Svar: 125
Tråde: 27
Tilmeldt: Jan 2013
Tak
Nu har jeg lige fundet ud af, at dysen er for stor. Det ved jeg, da den laver pjatrøv og firtakter ned ad bakke og til sidst går ud, men ikke ud ad lige vej. Tændrøret er også meget sort og fedtet. Der er en 74'er i nu, og kan det passe at der stor "M50" på den anden?
Jeg køber bare 68, 70, 72 og prøver med. Lyder det fornuftigt?
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(26-03-2013, 16:21)bachlassen Skrev: Tak
Nu har jeg lige fundet ud af, at dysen er for stor. Det ved jeg, da den laver pjatrøv og firtakter ned ad bakke og til sidst går ud, men ikke ud ad lige vej. Tændrøret er også meget sort og fedtet. Der er en 74'er i nu, og kan det passe at der stor "M50" på den anden?
Jeg køber bare 68, 70, 72 og prøver med. Lyder det fornuftigt?
Nu er jeg ikke helt stiv i hvilken størrelse dyse, der er standard i en G-Max. Men jeg tror, det er en 72'r (når vi snakker totalt lovlig knallert). Hvis du går lavere end en 72'r, tror jeg du risikere en varmesætning. Og jeg ved ikke hvad M50 står for, desværre.
Ivecar plus 2023.
Svar: 125
Tråde: 27
Tilmeldt: Jan 2013
Super, jamen så prøver jeg en 72'er. Det er også det laveste, man kan få hos T-Hansen.
Der er også en tomgangsdyse ved siden af "dysen" ikk'? Den skal man ikke pille ved vel? Den er nr. 35
Tak skal du have for din hurtige hjælp, nu vil jeg have det her ordnet 100%
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(26-03-2013, 16:51)bachlassen Skrev: Super, jamen så prøver jeg en 72'er. Det er også det laveste, man kan få hos T-Hansen.
Der er også en tomgangsdyse ved siden af "dysen" ikk'? Den skal man ikke pille ved vel? Den er nr. 35
Tak skal du have for din hurtige hjælp, nu vil jeg have det her ordnet 100%
Du behøver ikke skifte dyserørene, nej. Og du justerer jo tomgangen, ved hjælp af den store sorte "knap", der sidder udvendigt på karburatoren
.
Ivecar plus 2023.
Svar: 125
Tråde: 27
Tilmeldt: Jan 2013
Super
Nu har jeg kørt omkring 16 km. hvor den har drillet tre gange, alle gange ca. 100-150 meter efter jeg har kørt ned ad bakke, eller efter jeg har bremset hårdt op. Den går simpelthen ud. Kan starte eftrer to minutter
forudsat at jeg har åbnet tankdækslet.
Kan det være vakkum/benzinhanen der laver pjatrøv?
Svar: 125
Tråde: 27
Tilmeldt: Jan 2013
Forresten: Jeg skiftede dysen til en 72'er, og nu har den bedre optræk og 2-3 km/t på toppen.
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(26-03-2013, 22:48)bachlassen Skrev: Super
Nu har jeg kørt omkring 16 km. hvor den har drillet tre gange, alle gange ca. 100-150 meter efter jeg har kørt ned ad bakke, eller efter jeg har bremset hårdt op. Den går simpelthen ud. Kan starte eftrer to minutter forudsat at jeg har åbnet tankdækslet.
Kan det være vakkum/benzinhanen der laver pjatrøv?
Der er et lufthul på dækslet et sted, få det gjort rent så burde det virke mht. Vakuum.
Ivecar plus 2023.
Svar: 125
Tråde: 27
Tilmeldt: Jan 2013
Også postet på ande fora:
Hej alle.
Skiftede for nylig min karburator på min PGO G-Max. Forrige og nuværende var samme model Keihin 12mm. Forrige dyse var en 76'er og den nuværende er en 72'er. Efter kørsel ligeud eller ned ad bakke med fuld fart dør den ud, og man skal åbne benzindækslet og så kan den starte igen efter nogle kick. Kan det være dysen, der er for lille og dermed giver for lidt benzin? Benzinhanen der "glemmer" at give benzin? Svømmeren der står forkert?
Jeg kan mærke den "holder igen" på en meget mærkelig måde. Sommetider kører den med 8000 rpm andre gange 9000 rpm lige ud. Den har aldrig været så "utilregnelig" før. Hvad tror I, der kan være galt?
God påske