Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
Ja, så er Nadjab's T:Rex, landet her på pletten. Så må jeg se, om jeg kan få den til at makke ret. Det 1. problem er allerede fundet, i form af falsk luft ved luftfilteret. Der mangler et spændebånd, så det kan spændes på karburatoren.
Ivecar plus 2023.
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
(17-03-2013, 12:48)Jps Skrev: Ja, så er Nadjab's T:Rex, landet her på pletten. Så må jeg se, om jeg kan få den til at makke ret. Det 1. problem er allerede fundet, i form af falsk luft ved luftfilteret. Der mangler et spændebånd, så det kan spændes på karburatoren.
Det lyder som det bliver en nem opgave.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(17-03-2013, 12:49)DarkSide Skrev: Det lyder som det bliver en nem opgave.
Håber jeg . Stelforbindelsen er måske problem nr. 2. Den er monteret på bolten, der holder oliedunken. Og der er ikke ligefrem rent, det sted.
Ivecar plus 2023.
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
Det går fremad . Problem nr. 3 kunne være den manglende gummibeskyttelse ved tændrøret. Og så mangler der en varmesslange op til karburatoren.
Billede af karburatoren, som skal renses grundigt med lidt luft
Ivecar plus 2023.
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
Nu har jeg så et problem . Og det er, at der tilsyneladende sidder en 85 dyse i karburatoren. Og hvis "Rex'en" er lovlig, burde den ikke være så stor, vil jeg mene. Jeg kan ikke huske hvad standardstørrelsen, er på en lovlig "Rex" .
Men karburatoren trængte til den gennemblæsning den fik, og der var skidt i bundkarret. Jeg har måttet skifte dyserør, og det smallere rør ved siden af. De var begge rustfarvede??
Nadjab og jeg havde snakket om at skifte chokeren (har ikke målt den), men beklageligvis har jeg ikke en på lager, der er brugbar.
Ivecar plus 2023.
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
(17-03-2013, 15:02)Jps Skrev: Nu har jeg så et problem . Og det er, at der tilsyneladende sidder en 85 dyse i karburatoren. Og hvis "Rex'en" er lovlig, burde den ikke være så stor, vil jeg mene. Jeg kan ikke huske hvad standardstørrelsen, er på en lovlig "Rex" .
Men karburatoren trængte til den gennemblæsning den fik, og der var skidt i bundkarret. Jeg har måttet skifte dyserør, og det smallere rør ved siden af. De var begge rustfarvede??
Nadjab og jeg havde snakket om at skifte chokeren (har ikke målt den), men beklageligvis har jeg ikke en på lager, der er brugbar.
En 85'er er alt for stor hvis der er ikke er pillet ved filter eller cylinder, det kan meget vel være derfor den er svær at starte efter lidt tid da tændrør simpelthen kokser til.
I med en 72'er, og så tror jeg faktisk den Rex er tilbage til sit gamle jeg.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(17-03-2013, 15:06)DarkSide Skrev: En 85'er er alt for stor hvis der er ikke er pillet ved filter eller cylinder, det kan meget vel være derfor den er svær at starte efter lidt tid da tændrør simpelthen kokser til.
I med en 72'er, og så tror jeg faktisk den Rex er tilbage til sit gamle jeg.
72 eller 75? . Ihvertfald hvis man kigger på listen her:
http://www.billig-scooter.dk/showthread.php?tid=8098
Ivecar plus 2023.
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
(17-03-2013, 15:08)Jps Skrev: 72 er for lille . Ihvertfald hvis man kigger på listen her:
http://www.billig-scooter.dk/showthread.php?tid=8098
Nah, der står da 72 standard, og så vil jeg gætte på 75 er afdroslet, men der står præcist det samme ved Dr.Big.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(17-03-2013, 15:09)DarkSide Skrev: Nah, der står da 72 standard, og så vil jeg gætte på 75 er afdroslet, men der står præcist det samme ved Dr.Big.
Jeg skal lige være helt sikker på, at cylinderen er af den lovlige slags, før jeg starter "Rex'en" op
Ivecar plus 2023.
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
(17-03-2013, 15:11)Jps Skrev: Jeg skal lige være helt sikker på, at cylinderen er af den lovlige slags, før jeg starter "Rex'en" op
Det må kunne ses på siden af den, som jeg sagde igår, du kender alt til de maskiner, og den er snart fixet.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(17-03-2013, 15:13)DarkSide Skrev: Det må kunne ses på siden af den, som jeg sagde igår, du kender alt til de maskiner, og den er snart fixet.
Citere lige hvad NadjaB skriver, i sit indlæg:
Den er fra 2002, har kørt ca. 21500, den kører 45-50 km/t.
Umiddelbart skulle der ikke være lavet noget ved den, det var et ægtepar der havde den før mig, de brugte den til og fra arbejde lige som jeg gør, og de sagde der intet var gjort ved den, og ej heller havde være repareret.
Citat slut.
Fatter så ikke hvis det er en 85 dyse der sidder i. Så må den da sluge en del benzin (den lugter også fælt af det )
Ivecar plus 2023.
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
Så vil jeg gætte på den er pinlig lovlig, og det siger så også at dysen er alt for stor, nyt tændrør, mindre dyse, og tjek luftfilter.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
|