Søg Garagen Hej Gæst! Register

Udstødning på en 4 takter?
#13
(18-03-2013, 00:48)K. Hansen Skrev: Ville ikke tune en 45'er da kørekortet kommer endda særdeles meget i fare, alt efter hvor meget du kører over det tilladte. Så tænk dig om og pas påSmil

Det har du selvfølgelig 100% ret i.. Men at køre 40 - 45 på en vej hvor alle biler suser forbi med 60 - 80 km/t er yderst ubehageligt. Ville gerne have hurtigere acceleration, så jeg ikke har en bil helt oppe i røven efter start.
At jeg skrev jeg ville have den til, at køre 80 km/t er maaske også en overdrivelse Smil
Men hvis jeg kan få den op på 55 - 60 ville det være super dejligt!
Min gamle scooter kørte 70 km/t og det var helt perfekt til at følge med trafikken Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
(18-03-2013, 00:48)Belibope Skrev: Hvis jeg både skifter til Malossi Multivar og skifter koblings fjedre. Ville det så hjælpe på både acceleration og topfart?
Og er disse afhængige af hinanden, eller kan man skifte dem som man vil? Smil

Det er ikke nødvendigt at skifte koblingsfjedre, så længe du kun køre afdroslet. De har først virkning, når scooteren bliver tunet med f.eks. 90 kubik.
Ivecar plus 2023.
Svar
#15
(18-03-2013, 00:56)Jps Skrev: Det er ikke nødvendigt at skifte koblingsfjedre, så længe du kun køre afdroslet. De har først virkning, når scooteren bliver tunet med f.eks. 90 kubik.
Okay, min scooter køre lige nu med 50 kubik. Betyder det så et motor skift for, at få den op på 90 kubik?
Svar
#16
(18-03-2013, 01:00)Belibope Skrev: Okay, min scooter køre lige nu med 50 kubik. Betyder det så et motor skift for, at få den op på 90 kubik?

Nej, du køber et 90 kubik tunsæt og sætter på Smil Og dog du kan vist købe motorer med mere Kubik en de 50, hvor ved jeg dog ikke. Jeg er ikke så meget inde i det, med de moderne 4taktere Smil
Ivecar plus 2023.
Svar
#17
(18-03-2013, 01:08)Jps Skrev: Nej, du køber et 90 kubik tunsæt og sætter på Smil Og dog du kan vist købe motorer med mere Kubik en de 50, hvor ved jeg dog ikke. Jeg er ikke så meget inde i det, med de moderne 4taktere Smil

Super, så det jeg skal have fat i er: Koblingsfjedre, Malossi Multivar og tunsæt fra 50 kubik til 90 kubik.. Så burden den rykke bedre?
Men skal det være 90 kubik, kan mindre ikke gøre det? Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
(18-03-2013, 01:17)Belibope Skrev: Super, så det jeg skal have fat i er: koblingsfjedre, Malossi Multivar og tunsæt fra 50 kubik til 90 kubik.. Så burden den rykke bedre?
Men skal det være 90 kubik, kan mindre ikke gøre det? Smil

Tag du bare en 90cc, der findes også mindre, men bøden/udsættelsen af kørekort til bil, er den samme. Så kan du lige så godt have det så sjovt så længe det varer. (Bare til info hvis du ikke er klar over de nye regler). Smil

Svar
#19
(18-03-2013, 07:32)barden Skrev: Tag du bare en 90cc, der findes også mindre, men bøden/udsættelsen af kørekort til bil, er den samme. Så kan du lige så godt have det så sjovt så længe det varer. (Bare til info hvis du ikke er klar over de nye regler). Smil

Jeg håber da manden allerede har kørekort, ellers må han jo ikke køre en 45´er, hvis ikke så er der sikkert heller ikke plader og forsikring på, og så er det jo helt galt. Fortvivlet
VGA Firefox "Ad vitam aut culpam"
Ny 20.April 2017  -  Nu +1.000km
Svar
#20
Hvis du sætter 90ccm på så skal du nok have en ny udstødning osse Smil

Jeg kunne køre 70 ægte på min Sprint med 72ccm,
men kan køre det samme på min baotian med 63ccm, men den har også andre hjul Smil
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#21
Malossi multivar er et godt sted at starte til at få topfarten og accellerationen, som kan forbedres, hvis man eksperimenterer med rem og ruller, hvilket var måden jeg nåede en topfart af 72 km/t på gps med min første kymco agility, hvilket var et godt sted over 80 på speedometeret. Grin

Hvis man først kan køre varioen helt ud og så køre omdrejningerne helt ud er man med den topfart man kan få uden at skifte gearing og så vidt jeg ved er den fart oftest på omkring 65 km/t på de fleste firtaktere, hvilket den også var for mig indtil jeg fandt frem til en rem der var 2% længere så den kunne komme en lille smule længere ud i varioen. Grøn grin

Hvis man så vil forbedre acellerationen markant kan man begynde på den traditionelle tuning som indfatter en 80cc cylinder, en ny knastaksel, en udstødning af typen med absorbanslyddæmper og muligvis en anden karburator, hvis det bliver nødvendigt. Smil

Grunden til at jeg nu nævner udstødningen er, at en udstødning ikke i sig selv giver meget, men hvis man øger motorstørrelsen kan den originale udstødning ende med at være en hæmsko, idet deres forrørs diameter er tilpasset den højeste lufthastighed for 50cc og at en resonanslyddæmper, som de normalt har, er en relativt stor modstand, som bliver værre når man prøver at presse meget mere udstødningsgas gennem den. Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
Jeg har osse eksperimenteret med længere remme og det kan godt give lidt.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#23
Citat:Malossi multivar er et godt sted at starte til at få topfarten og accellerationen, som kan forbedres, hvis man eksperimenterer med rem og ruller, hvilket var måden jeg nåede en topfart af 72 km/t på gps med min første kymco agility, hvilket var et godt sted over 80 på speedometeret.

Jeg vil starte med at købe en Malossi Multivar og evt. en løsere rem.
Så se hvordan den køre med det, og så evt. gå videre derfra! Smil

- Men har nu surfet rundt på nettet et godt stykke tid for, at finde ud af hvordan man tuner fra 50 kubik, til 90 kubik. Men kan desværre ikke finde noget, er der nogle som har et link som kan bruges. Eller ved hvordan man gør? Smil
Svar
#24
Nyt stempel, cylinder, ruller, vario. Og udstødning vil jeg tro, selvom det ikke betyder det store på en 4t.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar


Forum spring: