66
Tråde: 16
Tilmeldt: Apr 2013
Er der virkelig ingen der ved det?
Svar: 4.269
Tråde: 273
Tilmeldt: Apr 2010
Du skal dyse op, men hvor meget ved jeg ikke.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
- 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar: 843
Tråde: 107
Tilmeldt: Aug 2010
Så længe du ikke rører ved luftfilteret er det ikke en nødvendighed at dyse op.
Ved ikke hvilken motor der er på din scooter? Kunne forstille mig det er den samme som på Keeway, CPI og andre kinesere. Isåfald kan det ske at hullerne i ophænget skal udvides lidt før den passer.
Knallert lagt på hylden for nu.
PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014
Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar: 66
Tråde: 16
Tilmeldt: Apr 2013
Tak for svarene.
Nu prøver jeg bare at sætte den på, så må vi se hvordan motoren opfører sig.
Og når man dyser op, så vil det sige at man giver motoren mere benzin, ikke?
Svar: 4.269
Tråde: 273
Tilmeldt: Apr 2010
Der er ikke andet for at tjekke tændrøret når du har skiftet og kørt lidt, den sætter sig jo hvis den får for lidt benzin.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
- 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar: 2.280
Tråde: 58
Tilmeldt: Dec 2009
21-04-2013, 17:03
(Dette opslag var sidst ændret: 21-04-2013, 17:04 af Jacob k.)
Ved at skifte udstødning til en ubegrænset, vil motoren tage mange flere omdrejninger, hvilket vil udvikle en langt større mængde varme!
Da det primært er benzinen der køler vores små motorer, er det en "selvfølge" at ved mere varme skal der mere køling til.
Mere køling opnås ved at udskifte hoveddysen til en større (Og selvfølgelig en generel indstilling af karburatoren)
Hvorfor gamble og lade vær med at skifte dysen? Jeg har selv oplevet (samme situation!) at stemplet satte sig fordi jeg ikke havde dyset NOK op (Havde udskiftet dysen med en 2-3 numre højere) Det var bare ikke nok.
Konklusion: Du SKAL dyse op!
Vh Jacob.
Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
(21-04-2013, 13:39)Shakon Skrev: Så længe du ikke rører ved luftfilteret er det ikke en nødvendighed at dyse op.
Ved ikke hvilken motor der er på din scooter? kunne forstille mig det er den samme som på Keeway, CPI og andre kinesere. Isåfald kan det ske at hullerne i ophænget skal udvides lidt før den passer.
Det lyder meget forkert det du siger der. Ved skift til en ubegrænset udstødning, som en GG jo er, skal der dyses op. Men ved ikke hvad standard dyse størrelse er på sådan en VGA Versus.
Jeg ville i hvertfald ingen chancer tage hvis det var min scooter.
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar: 66
Tråde: 16
Tilmeldt: Apr 2013
(21-04-2013, 17:55)K. Hansen Skrev: Det lyder meget forkert det du siger der. Ved skift til en ubegrænset udstødning, som en GG jo er, skal der dyses op. Men ved ikke hvad standard dyse størrelse er på sådan en VGA Versus.
Jeg ville i hvertfald ingen chancer tage hvis det var min scooter.
Jeg har set inde på kgi.dk at de sælger GG udstødninger med begrænsning i.
Hvis der er en begrænsning i, skal den så stadigvæk dyses op? eller så bliver det måske ikke nødvendigt?
Generelt kan man sige at enhver ændring på motoren kræver justering af karburatoren, i større eller mindre grad. Det kan også være at du skal dyse om med et begrænset GG - den er nemlig begrænset og godkendt til EU45 scootere.
Svar: 2.280
Tråde: 58
Tilmeldt: Dec 2009
(22-04-2013, 12:12)master k1 Skrev: Jeg har set inde på kgi.dk at de sælger GG udstødninger med begrænsning i.
Hvis der er en begrænsning i, skal den så stadigvæk dyses op? eller så bliver det måske ikke nødvendigt?
Det kommer vel an på om det tillader din knallert at tage flere omdrejninger end dit gamle rør
Men hvorfor ikke bare skifte? (prisen på en ny dyse er ihvertfald et dårligt argument)
Da jeg var "knægt" og stod foran min første udskiftning af dysen, var jeg selv skide bekymret og nervøs, havde læst mange steder at det ikke bare var ligetil.
4 skruer senere kløede jeg mig selv i nakken og tænkte "var det bare det?"
Kan du dreje håndtaget på knallerten, så kan man sq også skifte dysen
Vh Jacob.
Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.