Søg Garagen Hej Gæst! Register

Slap kobling
#1
Hej jeg har en CPI Super Motard, og jeg har et problem med min kobling da den er blevet slap og simpelthen ikke tager den. Når jeg trækker koblingen og vil skifte gear så begynder den bare at køre så den tager tydeligvis ikke koblingen. Jeg har prøvet at stramme koblingskablet, og det hjalp i 2 dage men så blev den slap igen. Jeg ville høre om jeg bare skal købe nye koblingsplader og hvilke? eller har i andre ideer? Tak på forhåndGrin
Hilsen Jonas.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Nye koblingsplader og fjedre hjælper på modsatte effekt = når den glider under kørsel. Prøv og juster den igen. Bruger du den rigtige olie? En for tyk olie vil nedsætte slippet.
Svar
#3
(02-04-2013, 11:54)12V Skrev: Nye koblingsplader og fjedre hjælper på modsatte effekt = når den glider under kørsel. Prøv og juster den igen. Bruger du den rigtige olie? En for tyk olie vil nedsætte slippet.

Har ikke lige tænkt på det med olien men det skal jeg undersøge men jeg kan ikke justere mere på kablet da den er er spændt op til det maksimale og jeg tænkte bare det kunne være at koblingspladerne var slidt ned?
Svar
#4
Det kan være at armen skal justeres ny ind, ved ikke lige med den model. På nogle skal du bare rykke armen et stykke, på andre er der en slags justerskrue på centeren af koblingen eller et andet sted. Husk at stille justerskruerne til midten inden, og sæt armen så den står lidt mere end vinkelret til kablet i udkoblet tilstand, så den får den optimale virkemåde.

Hvis pladerne er slidte vil den faktisk gøre modsat, dvs. den vil ikke have noget problem med at koble ud og vil glide under kørsel.
Svar
#5
(02-04-2013, 12:42)12V Skrev: Det kan være at armen skal justeres ny ind, ved ikke lige med den model. På nogle skal du bare rykke armen et stykke, på andre er der en slags justerskrue på centeren af koblingen eller et andet sted. Husk at stille justerskruerne til midten inden, og sæt armen så den står lidt mere end vinkelret til kablet i udkoblet tilstand, så den får den optimale virkemåde.

Hvis pladerne er slidte vil den faktisk gøre modsat, dvs. den vil ikke have noget problem med at koble ud og vil glide under kørsel.

Altså den køre uden problemer men hvis jeg for eksempel holder stille imens den er i gear og jeg har trukket koblingen i bund så køre den stadig Ked af det
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Ja det er forstået Blink med øjet
Svar
#7
Blink med øjet
Svar
#8
På Cpi er det centerskrue. Med en kontra møtrik.
Husk at løsne kablet når du skruer på den. Den skal ind af.

Du kan sammetidig se om pladerne er slidt ned eller tæt på. Olien skal af ved operationen.

Har selv haft en super cross.
Svar
#9
(02-04-2013, 17:59)sukedk2001 Skrev: På Cpi er det centerskrue. Med en kontra møtrik.
Husk at løsne kablet når du skruer på den. Den skal ind af.

Du kan sammetidig se om pladerne er slidt ned eller tæt på. Olien skal af ved operationen.

Har selv haft en super cross.

Det prøver jeg Blink med øjet Tak.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: