Svar: 3
Tråde: 1
Tilmeldt: Mar 2013
En god knallert , nem at arbejde med.
Begrænsningerne er følgende: Variatoren adskilles og den ekstre ring på røret fjernes. Det forreste udstødningsrør afmonteres og blindrøret fjernes ved slibning og hullet tilsvejses med autogenbænder. Rørets anden ende er begrænset med et 10 mm rør hvor det er svejset sammen med forrøret. Denne begrænsning fjernes ved en minisliber samt manuel filing tager ca 1 time at file alt materiale væk. Dernæst afmonters luftilteret og indsugningshullet i filteret gøres så stor som mulig( der sidder en 10mm gummislange) og studsen tilskæres så den laver en form for tragtvirkning til fartvinden. Karburatoren er rigelig stor i indre diameter så umiddelbart skal den ikke skiftes til " normal " kørsel.
Men hoveddysen skal forøges til dysestørrelse 65 eller deromkring for den kan ikke tage gassen med standarddysen( mangler den store dyse - kommer fredag)
Men i opstartsfasen dvs med choker kører den forrygende.
Vender tilbage når den store dyse er monteret.::
Svar: 2.280
Tråde: 58
Tilmeldt: Dec 2009
Hej og velkommen
Er din noget nær min knallert (som jeg tror).
Så render min 70-75 med: Silent pro udstødning uden tragt. Polini speedcontrole variator uden ring. Karburatoren er noget blødt lort, originalt med "begrænset" 47.5# nu med en 56# det er unødvendigt at pille ved luftfilteret, det giver kun unødig larm, og unødig benzinforbrug.
Har en "standard" 50cc cylinder på, regner den ikke for at give noget ekstra.
At skamfere den originale udstødning, er synd.. Hvis du nu engang skulle få brug for den
Den originale variator er også blød som f***, det giver rigtig godt at skifte den ud!
Vh Jacob.
Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar: 3
Tråde: 1
Tilmeldt: Mar 2013
19-03-2013, 13:49
(Dette opslag var sidst ændret: 19-03-2013, 13:50 af Viktor.)
Hej Jacob.
Hvorledes virker Pollini koblingen, og hvilke ruller skal jeg i givet fald bruge. ??
I gamle dag i 60érne da jeg tunede knallert var der bare et hul i indsugningen. Nu anvender man en membran i indsugningen. Hvorledes virker en sådan og kan man optimere denne funktion for at få større ydelse.
Svar: 2.280
Tråde: 58
Tilmeldt: Dec 2009
19-03-2013, 15:43
(Dette opslag var sidst ændret: 19-03-2013, 15:45 af Jacob k.)
Det er ikke slyngkoblingen jeg snakker om, men selve variatoren og blæsehjulet jeg har skiftet
http://www.speedline.dk/da/scooter/varia...-p241-655/
http://www.speedline.dk/da/scooter/blaes...p-244-030/
Variatoren har "optimerede" rullebaner. gearingen er anderledes, så man kører stærkere, med færre omdrejninger.
Min er vist med 5.5g ruller som original, jeg har 6g i (til 95kg passager) og det er en tand for meget, 5.5 eller 5g ville være optimalt.
At skifte den er ren plug and play, af med det gamle på med det nye (der skal to afstandsskiver bag ved variatoren for at systemet kører lige)
Har aldrig rodet med membranen, ej heller forsøgt at hente effekt den vej, ved dog at den ikke er begrænset på de modeller
Vh Jacob.
Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar: 1
Tråde: 0
Tilmeldt: Jan 2014
Hej jeg har lige købt en Leone swan 2t og kan ikke få den til at køre mere end 40/45 har fjernet luftfiltre begrænsningen og skiven hvad kan jeg mere gøre som 100% virker
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
(11-01-2014, 14:00)patrick thomsen Skrev: Hej jeg har lige købt en Leone swan 2t og kan ikke få den til at køre mere end 40/45 har fjernet luftfiltre begrænsningen og skiven hvad kan jeg mere gøre som 100% virker
Skifte til en ubegrænset udstødning. Husk at dyse op.
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar: 1.821
Tråde: 64
Tilmeldt: Jul 2008
11-01-2014, 14:42
(Dette opslag var sidst ændret: 11-01-2014, 14:43 af rune75.)
(11-01-2014, 14:00)patrick thomsen Skrev: Hej jeg har lige købt en Leone swan 2t og kan ikke få den til at køre mere end 40/45 har fjernet luftfiltre begrænsningen og skiven hvad kan jeg mere gøre som 100% virker
Du må også dyse opp når du har fjernet luftfilter begrensningen. Ellers vil den ikke trekke ordentlig og du vil komme til at
varmskjære den.
Svar: 3
Tråde: 1
Tilmeldt: Mar 2013
Kan ikke huske om der sidder en skive eller et rør på krumtapakslen, men du skriver at skiven er fjernet, Det skal være sådan at den store remsive kan bevæge sig 100 % ind og ud. Dysen skal være nr . 96 .
Så skal du afmontere udstødningsrøret og fjerne blændrøret ved at slibe det med vinkelsliber og derefter svejse hullet til med et stykke du tilpasser fra blindrøret. Jeg brugte autogensvejser, men co2 er også ok.
Derefter når du har forrøret pillet fra potten fjerner du plomberne der sidder henholdsvis lige i starten af udstødningen og ved overgangen til potten. Jeg brugte en minisliber samt fil af forskellig størrelse, helst helt nye file, men vær klar over at det er hærdet materiale så det tager noget tid vel et par timer og at det ødelægger eller gør filene sløve. Hav tålmodighed.
Afmonter luftfilteret for at se om der er fuldt åben i karburatoren når håndtaget har fuld rulle.
Ellers skal gaskablet lige justeres.
Og ved bagtøjet sætter du en længere slange på udluftningen således at olien bliver smidt ned på vejen og ikke ind på dæk bremser m.v.. Den smider olie ud når farten kommer op på 60.
Min kører 60 efter spedometer i stille vjr. 55 i modvind og 65 i medvind. Og endelig husk at montere en fartregulator . Det fik jeg gavn af da jeg blev stoppet.
Svar: 1
Tråde: 0
Tilmeldt: Jun 2016
(19-03-2013, 09:36)Viktor Skrev: En god knallert , nem at arbejde med.
Begrænsningerne er følgende: Variatoren adskilles og den ekstre ring på røret fjernes. Det forreste udstødningsrør afmonteres og blindrøret fjernes ved slibning og hullet tilsvejses med autogenbænder. Rørets anden ende er begrænset med et 10 mm rør hvor det er svejset sammen med forrøret. Denne begrænsning fjernes ved en minisliber samt manuel filing tager ca 1 time at file alt materiale væk. Dernæst afmonters luftilteret og indsugningshullet i filteret gøres så stor som mulig( der sidder en 10mm gummislange) og studsen tilskæres så den laver en form for tragtvirkning til fartvinden. Karburatoren er rigelig stor i indre diameter så umiddelbart skal den ikke skiftes til " normal " kørsel.
Men hoveddysen skal forøges til dysestørrelse 65 eller deromkring for den kan ikke tage gassen med standarddysen( mangler den store dyse - kommer fredag)
Men i opstartsfasen dvs med choker kører den forrygende.
Vender tilbage når den store dyse er monteret.::
Hej, har nu gjort flg. : Skiftet til ubegrænset forrør (købt i T-Hansen) + skiftet til dyse 65 (købt T-hansen), pillet gummirør ud af luftfilter. Den går nu som en drøm, kører ca 70-75 . Tændrør er nøddebrunt , ser rigtigt fornuftigt ud, tusind tak for hjælpen !