Søg Garagen Hej Gæst! Register

Verdens billigste motorcykel med ABS
#13
De er måske ikke dyere at fremstille - men som regel, så er de bedre. Hvorfor? Jeg vil tro, at de tjekker kvaliteten for de varer de sælger, og sikrer den er høj nok.

Skiller du kinesisk elektronik ad, så kommer det ofte fra de samme producenter, der også producerer for mærkevare leverandørerne. Men, indmaden er ændret lidt. For at gøre produktet dårligere, kan de have flyttet en printbane, så afstanden til 220V er for lav, og produktet kan blive livsfarligt.

Eller, de laver måske deres helt eget printlayout, hvor komponenterne sættes på, så de eksploderer i forkert retning. Er mærkevarene lavet til, at lytterne eksploderer på en kontroleret måde, mod f.eks. et isoleringsprint, så vil kineserne typisk lave et nyt layout, således komponenterne vendes, og eksploderer mod plastikket, eller de vil lægge printbanerne på isoleringsprintet på den forkerte side, så elektrolytten medfører overgang.

I nogle tilfælde, er forskellene så små, at det kun er baner der flyttes et par millimeter, for at gøre produktet ulovligt at sælge i EU. Og - trods det - så sælger kineserne gladeligt produkterne til EU, med CE mærker på, og andre klistermærker. Det virker helt bevidst.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
(12-04-2013, 19:24)Super 8 Skrev: De er måske ikke dyere at fremstille - men som regel, så er de bedre. Hvorfor? Jeg vil tro, at de tjekker kvaliteten for de varer de sælger, og sikrer den er høj nok.

Skiller du kinesisk elektronik ad, så kommer det ofte fra de samme producenter, der også producerer for mærkevare leverandørerne. Men, indmaden er ændret lidt. For at gøre produktet dårligere, kan de have flyttet en printbane, så afstanden til 220V er for lav, og produktet kan blive livsfarligt.

Eller, de laver måske deres helt eget printlayout, hvor komponenterne sættes på, så de eksploderer i forkert retning. Er mærkevarene lavet til, at lytterne eksploderer på en kontroleret måde, mod f.eks. et isoleringsprint, så vil kineserne typisk lave et nyt layout, således komponenterne vendes, og eksploderer mod plastikket, eller de vil lægge printbanerne på isoleringsprintet på den forkerte side, så elektrolytten medfører overgang.

I nogle tilfælde, er forskellene så små, at det kun er baner der flyttes et par millimeter, for at gøre produktet ulovligt at sælge i EU. Og - trods det - så sælger kineserne gladeligt produkterne til EU, med CE mærker på, og andre klistermærker. Det virker helt bevidst.

EU er jo et kæmpe marked, så ikke sært de vil have en fod indenfor, men er sq grotesk hvis det er, som du beskriver. Så vil jeg da nok lige genoverveje om jeg skal have sådan en lynkineser, den kan jo åbenbart hurtigt blive til en fuser.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#15
Der er forskel på kinesiske produkter, så det behøver ikke at være så galt. Nogle kinesiske produkter er gode nok.

Jeg kender mest til elektronik - og køber jeg noget "no-name" kinesisk, så skal man passe lidt på, hvis det er noget der sættes i stikkontakten. Normalt, kan du roligt købe det, hvis det er til batteri. Og de fejl det har, er ofte uden større betydning. Som eksempel, har jeg købt et billigt multimeter, der kostede under 80 kroner, og som viste sig, at have en nøjagtighed på linie med en fluke - fluke, er en af de dyreste, og bedste multimetre. Og ikke nok med det - jeg købte to, og begge havde denne nøjagtighed. Et tredie multimeter jeg købte, var rost mange steder, og også fint nok, på alle måleområder undtagen højeste måleområde for modstand. Her viste den helt forkert, og stort set ligegyldig af tilsluttet modstand. Også her, prøvede jeg at købe en til, og havde nu to, med præcis samme fejl.

Hvis BMW sætter sit navn på, så er det sikkert godt nok. Nogle klager over varmen på den nuværende model - den type problemer, vil sikkert blive rettet af BMW.

Det er altid en god idé, at undersøge andres kommentarer, ved at søge på Internet, før der købes noget kinesisk. Hvis det drejer sig om sikkerhed for et produkt, er det dog langtfra alle, som skiller produktet ad, for at undersøge det. Så produkter der kan være sikkerhedsmæssige problemer med, f.eks. produkter der tilsluttes stikkontakten, skal man passe på. Hvorimod produkter med ikke genopladelige batterier, som regel er harmløse. I visse tilfælde, opfyldes ikke miljøkrav, renlighedskrav og lign.

Jeg må ærligt indrømme, at jeg undre mig, når kinesiske produkter tilsyneladende aktivt gør noget for, at blive dårlige, og måske enda med sikkerhedsrisiko, og hvad/hvem, der er årsag til det. Men det er ikke ualmindeligt. F.eks. ses tit, at printlayoutet på elektronik, laves på en måde, så det er direkte ulovligt ifølge EU lovene, ved at de lægger baner til 220V for tæt på dele der kan berøres. I mange tilfælde, er det harmløst. F.eks. kan kineserne i et batteridrevet produkt, finde på at sætte en modstand over batteriets poler, således batteriet drænes, og kun holder få dage. Klippes modstanden af, får du langt længere batterilevetid. Ofte producerer de samme kinesiske fabrikker elektronik til europædiske mærkevarer, som de jo ønsker at vedblive at producere for, så måske er det for at hjælpe de europædiske virksomheder.
Svar
#16
0-8.900kr er "afgiftsfri". 8.900-24.900kr er 105% over 24.900kr er 180% \Målløs/ Så den vil komme til at koste ca 22.000kr hvis dens pris er 15.000kr.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817284&vId=0&lang=DA

Tror dog ikke dens grundværdi vil være 15.000kr i Danmark da der skal moms og skidt og lort på, mens producenten oss skal sørge for transport osv, så mit skud ville være et sted mellem 25.000-30.000kr alt i alt.

Det er dog en ret pæn cykel.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#17
(16-04-2013, 14:32)Havoc Skrev: 0-8.900kr er "afgiftsfri". 8.900-24.900kr er 105% over 24.900kr er 180% \Målløs/ Så den vil komme til at koste ca 22.000kr hvis dens pris er 15.000kr.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817284&vId=0&lang=DA

Tror dog ikke dens grundværdi vil være 15.000kr i Danmark da der skal moms og skidt og lort på, mens producenten oss skal sørge for transport osv, så mit skud ville være et sted mellem 25.000-30.000kr alt i alt.

Det er dog en ret pæn cykel.

30.000 lyder da ikke slemt, i forhold til hvad jeg forestillede mig. Meen stadig dog en slat penge.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
(16-04-2013, 14:39)K. Hansen Skrev: 30.000 lyder da ikke slemt, i forhold til hvad jeg forestillede mig. Meen stadig dog en slat penge.

Tror ikke 1 sekund på at den kommer til at sælges til den lave pris. Med den sædvanlige grådighed der lægges for dagen her i DK ved grossister og lignende udskud så regn mere med 50.000,- som minimum.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#19
Dens introduktionspris i indien, er ca. Rs. 78880 eller 8.230,69 kr.
Dens vejledende udsalgspris i indien, er Rs 87,900 eller 9.171,88 kr.
På tilbud, er butiksprisen i indien Rs 84200, hvilket svarer til 8.785,80 dkr.

Ovenstående er butiksprisen. Forhandlerne, må få den til lidt under det, men måske ikke under introduktionsprisen.
I nogle tilfælde, har danske forhandlere, ikke et så stort salg, at de kan få varene til under butikspris.

Til denne pris kommer, at den skal EU-godkendes, og importeres. Så vidt jeg kan se, så er den endnu ikke solgt i EU, og måske kan den ikke godkendes til salg i EU. En version beregnet for det europædiske marked med EU godkendelser, får måske højere pris fra producenten.

Den skal hjemtages - der skal transport på.

Der skal told på.

Der skal lægges to års reklamationsret på, og afsættes midler til garanti reparationer.

Importøren have fortjeneste.

Forhandleren, skal også have fortjeneste.

Der skal registreringsafgift på.

Der skal moms på.

Antages, at forhandleren skal betale 11.500 kroner for den, incl. transport til Danmark, så kommer følgende udgifter på:
Told - 10% - Ialt 12.650 kr.
Importør fortjeneste, og forhandler fortjeneste samt udgifter til reklamationsomkostninger: 1000 kroner.
Det er meget lavt sat...

Ialt 13.650 kroner.
Afgifter 6.200 kroner.
Ialt 19.850 kroner.
Moms 4.962.50 kr.
Ialt pris 24.812,50 kroner.

Som det ses, så kommer den meget nemt op i ca. 25.000 kroner, selvom forhandleren og importøren, stort set ikke har fortjeneste.
Og en pris på under 30.000 kroner, er måske urimelig. Selv ved denne pris, er der ingen forhandlerfortjeneste. Så det vil måske være bedre, at øge prisen på levering og den første oliepåfyldning.


Det er jo en ret høj pris...
Antages, at forhandleren og importøren kan få fortjeneste ind, på anden vis, så bliver resultatet bedre:
Pris fra Indien: 8300 kr. - 9000 kr.

Pris, incl. transport til danmark: 9.500 kr.
Importørfortjeneste: 0 kr.
Forhandlerfortjeneste: 0 kr.
Told: 950 kr.
Afgift for MC med ABS bremse (salgspris 13062,50 kr.): 0 kr.
Ialt, med told og registreringsafgift: 10.450 kr.
Moms: 2.612,50 kr.
Salgspris: 13.062.50 kr.

Med andre ord - hvis importøren og forhandleren, kan få deres fortjeneste ind, udgifter til reklamationer ind - måske kan producenten levere en gratis MC med, for hver 10.ende, få udgifter ind, til eventuelle EU godkendelser mv. og hvis de kan købe den, til de indonesiske priser, så skulle den kunne sælges for ca. 13.062.50 kr. i Danmark.

Det kræver så måske, at de tager lidt ekstra for oliepåfyldning og levering, service, sælger hjelm og tøj sammen med, eller på anden måde, kan få noget fortjeneste, så det kan løbe rundt. Ved ikke, om det er lovligt, men måske kan kræves et eftersyn for hver 200 km, eller en gang om måneden, i de første 6 måneder.
Svar


Forum spring: