Søg Garagen Hej Gæst! Register

PGO Hot 50-Noob
#1
Hej.

Lang historie kort: Jeg købte en Baotian for 7-8 måneder siden, og har haft så meget bøvl med den at jeg købte mig en ny PGO i dag.

Jeg er 26 og har ikke haft en knallert før den Baotian, så jeg vil gerne vide om der er nogle ting jeg skal vide.
Så som er det OK at pille skiven med det samme, eller skal motoren tilkøres først så den lever længere?
Også bare generalt om det er noget jeg skal gøre/passe på helt fra starten af så den holder så længe som muligt.

Alle tips tager jeg med en kyssende hånd, og i får en bølge god Karma som belønning Blink med øjet

Mvh
Thor
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(15-03-2013, 20:29)Bloodjunkie Skrev: Hej.

Lang historie kort: Jeg købte en Baotian for 7-8 måneder siden, og har haft så meget bøvl med den at jeg købte mig en ny PGO i dag.

Jeg er 26 og har ikke haft en knallert før den Baotian, så jeg vil gerne vide om der er nogle ting jeg skal vide.
Så som er det OK at pille skiven med det samme, eller skal motoren tilkøres først så den lever længere?
Også bare generalt om det er noget jeg skal gøre/passe på helt fra starten af så den holder så længe som muligt.

Alle tips tager jeg med en kyssende hånd, og i får en bølge god Karma som belønning Blink med øjet

Mvh.
Thor

Du kan godt pille skiven, med det samme. Men hvis scooteren er splinterny, skal du ikke regne med at garantien dækker for skader, opstået efter du fjernede den. Og jeg vil også anbefale du skifter dysen i karburatoren ud, med 1 til 2 numre større. Du kan muligvis risikere en varmesætning (stemplet sætter sig) hvis du ikke gør det. Og tragten i membranen skal også ud, for at få en god effekt ud af at fjerne ringen. Går stærkt ud fra det er en 72'r dyse der sidder i, så få fat i en 74 eller 76'r og sæt den i. (De springer 2 numre, ad gangen).
Ivecar plus 2023.
Svar
#3
(15-03-2013, 21:58)Jps Skrev: Du kan godt pille skiven, med det samme. Men hvis scooteren er splinterny, skal du ikke regne med at garantien dækker for skader, opstået efter du fjernede den. Og jeg vil også anbefale du skifter dysen i karburatoren ud, med 1 til 2 numre større. Du kan muligvis risikere en varmesætning (stemplet sætter sig) hvis du ikke gør det. Og tragten i membranen skal også ud, for at få en god effekt ud af at fjerne ringen. Går stærkt ud fra det er en 72'r dyse der sidder i, så få fat i en 74 eller 76'r og sæt den i. (De springer 2 numre, ad gangen).

Ja, det er det jeg aldrig har fattet ved PGO, at de laver de spring i dysestrl. Der må jo være en mening med galskabenSmil
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#4
(15-03-2013, 22:26)K. Hansen Skrev: Ja, det er det jeg aldrig har fattet ved PGO, at de laver de spring i dysestrl. Der må jo være en mening med galskabenSmil

Jeg ved heller ikke hvorfor, desværre. Smil
Ivecar plus 2023.
Svar
#5
(15-03-2013, 21:58)Jps Skrev: Du kan godt pille skiven, med det samme.

Hvis den skal 'holde så længe som muligt', bør skiven nok blive i Blink med øjet
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(16-03-2013, 06:01)Teddy Skrev: Hvis den skal 'holde så længe som muligt', bør skiven nok blive i Blink med øjet

Nej, for den er jo lavet uden begrænsninger Blink med øjet. Det er først når den skal til bestemmelsestedet, at begrænsningerne kommer i. Altså hvert land, sine begrænsninger. I en del lande, er den jo ikke begrænset, overhovedet.
Ivecar plus 2023.
Svar
#7
(16-03-2013, 10:01)Jps Skrev: Nej, for den er jo lavet uden begrænsninger Blink med øjet. Det er først når den skal til bestemmelsestedet, at begrænsningerne kommer i. Altså hvert land, sine begrænsninger. I en del lande, er den jo ikke begrænset, overhovedet.

Nej, men her i landet skal skiven blive siddende, hvis man vil beholde sin knallert.
Svar
#8
(16-03-2013, 14:18)Teddy Skrev: Nej, men her i landet skal skiven blive siddende, hvis man vil beholde sin knallert.

Ja, det er alle vist klar over Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar
#9
(16-03-2013, 14:18)Teddy Skrev: Nej, men her i landet skal skiven blive siddende, hvis man vil beholde sin knallert.

Faktum er, at de holder kortere tid ed begrænsningerne i, OG de forurener faktisk også mere. Nu ved jeg godt at mange unge kører hasarderet og er pisse ligeglade med færdselsloven, og det går så ud over os andre der godt kan finde ud af det, men ville ønske man kunne få en lovgivning der tillod at køre ubegrænset (IKKE tunet).

Meen det sker sq nok aldrig her i dette lille forbudsland.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Dyserne springer da osse 2 numre på en 4Takt Smil

Bare ikke hvis man køber i Tyskland.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#11
(16-03-2013, 15:54)MSJ1982 Skrev: Dyserne springer da osse 2 numre på en 4Takt Smil

Bare ikke hvis man køber i Tyskland.

Aner ikke en hujende fis om 4 taktere så det har jeg ingen ide omSmil

Men det er bare sjovt de springer sådan. Hvad har 73,75 og 77 gjort dem. der laver de dyser?Grøn grinGrøn grin
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#12
Takker for svarene.

Den er spritny så jeg vil gerne have at garantien holder.
Kan man pille skiven og sæt den til igen hver gang den skal til service, så den garantien holder eller kan de se man har pillet den?
Svar


Forum spring: