Søg Garagen Hej Gæst! Register

Deler de små kinesere stel?
#1
Hey Billig-scooter.

Bare lige et hurtigt spørgsmål.

Jeg er blevet tilbudt at købe min pap lillebrors giantco sprint for 550kr, der egentlig er ny, men har stået stille 2 år nu, pga et skævt stel/forgaffel, efter hans søster kørte ind i en lygtepæl.

Så kiggede jeg så Den blå avis igennem og fandt en Texas Flash S-30 i nabo byen til små penge, som egentlig er mage til, bare med andet navn. Kan jeg bruge stel og forgaffel fra den, og smide delene fra sprinten over på?

Mvh. Michael.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg ved at mange af dem deler stel, men ved ikke lige med den du nævner.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#3
En Sprint og en G-Buddy deler stel, ved ikke lige med den du nævner.

Hvor du fra?
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#4
Undrer mig at du ikke har fået et godt svar endnu.

Mit svar er ikke så godt. Jeg er ret overbevist om, at hvis motoren har samme længde i mm. og at måden de er sat på, ser ens ud. Så kan det meste sættes lige over på texas stellet.

Jeg har ikke så meget at have det i, men undersøgte det selv da min lille kineser brændte sammen (selvforskyldt, for lidt olie) så undersøgte jeg hvilke motorer der passede til den, men endte med at jeg solgte den for lidt over 2000 kr, hvilket virkede som en bedre handel for en maskine uden motor.
Svar
#5
(10-04-2013, 20:06)Gnuen Skrev: Undrer mig at du ikke har fået et godt svar endnu.

Nok fordi der ikke er nogen der konkret ved det. Blink med øjet

Men de ligner da hinanden. Det er det eneste jeg er sikker på. Smil

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Klart Barden, troede bare der var nogen der havde den viden.
Svar
#7
(10-04-2013, 20:30)Gnuen Skrev: Klart Barden, troede bare der var nogen der havde den viden.

Tror ikke der er solgt så mange Texas. Kan være det er derfor. Jeg ved det ikke. Smil

Svar
#8
Bare fordi at de ligner er det da ikke ensbetydene med at de passer, eller de har samme Motor?

Min Baotian og Sprint ligner da osse hinanden men der er da vidt forskellige...

Men hvis trådstarter er fra Lolland, har jeg en G-Buddy stel du kan erhverve for billige penge Smil

Og ja der er papire på.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#9
(11-04-2013, 09:58)MSJ1982 Skrev: Bare fordi at de ligner er det da ikke ensbetydene med at de passer, eller de har samme Motor?

Det er der vist heller ikke nogen der har påstået Blink med øjet

Men der er nogle af dem der deler stel, det er et faktum Smil
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Som de andre siger, er der ingen der ved det præcist.

Jeg vil ikke begynde at blande 10" modeller og 12" modeller, da der er forskel på forgaffel samt længden på motoren.

Hvis du kun skal slippe omkring 1000,- kr. for hele projektet, så ville jeg slå til Smil Du kan jo altid sælge det hele igen, hvis tingene ikke passer sammen, så bliver tabet sikkert kun på et par hundrede kroner Smil
Svar
#11
(11-04-2013, 09:58)MSJ1982 Skrev: Bare fordi at de ligner er det da ikke ensbetydene med at de passer, eller de har samme Motor?

Min Baotian og Sprint ligner da osse hinanden men der er da vidt forskellige...

Men hvis trådstarter er fra Lolland, har jeg en G-Buddy stel du kan erhverve for billige penge Smil

Og ja der er papire på.

Jeg skrev at de lignede hinanden. Forstået på den måde at når man kigger på billedet, så ligner de hinanden. Dermed ikke sagt at de er ens, vel. Blink med øjet

Svar
#12
(09-04-2013, 13:23)MSJ1982 Skrev: En Sprint og en G-Buddy deler stel, ved ikke lige med den du nævner.

Ja lige på en steldims der skal skiftes i fronten på dem får at de kan komme til at passe skjolde her.


Sprint Front.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=8732...2116058849

G/E-Buddy.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=8732...1251148253

Svar


Forum spring: