Søg Garagen Hej Gæst! Register

Motoren vil ikke køre når den ikke står på bagerste støtteben.
#1
Hej med jer.
Jeg har en lille teknisk udfording til jer motor-tekniske hoveder.

Til morges kørte jeg afsted på arbejde på min Vespa S50 (2009), der var lidt hagl/sne i luften, men ikke meget.

Efter ca. 1,5 km, efter jeg tog et højresving, går motoren ud, da jeg gasser op; den laver lige et par ryk hvorefter den går i stå, og ikke kan startes.

Da den stod på reservetank, tænkte jeg at det nok var fordi at der ikke var mere benzin på, jeg triller den ca. 500 meter ned til
tanken og fylder den op.

Den starter med kickstarter på de bagerste støtteben, da jeg skubbede den frem og hjulene nåede jorden går motoren ud.

Jeg prøver at starte med kickstarter uden at den står på støtteben. Det gør den ikke.
Jeg sætter den op på støttebenene igen, og igen starter den med det samme, den reagerer fint på gassen, kan tage fuld gas, men går ud når jeg klapper støttebenene op Baghjulet rører jorden.

Gør den nogengange.
Åbner til motoren, og river i nogle kabler, kigger på kaburatoren, det ser ikke ud som om, at der er noget som sidder i klemme nogen steder,
eller som er anderledes end før.

Jeg tager scooteren om til bilvasken og tager en spand sæbevand og en stor børste og vasker scooteren nedeunder.

Det tager lidt tid, derefter starter jeg den igen på støtteben og den fortsætter i tomgang da den bliver skubbet ned på begge hjul igen.

Jeg kører ca, 500 meter forsigtigt, med lav gas.

Nu er det som om at motoren sagtens kan køre i tomgang, og med lidt gas, men når jeg gasser op hoster motoren og
scooteren kører i ryk.

Det virker ikke som om, at det er benzinen, for den knalder lidt inden motoren går ud.
Er det tændningen som jo fungerer perfekt i tomgang og 100% gas på støtteben, eller er det luften?

Det var dagens gåde.

'Ha en god dag derude Blink med øjet
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Måske En dårlig stelforbindelse?
Svar
#3
Sådan en scooter har ikke nogen støttefods switch, så vidt jeg ved, og den nye model fra 2009 har ingen ledninger tæt på støttefoden, som de gamle har. Så det er lidt underligt det her Smil

Der sidder et multistik foran blæserhuset, prøv og træk stikket af, tør den og giv den noget kontaktrens eller WD40.

EDIT: Ved nærlæsning kunne det godt lyde somom den har trukket noget skidt ind i dyserne i karburatoren ved at være kørt tør. Prøv og afmonter den og pust alle dyser og kanaler igennem med lufttryk for at få evt. skidt ud af dem.
Svar
#4
Jeg ville give den en ordentlig karburator rensning hvis det var mig. Smil
Pgo Hot 50 '08 7500 km.
Aprilia Rally (solgt).
Rieju RS2 Matrix '06 købt d. 28/12/2011.
Svar
#5
Hej med jer.
Tak for svarene.

Jeg pillede benzinslanger og en luftslange af, pustede, rengjorde, vrikkede og børstede skidt af på kabruatoren. Samlede den igen, og nu kører den fint Grin

Bedste hilsener fra:
Kweile
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(17-04-2013, 14:44)kweile Skrev: Hej med jer.
Tak for svarene.

Jeg pillede benzinslanger og en luftslange af, pustede, rengjorde, vrikkede og børstede skidt af på kabruatoren. Samlede den igen, og nu kører den fint Grin

Bedste hilsener fra:
Kweile

Godt at høreSmil
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar


Forum spring: