Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kymco Agility Vil ikke starte.
#1
Hej allesammen.

Jeg har en Kymco Agility som jeg egentlig havde tænkt mig at skifte ud for et års tid siden pga. den ikke var driftsikker nok.
Desværre kom jeg aldrig så langt, og jeg har den stadigvæk. Scooteren har nu været stillestående i 3 mdr. Da jeg har haft firmabil med hjem dagligt, og nu kan scooteren ikke starte.

Jeg har ikke den store mekaniske forstand, og det interesserer mig egentlig heller ikke. Den er ikke engang i nærheden af at starte og dertil kommer kickstarteren heller ikke op igen når den bliver trykket ned.

Nogen der har tålmodigheden til at forklare hvad der evt kan være galt? Rullende øjne
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Agilityen er en af de mere driftsikre på markedet, men dårlig behandling og manglende service kan ødelægge selv en Bugatti Veyron.
Svar
#3
Jeg syntes ikke den har været driftsikker på nogen måde desværre.

Overvejer om jeg skal anskaffe mig en ny scooter. Evt. en kinøjser eller lign.
Svar
#4
(27-03-2013, 18:15)Shj0112 Skrev: Hej allesammen.

Jeg har en Kymco Agility som jeg egentlig havde tænkt mig at skifte ud for et års tid siden pga. den ikke var driftsikker nok.
Desværre kom jeg aldrig så langt, og jeg har den stadigvæk. Scooteren har nu været stillestående i 3 mdr. Da jeg har haft firmabil med hjem dagligt, og nu kan scooteren ikke starte.

Jeg har ikke den store mekaniske forstand, og det interesserer mig egentlig heller ikke. Den er ikke engang i nærheden af at starte og dertil kommer kickstarteren heller ikke op igen når den bliver trykket ned.

Nogen der har tålmodigheden til at forklare hvad der evt kan være galt? Rullende øjne

Ja hvis du ikke interesserer dig for mekanik og vil ha` en driftsikker scooter, så må en kinøjser absolut være sagenGriner

Venligst Erik.
Svar
#5
(27-03-2013, 19:35)Scooterballe Skrev: Ja hvis du ikke interesserer dig for mekanik og vil ha` en driftsikker scooter, så må en kinøjser absolut være sagenGriner

Venligst Erik.

Grøn grinGrøn grin
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Arhhh i to, fyld nu ikke emnet med "plat" snak Græder
Ingen indspark til problemet = lad være med at poste noget!

Prøv at pille tændrøret ud, er der nogen gnist overhovedet?
Kan jo være at det kun er nyt tændrør der skal til, koster ikke alverden.

Mener at den kører med CV karburator, kan det være bælgen der er utæt?

Kommer der overhovedet benzin i karburatoren?

På en totakter kan man holde hånden for enden af karburatoren når man forsøger at starte, det ved jeg så ikke gælder for en firtakter?

Er der overhovedet strøm nok på batteriet?

Det var lige det jeg ville kontrollere.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#7
Ja, tjek lige batteriet før du laver bål og brand.
Agilityen har en DC CDI, det vil sige at CDI'en kører på jævnstrøm, og uden strøm på batteriet er der ingen strøm til den Blink med øjet
Specielt i de her kolde dage aflader batterier RIGTIG MEGET, så prøv at få opladet batteriet engang, eventuelt måle det hvis du har et multimeter.

Kickstarteren kan ordnes med lidt smørrelse/fedt på aksen.
Svar
#8
(28-03-2013, 11:07)Russer60 Skrev: Arhhh i to, fyld nu ikke emnet med "plat" snak Græder
Ingen indspark til problemet = lad være med at poste noget!

Jeg synes nu den var ret god, vi skal altså også ha lidt sjov herinde Grøn grin
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#9
Nu ved jeg ikke hvor langt du har haft kørt inden problemerne kom, så jeg vil bare gennemgå de normale problemer der kan være skyld i det og som er nemt at ordne. Grøn grin

Som der siges, så er et friskt batteri et must. Hvis batteriet har været fladt et par gange er det dødt. Et dødt batteri kan, hvis det oplades godt, nogle gange bruges til at køre med fordi scooteren holder spændingen oppe mens man kører. Har batteriet været fladt kan man dog ikke starte med el-starteren, idet spændingen så falder så meget at der slet ingen gnist kommer, og det duer ikke. Fræk

Når man har sikret sig at man har et fint batteri på skal man sørge for at have et nyt tændrør, et iridium er at foretrække. Grøn grin

Dertil kommer at skifte olie, da man aldrig skal køre med for meget eller for lidt olie på. Begge ekstremer kan gøre start sværere eller til sidst ødelægge motoren. Der anbefales normalt 10W40 olie til en Kymco agility, hvor servicebogen skriver at man skal fylde 0,7L på efter man har tømt det hele, men den for mig oftest er på toppen af oliepinden, når jeg har tømt det hele og kun fyldt 0,6L i igen. Grin

Når man ejer en scooter er det også en rigtig god idé at lære at stille ventiler, hvilket der er fine guides til overalt på nettet, blandt andet herinde, og det tager kun 10-20 minutter når man først har lært det. Ventiler der over tid har ændret tolerencer kan også give både start- og driftsproblemer. Grin

Noget andet derudover er det smart at gøre sig bekendt med karburatoren, hvilket du kan guides igennem med billeder på scootergrisen. Karburatoren er ikke noget der ændrer sig over tid, men til gengæld kan den blive snavset til, specielt hvis den får lov at stå længe, så dér bør du skille den ad og blæse den igennem med trykluft samt tørre alle kanaler med et stykke papir. Grin

Til sidst kan luftfilteret blive stoppet til over tid, så et nyt filterelement kan fås hos t-hansen for kun 100 kroner, men presser pengepungen meget kan du give filteret en tur med en kraftig støvsuger, og det burde være okay indtil næste gang der er penge på kontoen. Blink med øjet


Det er alle de simple, normale problemer, som man uden en detaljeret viden om motorer bør kunne løse, hvis man tager sig god tid og kigger på diverse billeder og guides. Grin

De mere komplicerede problemer kan være utætheder i ventilerne, slidt cylinder eller fejl i andre dele af tændingen, hvilket kræver at man sætter sig lidt dybere ind i motoren og går mere nøjsommeligt til værks. Men som tommelfingerregel kan du altid være sikker på at et startproblem skyldes enten et problem i benzintilførsel eller -blanding, et problem i tændingen eller et problem med fastholdelsen og kompression af benzin i cylindren. Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(28-03-2013, 13:20)emil-jensen Skrev: Jeg synes nu den var ret god, vi skal altså også ha lidt sjov herinde Grøn grin

Selvfølgelig men skæg og snot for sig.
Opretter har et reelt problem og før der er kommet diverse forslag til hvad der evt kunne være galt så duer det altså ikke med den slags efter min mening.

Vil overhovedet ikke gå efter admin her men det er min egen uforbeholdne mening.

Ville personlig blive ret så ærgelig og evt overveje om dette er stedet hvis man opretter et emne om et problem og der så næsten omgående bliver lavet sjov med det.

Tro det eller lad være men BS bliver betragtet som et rimeligt seriøst sted ude på nettet.

Er det ikke det vi har dette forum til?
http://www.billig-scooter.dk/forumdisplay.php?fid=7

Så kan du kalde mig gammel stikstikker eller hvad du nu finder på Grin
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#11
(28-03-2013, 14:25)Russer60 Skrev: Selvfølgelig men skæg og snot for sig.
Opretter har et reelt problem og før der er kommet diverse forslag til hvad der evt kunne være galt så duer det altså ikke med den slags efter min mening.

Vil overhovedet ikke gå efter admin her men det er min egen uforbeholdne mening.

Ville personlig blive ret så ærgelig og evt overveje om dette er stedet hvis man opretter et emne om et problem og der så næsten omgående bliver lavet sjov med det.

Tro det eller lad være men BS bliver betragtet som et rimeligt seriøst sted ude på nettet.

Er det ikke det vi har dette forum til?
http://www.billig-scooter.dk/forumdisplay.php?fid=7

Så kan du kalde mig gammel stikstikker eller hvad du nu finder på Grin

Det har du så self ret i, jeg synes folk herinde er modne, og ved hvad de fortæller om, og hjælper når vi har problemer med scooterne, jeg forventer jo også svar når jeg kommer spørger om noget Grin
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar


Forum spring: