Søg Garagen Hej Gæst! Register

Speedometeret viser mere korrekt?
#1
Det er godt nok længe siden, jeg har sammenlignet speedometer og GPS, men i 'gamle' dage betød 35 på nålen ca. 30. Og jeg har stort set hele den ulovlige periode holdt nålen omkring de 40, i 2007 målt med GPS til ca. 35.

I lighed med JPS og andre er jeg nu tilbage i de lovlige rækker. Er aldrig blevet stoppet eller noget, men behovet for lange ture er der ikke længere, nu jeg har et par hjul mere at holde styr på, når jeg benytter det nu primære transportmiddel.

I de helt gamle dage (også lovlig), kunne dyret ned ad bakke presse nålen op på næsten 40 og holdt ellers lige over 35 på flad vej.
Jeg undrede mig derfor lidt, da jeg i går tog turen ned ad Valby Bakke, og tingesten nægtede at gå over ca. 36 på nålen. På flad vej når den max. 34.

I dag fik jeg så lejlighed til at sammenligne med GPS. 32 reelt på flad vej eller rettere sti ude ved vandrehjemmet på Amager. Det bliver vist ikke mere lovligt!
Jeg skal dog lige vænne mig til en anden kørestil!

Men nu kommer mit spørgsmål:
For et par år siden skiftede jeg speedometerkablet ud. Det gamle var jo knækket.

Kan et nyt (originalt!) kabel ændre speedometerets visning?

Eller er det nye, lovlige gliderør 1/10 mm for bredt i sin 'udposning'.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(10-04-2013, 14:06)walker1 Skrev: Men nu kommer mit spørgsmål:
For et par år siden skiftede jeg speedometerkablet ud. Det gamle var jo knækket.

Kan et nyt (originalt!) kabel ændre speedometerets visning?

Det kan det ikke.

Nye/slidte dæk kan ændre visningen, dæktrykket har også noget at sige.
Svar
#3
Jeg har erfaring for at dæktrykket har endda særdeles meget at sige. Min vens PGO viser 20 km's forskel, når dæktrykket bliver for lavt sammenlignet med når det er helt pumpet op. Vægten på køreren har også noget at sige.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#4
Mit dæktryk i begge ender skulle være OK. Det blev justeret kort før turen ud på Amager.
Jeg har imidlertid fundet en mere realistisk forklaring!

Min forbremse går tilsyneladende en anelse på!
Forhjulet løber i hvert fald ikke helt frit, og skiven bliver lun.

Will investigate!
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#5
(11-04-2013, 07:28)walker1 Skrev: Mit dæktryk i begge ender skulle være OK. Det blev justeret kort før turen ud på Amager.
Jeg har imidlertid fundet en mere realistisk forklaring!

Min forbremse går tilsyneladende en anelse på!
Forhjulet løber i hvert fald ikke helt frit, og skiven bliver lun.

Will investigate!

Ja se, det er jo en enddog særdeles god mulighedGrøn grin
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: