Svar: 5
Tråde: 1
Tilmeldt: Apr 2013
Hej jeg har en CPI Super Motard, og jeg har et problem med min kobling da den er blevet slap og simpelthen ikke tager den. Når jeg trækker koblingen og vil skifte gear så begynder den bare at køre så den tager tydeligvis ikke koblingen. Jeg har prøvet at stramme koblingskablet, og det hjalp i 2 dage men så blev den slap igen. Jeg ville høre om jeg bare skal købe nye koblingsplader og hvilke? eller har i andre ideer? Tak på forhånd
Hilsen Jonas.
Nye koblingsplader og fjedre hjælper på modsatte effekt = når den glider under kørsel. Prøv og juster den igen. Bruger du den rigtige olie? En for tyk olie vil nedsætte slippet.
Svar: 5
Tråde: 1
Tilmeldt: Apr 2013
02-04-2013, 12:05
(Dette opslag var sidst ændret: 02-04-2013, 12:06 af JonasHB.)
(02-04-2013, 11:54)12V Skrev: Nye koblingsplader og fjedre hjælper på modsatte effekt = når den glider under kørsel. Prøv og juster den igen. Bruger du den rigtige olie? En for tyk olie vil nedsætte slippet.
Har ikke lige tænkt på det med olien men det skal jeg undersøge men jeg kan ikke justere mere på kablet da den er er spændt op til det maksimale og jeg tænkte bare det kunne være at koblingspladerne var slidt ned?
Det kan være at armen skal justeres ny ind, ved ikke lige med den model. På nogle skal du bare rykke armen et stykke, på andre er der en slags justerskrue på centeren af koblingen eller et andet sted. Husk at stille justerskruerne til midten inden, og sæt armen så den står lidt mere end vinkelret til kablet i udkoblet tilstand, så den får den optimale virkemåde.
Hvis pladerne er slidte vil den faktisk gøre modsat, dvs. den vil ikke have noget problem med at koble ud og vil glide under kørsel.
Svar: 5
Tråde: 1
Tilmeldt: Apr 2013
(02-04-2013, 12:42)12V Skrev: Det kan være at armen skal justeres ny ind, ved ikke lige med den model. På nogle skal du bare rykke armen et stykke, på andre er der en slags justerskrue på centeren af koblingen eller et andet sted. Husk at stille justerskruerne til midten inden, og sæt armen så den står lidt mere end vinkelret til kablet i udkoblet tilstand, så den får den optimale virkemåde.
Hvis pladerne er slidte vil den faktisk gøre modsat, dvs. den vil ikke have noget problem med at koble ud og vil glide under kørsel.
Altså den køre uden problemer men hvis jeg for eksempel holder stille imens den er i gear og jeg har trukket koblingen i bund så køre den stadig
Svar: 5
Tråde: 1
Tilmeldt: Apr 2013
Svar: 2.290
Tråde: 89
Tilmeldt: Jan 2006
På Cpi er det centerskrue. Med en kontra møtrik.
Husk at løsne kablet når du skruer på den. Den skal ind af.
Du kan sammetidig se om pladerne er slidt ned eller tæt på. Olien skal af ved operationen.
Har selv haft en super cross.
Svar: 5
Tråde: 1
Tilmeldt: Apr 2013
(02-04-2013, 17:59)sukedk2001 Skrev: På Cpi er det centerskrue. Med en kontra møtrik.
Husk at løsne kablet når du skruer på den. Den skal ind af.
Du kan sammetidig se om pladerne er slidt ned eller tæt på. Olien skal af ved operationen.
Har selv haft en super cross.
Det prøver jeg
Tak.