Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hvor skal den slange fra luftfilter sidde på en sprint?
#1
Hej.
Er igang med at istandsætte en sprint til vidersalg.

Er stødt på en slange, der går fra luftfilteret og så der sådan en plastic fætter for enden, en lille kasse nærmest. Hvor skal denne side? og hvad er den til?

Tak Smil
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Det er muligvis slangen til SLS systemet du kigger på, således at den plastikkasse du har i enden skal sidde på udstødningsrøret, men jeg er ikke sikker. Kan du tage et billede? Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#3
Okay min hjerne fortæller mig det er der den suger luft igennem. Men spørgsmålet er så hvor den skal sidde? her er et billed.
[Image: 488306_645342765481446_1169131882_n.jpg]
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
#4
Det er bare den hvor den suger luft ind ad, og den skal bare sidde bag skjoldene så der ikke suges muddervand ind når man kører gennem en vandpyt. Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#5
Ahh okay så skal den bare klaskes om bagved Grin

Btw, sprinten kan starte men ikke køre, den går ud når man giver gas. Har tænkt mig at instille ventiler og rense karburatoren da dette sikkert aldrig er gjort :o

Kickstarteren er utrolig let, der er slet ingen modstand i den, så mistænker at den har utrolig lidt kompresion? hvis man kan konkludere det udfra kickstarterens hårdhed Smil? og hvis det der kompressionen kan det så skyldes den aldrig har fået indstillet ventiler? (motoren har gået 10 tusind og er fra før 06 som resten af scooteren.
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Det er en god idé med at rense og justere, så det i hvert fald ikke er det der skaber problemer. Blink med øjet

Den med hvor let kickstarteren er at træde ned er ikke altid en god måde at tjekke kompressionen, da en hård kickstarter kan skyldes at armen er kort eller at fjederen og delene mangler smøring og en let kickstarter kan skyldes det modsatte. Blink med øjet

Hvis der er problemer med kompressionen er det dog som du selv siger højest sandsynligt ventilerne der skal renses og eventuelt slibes op. Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#7
(28-03-2013, 19:12)Shakon Skrev: Okay min hjerne fortæller mig det er der den suger luft igennem. Men spørgsmålet er så hvor den skal sidde? her er et billed.
[Image: 488306_645342765481446_1169131882_n.jpg]

Den slange skal skrues fast så den suger luft ind af det hul her.

[attachment=4053]

Svar
#8
(28-03-2013, 19:24)Shakon Skrev: Kickstarteren er utrolig let, der er slet ingen modstand i den, så mistænker at den har utrolig lidt kompresion? hvis man kan konkludere det udfra kickstarterens hårdhed Smil? og hvis det der kompressionen kan det så skyldes den aldrig har fået indstillet ventiler? (motoren har gået 10 tusind og er fra før 06 som resten af scooteren.

Hvis man er vant til 2-takter, så føles en 4-takter utrolig let i kompressionen, når man træder kickstarteren ned.

Min Sprint føles som om den ikke havde kompression, men den startede og kørte fint nok. Smil

Svar
#9
(28-03-2013, 19:28)Baddi Skrev: Den med hvor let kickstarteren er at træde ned er ikke altid en god måde at tjekke kompressionen, da en hård kickstarter kan skyldes at armen er kort eller at fjederen og delene mangler smøring og en let kickstarter kan skyldes det modsatte. Blink med øjet

Jeps. Enig. Smil

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Okay tak for svarene Smil
Regner med at få den samlet i morgen, så lægger jeg et billed op så i kan se hvordan den er blevet Smil
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
#11
Det godt nok bøvlet at få skjolde på en sprint Målløs

Den der lille skjold der sidder ved tankdæklset, hvad er hemmelighedden for at få det til at passe 100%? Synes jeg har set mange af disse modeller hvor de er stripset fast og alt muligt fordi det bare ikke vil sidde ordentlig.
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
#12
(03-04-2013, 23:21)Shakon Skrev: Det godt nok bøvlet at få skjolde på en sprint Målløs

Den der lille skjold der sidder ved tankdæklset, hvad er hemmelighedden for at få det til at passe 100%? Synes jeg har set mange af disse modeller hvor de er stripset fast og alt muligt fordi det bare ikke vil sidde ordentlig.

De 2 sideskjolde rundt om sædet skal af, for at montere skjoldet omkring benzindækslet. Det dæksel er nemlig skruet fast til de 2 på undersiden.

Svar


Forum spring: