11-04-2013, 11:21
Hej med jer.
Jeg har en lille teknisk udfording til jer motor-tekniske hoveder.
Til morges kørte jeg afsted på arbejde på min Vespa S50 (2009), der var lidt hagl/sne i luften, men ikke meget.
Efter ca. 1,5 km, efter jeg tog et højresving, går motoren ud, da jeg gasser op; den laver lige et par ryk hvorefter den går i stå, og ikke kan startes.
Da den stod på reservetank, tænkte jeg at det nok var fordi at der ikke var mere benzin på, jeg triller den ca. 500 meter ned til
tanken og fylder den op.
Den starter med kickstarter på de bagerste støtteben, da jeg skubbede den frem og hjulene nåede jorden går motoren ud.
Jeg prøver at starte med kickstarter uden at den står på støtteben. Det gør den ikke.
Jeg sætter den op på støttebenene igen, og igen starter den med det samme, den reagerer fint på gassen, kan tage fuld gas, men går ud når jeg klapper støttebenene op Baghjulet rører jorden.
Gør den nogengange.
Åbner til motoren, og river i nogle kabler, kigger på kaburatoren, det ser ikke ud som om, at der er noget som sidder i klemme nogen steder,
eller som er anderledes end før.
Jeg tager scooteren om til bilvasken og tager en spand sæbevand og en stor børste og vasker scooteren nedeunder.
Det tager lidt tid, derefter starter jeg den igen på støtteben og den fortsætter i tomgang da den bliver skubbet ned på begge hjul igen.
Jeg kører ca, 500 meter forsigtigt, med lav gas.
Nu er det som om at motoren sagtens kan køre i tomgang, og med lidt gas, men når jeg gasser op hoster motoren og
scooteren kører i ryk.
Det virker ikke som om, at det er benzinen, for den knalder lidt inden motoren går ud.
Er det tændningen som jo fungerer perfekt i tomgang og 100% gas på støtteben, eller er det luften?
Det var dagens gåde.
'Ha en god dag derude
Jeg har en lille teknisk udfording til jer motor-tekniske hoveder.
Til morges kørte jeg afsted på arbejde på min Vespa S50 (2009), der var lidt hagl/sne i luften, men ikke meget.
Efter ca. 1,5 km, efter jeg tog et højresving, går motoren ud, da jeg gasser op; den laver lige et par ryk hvorefter den går i stå, og ikke kan startes.
Da den stod på reservetank, tænkte jeg at det nok var fordi at der ikke var mere benzin på, jeg triller den ca. 500 meter ned til
tanken og fylder den op.
Den starter med kickstarter på de bagerste støtteben, da jeg skubbede den frem og hjulene nåede jorden går motoren ud.
Jeg prøver at starte med kickstarter uden at den står på støtteben. Det gør den ikke.
Jeg sætter den op på støttebenene igen, og igen starter den med det samme, den reagerer fint på gassen, kan tage fuld gas, men går ud når jeg klapper støttebenene op Baghjulet rører jorden.
Gør den nogengange.
Åbner til motoren, og river i nogle kabler, kigger på kaburatoren, det ser ikke ud som om, at der er noget som sidder i klemme nogen steder,
eller som er anderledes end før.
Jeg tager scooteren om til bilvasken og tager en spand sæbevand og en stor børste og vasker scooteren nedeunder.
Det tager lidt tid, derefter starter jeg den igen på støtteben og den fortsætter i tomgang da den bliver skubbet ned på begge hjul igen.
Jeg kører ca, 500 meter forsigtigt, med lav gas.
Nu er det som om at motoren sagtens kan køre i tomgang, og med lidt gas, men når jeg gasser op hoster motoren og
scooteren kører i ryk.
Det virker ikke som om, at det er benzinen, for den knalder lidt inden motoren går ud.
Er det tændningen som jo fungerer perfekt i tomgang og 100% gas på støtteben, eller er det luften?
Det var dagens gåde.
'Ha en god dag derude