Søg Garagen Hej Gæst! Register

T:Rex under behandling
#1
Ja, så er Nadjab's T:Rex, landet her på pletten. Så må jeg se, om jeg kan få den til at makke ret. Det 1. problem er allerede fundet, i form af falsk luft ved luftfilteret. Der mangler et spændebånd, så det kan spændes på karburatoren.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(17-03-2013, 12:48)Jps Skrev: Ja, så er Nadjab's T:Rex, landet her på pletten. Så må jeg se, om jeg kan få den til at makke ret. Det 1. problem er allerede fundet, i form af falsk luft ved luftfilteret. Der mangler et spændebånd, så det kan spændes på karburatoren.

Det lyder som det bliver en nem opgave. Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#3
(17-03-2013, 12:49)DarkSide Skrev: Det lyder som det bliver en nem opgave. Smil

Håber jeg Grin. Stelforbindelsen er måske problem nr. 2. Den er monteret på bolten, der holder oliedunken. Og der er ikke ligefrem rent, det sted.
Ivecar plus 2023.
Svar
#4
Det går fremad Smil. Problem nr. 3 kunne være den manglende gummibeskyttelse ved tændrøret. Og så mangler der en varmesslange op til karburatoren.

Billede af karburatoren, som skal renses grundigt med lidt luft Smil
Ivecar plus 2023.
Svar
#5
Nu har jeg så et problem Smil. Og det er, at der tilsyneladende sidder en 85 dyse i karburatoren. Og hvis "Rex'en" er lovlig, burde den ikke være så stor, vil jeg mene. Jeg kan ikke huske hvad standardstørrelsen, er på en lovlig "Rex" FlovGrin.

Men karburatoren trængte til den gennemblæsning den fik, og der var skidt i bundkarret. Jeg har måttet skifte dyserør, og det smallere rør ved siden af. De var begge rustfarvede??

Nadjab og jeg havde snakket om at skifte chokeren (har ikke målt den), men beklageligvis har jeg ikke en på lager, der er brugbar.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(17-03-2013, 15:02)Jps Skrev: Nu har jeg så et problem Smil. Og det er, at der tilsyneladende sidder en 85 dyse i karburatoren. Og hvis "Rex'en" er lovlig, burde den ikke være så stor, vil jeg mene. Jeg kan ikke huske hvad standardstørrelsen, er på en lovlig "Rex" FlovGrin.

Men karburatoren trængte til den gennemblæsning den fik, og der var skidt i bundkarret. Jeg har måttet skifte dyserør, og det smallere rør ved siden af. De var begge rustfarvede??

Nadjab og jeg havde snakket om at skifte chokeren (har ikke målt den), men beklageligvis har jeg ikke en på lager, der er brugbar.

En 85'er er alt for stor hvis der er ikke er pillet ved filter eller cylinder, det kan meget vel være derfor den er svær at starte efter lidt tid da tændrør simpelthen kokser til.

I med en 72'er, og så tror jeg faktisk den Rex er tilbage til sit gamle jeg. Smil

[Image: 2933.jpg]
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#7
(17-03-2013, 15:06)DarkSide Skrev: En 85'er er alt for stor hvis der er ikke er pillet ved filter eller cylinder, det kan meget vel være derfor den er svær at starte efter lidt tid da tændrør simpelthen kokser til.

I med en 72'er, og så tror jeg faktisk den Rex er tilbage til sit gamle jeg. Smil

72 eller 75? Smil. Ihvertfald hvis man kigger på listen her:
http://www.billig-scooter.dk/showthread.php?tid=8098
Ivecar plus 2023.
Svar
#8
(17-03-2013, 15:08)Jps Skrev: 72 er for lille Smil. Ihvertfald hvis man kigger på listen her:
http://www.billig-scooter.dk/showthread.php?tid=8098

Nah, der står da 72 standard, og så vil jeg gætte på 75 er afdroslet, men der står præcist det samme ved Dr.Big. Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#9
(17-03-2013, 15:09)DarkSide Skrev: Nah, der står da 72 standard, og så vil jeg gætte på 75 er afdroslet, men der står præcist det samme ved Dr.Big. Smil

Jeg skal lige være helt sikker på, at cylinderen er af den lovlige slags, før jeg starter "Rex'en" op Grin
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(17-03-2013, 15:11)Jps Skrev: Jeg skal lige være helt sikker på, at cylinderen er af den lovlige slags, før jeg starter "Rex'en" op Grin

Det må kunne ses på siden af den, som jeg sagde igår, du kender alt til de maskiner, og den er snart fixet. Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#11
(17-03-2013, 15:13)DarkSide Skrev: Det må kunne ses på siden af den, som jeg sagde igår, du kender alt til de maskiner, og den er snart fixet. Smil

Citere lige hvad NadjaB skriver, i sit indlæg:

Den er fra 2002, har kørt ca. 21500, den kører 45-50 km/t.
Umiddelbart skulle der ikke være lavet noget ved den, det var et ægtepar der havde den før mig, de brugte den til og fra arbejde lige som jeg gør, og de sagde der intet var gjort ved den, og ej heller havde være repareret.

Citat slut.

Fatter så ikke hvis det er en 85 dyse der sidder i. Så må den da sluge en del benzin (den lugter også fælt af det Smil )
Ivecar plus 2023.
Svar
#12
Så vil jeg gætte på den er pinlig lovlig, og det siger så også at dysen er alt for stor, nyt tændrør, mindre dyse, og tjek luftfilter. Grin
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar


Forum spring: