Svar: 159
Tråde: 9
Tilmeldt: Mar 2007
Ja jeg har købt en Peugeot Trekker brugt, det er en 30'er men begrænsningen må være taget og så sidder der en 45'er udstødning på.
Mit spørgsmål er: Når jeg kører mellem 30 og 40 går den fint nok og brummer ligeså stille. Men den går klart bedst og mest rent med fuld gas, men så kommer den hurtigt op på de 75 Km/t på speedoen og 95 ned af bakke.
Vil den tage skade af at køre med de lavere omdrejninger på de 30-40 km/t jeg tænker på slid af kobling og den slags?
Ville den køre bedre på de lave hastigheder hvis jeg skifter udstødningen til en 30'er udstødning?
(Overskrift rettet. /Energy)
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Forstår ikke rigtig dit spørgsmål... :? Du bestemmer jo selv hvor hurtigt den skal køre via. gashåndtaget.
Svar: 159
Tråde: 9
Tilmeldt: Mar 2007
Ja men den kører bedst ved fuld gas = 75 i timen
Lavere gas betyder jo også at rullerne ikke slynges ud med fuld kraft, og derfor var jeg bekymret over at det måske skulle forøge sliddet på delene
Men ok jeg har det da også fint med at rulle med 75 i timen, men politiet bliver nok ikke så glade
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Futte.com Skrev:Ja men den kører bedst ved fuld gas = 75 i timen
Lavere gas betyder jo også at rullerne ikke slynges ud med fuld kraft, og derfor var jeg bekymret over at det måske skulle forøge sliddet på delene
Men ok jeg har det da også fint med at rulle med 75 i timen, men politiet bliver nok ikke så glade
Bare rolig, den tager ikke skade af at køre med alt andet end fuldgas, - det er den bygget til.
Hvis du synes den kører underligt ved kvart-halvgas el. noget, så er der sikkert noget galt med karburator indstillingen, men det er en helt anden sag så.
Svar: 159
Tråde: 9
Tilmeldt: Mar 2007
Tjaa den begynder at 4 takte eller køre dårligt hvis jeg kører 15-18 og nedefter på speedoen, men ellers kører den kanon og den trækker helt fra bunden, så jeg tror ikke jeg vil pille ved den.
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Futte.com Skrev:Tjaa den begynder at 4 takte eller køre dårligt hvis jeg kører 15-18 og nedefter på speedoen, men ellers kører den kanon og den trækker helt fra bunden, så jeg tror ikke jeg vil pille ved den.
Du kan jo lige rense luftfilteret, det kan give luft så den måske holder op med at 4takte.
Svar: 159
Tråde: 9
Tilmeldt: Mar 2007
Ok tak det vil jeg prøve imorgen.
Kunne det være en ide at købe et Malossi filter? det skulle måske give mere luft end et originalt eller?
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Futte.com Skrev:Kunne det være en ide at købe et Malossi filter? det skulle måske give mere luft end et originalt eller?
Jo, men så skal du måske også dyse op.
Svar: 159
Tråde: 9
Tilmeldt: Mar 2007
Også selvom det bare er en standart "pude" ligssom den der sidder i, blot med lidt mere luftgennemstrømning?
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Futte.com Skrev:Også selvom det bare er en standart "pude" ligssom den der sidder i, blot med lidt mere luftgennemstrømning?
Ja, pga. af at det giver mere luft, så vil mototen også gerne have mere benzin så blandingsforholdet bliver optimalt. Det er specielt ved fuldgas problemet kan opstå, da der køres udelukkende på hoveddysen v. fuldt åbent gasspjæld (maks. luft). derfor dyser man normalt et par numre op i hoveddyse for at undgå overophedning og efterfølgende varmesætning.
Svar: 159
Tråde: 9
Tilmeldt: Mar 2007
Så det vil sige at hvis jeg ville prøve at køre den uden luftfilter for at se hvordan den kører, så kunne jeg risikere at den bliver for varm selvom den kører og lyder rigtigt godt?
Jeg må hellere bare lade den være og rense det filter der er : )