Svar: 21
Tråde: 2
Tilmeldt: Aug 2012
18-03-2013, 00:56
(Dette opslag var sidst ændret: 18-03-2013, 01:02 af Belibope.)
(18-03-2013, 00:48)K. Hansen Skrev: Ville ikke tune en 45'er da kørekortet kommer endda særdeles meget i fare, alt efter hvor meget du kører over det tilladte. Så tænk dig om og pas på
Det har du selvfølgelig 100% ret i.. Men at køre 40 - 45 på en vej hvor alle biler suser forbi med 60 - 80 km/t er yderst ubehageligt. Ville gerne have hurtigere acceleration, så jeg ikke har en bil helt oppe i røven efter start.
At jeg skrev jeg ville have den til, at køre 80 km/t er maaske også en overdrivelse
Men hvis jeg kan få den op på 55 - 60 ville det være super dejligt!
Min gamle scooter kørte 70 km/t og det var helt perfekt til at følge med trafikken
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(18-03-2013, 00:48)Belibope Skrev: Hvis jeg både skifter til Malossi Multivar og skifter koblings fjedre. Ville det så hjælpe på både acceleration og topfart?
Og er disse afhængige af hinanden, eller kan man skifte dem som man vil?
Det er ikke nødvendigt at skifte koblingsfjedre, så længe du kun køre afdroslet. De har først virkning, når scooteren bliver tunet med f.eks. 90 kubik.
Ivecar plus 2023.
Svar: 21
Tråde: 2
Tilmeldt: Aug 2012
(18-03-2013, 00:56)Jps Skrev: Det er ikke nødvendigt at skifte koblingsfjedre, så længe du kun køre afdroslet. De har først virkning, når scooteren bliver tunet med f.eks. 90 kubik. Okay, min scooter køre lige nu med 50 kubik. Betyder det så et motor skift for, at få den op på 90 kubik?
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(18-03-2013, 01:00)Belibope Skrev: Okay, min scooter køre lige nu med 50 kubik. Betyder det så et motor skift for, at få den op på 90 kubik?
Nej, du køber et 90 kubik tunsæt og sætter på Og dog du kan vist købe motorer med mere Kubik en de 50, hvor ved jeg dog ikke. Jeg er ikke så meget inde i det, med de moderne 4taktere
Ivecar plus 2023.
Svar: 21
Tråde: 2
Tilmeldt: Aug 2012
(18-03-2013, 01:08)Jps Skrev: Nej, du køber et 90 kubik tunsæt og sætter på Og dog du kan vist købe motorer med mere Kubik en de 50, hvor ved jeg dog ikke. Jeg er ikke så meget inde i det, med de moderne 4taktere
Super, så det jeg skal have fat i er: Koblingsfjedre, Malossi Multivar og tunsæt fra 50 kubik til 90 kubik.. Så burden den rykke bedre?
Men skal det være 90 kubik, kan mindre ikke gøre det?
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
(18-03-2013, 01:17)Belibope Skrev: Super, så det jeg skal have fat i er: koblingsfjedre, Malossi Multivar og tunsæt fra 50 kubik til 90 kubik.. Så burden den rykke bedre?
Men skal det være 90 kubik, kan mindre ikke gøre det?
Tag du bare en 90cc, der findes også mindre, men bøden/udsættelsen af kørekort til bil, er den samme. Så kan du lige så godt have det så sjovt så længe det varer. (Bare til info hvis du ikke er klar over de nye regler).
Svar: 577
Tråde: 11
Tilmeldt: Oct 2010
(18-03-2013, 07:32)barden Skrev: Tag du bare en 90cc, der findes også mindre, men bøden/udsættelsen af kørekort til bil, er den samme. Så kan du lige så godt have det så sjovt så længe det varer. (Bare til info hvis du ikke er klar over de nye regler).
Jeg håber da manden allerede har kørekort, ellers må han jo ikke køre en 45´er, hvis ikke så er der sikkert heller ikke plader og forsikring på, og så er det jo helt galt.
VGA Firefox "Ad vitam aut culpam"
Ny 20.April 2017 - Nu +1.000km
Svar: 4.269
Tråde: 273
Tilmeldt: Apr 2010
Hvis du sætter 90ccm på så skal du nok have en ny udstødning osse
Jeg kunne køre 70 ægte på min Sprint med 72ccm,
men kan køre det samme på min baotian med 63ccm, men den har også andre hjul
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
- 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
Malossi multivar er et godt sted at starte til at få topfarten og accellerationen, som kan forbedres, hvis man eksperimenterer med rem og ruller, hvilket var måden jeg nåede en topfart af 72 km/t på gps med min første kymco agility, hvilket var et godt sted over 80 på speedometeret.
Hvis man først kan køre varioen helt ud og så køre omdrejningerne helt ud er man med den topfart man kan få uden at skifte gearing og så vidt jeg ved er den fart oftest på omkring 65 km/t på de fleste firtaktere, hvilket den også var for mig indtil jeg fandt frem til en rem der var 2% længere så den kunne komme en lille smule længere ud i varioen.
Hvis man så vil forbedre acellerationen markant kan man begynde på den traditionelle tuning som indfatter en 80cc cylinder, en ny knastaksel, en udstødning af typen med absorbanslyddæmper og muligvis en anden karburator, hvis det bliver nødvendigt.
Grunden til at jeg nu nævner udstødningen er, at en udstødning ikke i sig selv giver meget, men hvis man øger motorstørrelsen kan den originale udstødning ende med at være en hæmsko, idet deres forrørs diameter er tilpasset den højeste lufthastighed for 50cc og at en resonanslyddæmper, som de normalt har, er en relativt stor modstand, som bliver værre når man prøver at presse meget mere udstødningsgas gennem den.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 4.269
Tråde: 273
Tilmeldt: Apr 2010
Jeg har osse eksperimenteret med længere remme og det kan godt give lidt.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
- 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar: 21
Tråde: 2
Tilmeldt: Aug 2012
18-03-2013, 22:17
(Dette opslag var sidst ændret: 18-03-2013, 22:27 af Belibope.)
Citat:Malossi multivar er et godt sted at starte til at få topfarten og accellerationen, som kan forbedres, hvis man eksperimenterer med rem og ruller, hvilket var måden jeg nåede en topfart af 72 km/t på gps med min første kymco agility, hvilket var et godt sted over 80 på speedometeret.
Jeg vil starte med at købe en Malossi Multivar og evt. en løsere rem.
Så se hvordan den køre med det, og så evt. gå videre derfra!
- Men har nu surfet rundt på nettet et godt stykke tid for, at finde ud af hvordan man tuner fra 50 kubik, til 90 kubik. Men kan desværre ikke finde noget, er der nogle som har et link som kan bruges. Eller ved hvordan man gør?
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
18-03-2013, 22:29
(Dette opslag var sidst ændret: 18-03-2013, 22:37 af K. Hansen.)
Nyt stempel, cylinder, ruller, vario. Og udstødning vil jeg tro, selvom det ikke betyder det store på en 4t.
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
|