Søg Garagen Hej Gæst! Register

Værksted hører ikke efter hvad jeg siger!
#1
Hej

Min scooter har været på værksted, hvor jeg skal have repareret mit bagdæk.
Det koster 550 kr., men da jeg så henter den koster det 1500 kr.
det viser sig de har lavet en masse ting på den (bl.a. batteriet) uden jeg har bedt om det, de har ikke engang ringet.
Jeg får at vide jeg er nød til at betale de 1500 kr. og det gør jeg så.

Dagen efter er der så noget helt galt med den. Den vil ikke starte selvom han jo lige har skiftet batteri. Jeg ringer også spørger hvad det nu er for noget, men det kan han ikke svare på uden at se den.
Jeg slæber den derop og siger han skal ringe når han finder noget og at han IKKE skal reparere kickstarter.
3 dage efter har jeg intet hørt og ringer derfor til ham.
Han fortæller han er igang med at reparere kickstarter, og der bliver jeg så rigtig sur.
Fortæller at den virkede fint inden den kom op til ham og jeg havde kørt på den i 3 måneder uden problemer, men det kunne ikke passe.

Nu står jeg så der, hvor han siger jeg skal betale for det jeg sagde at han ikke skulle reparere.
Hvad skal jeg gøre?
Han kan da ikke bare gøre det når jeg siger at han ikke skal og han kan da ikke bare ødelægge min scooter og derefter sige at jeg er helt forkert på den, når jeg kan bevise at den virkede fint inden den kom op til ham, eller kan han virkelig det? Det var kun fordi bagdækket var punkteret.

-Steffen Thomsen
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg ville finde en anden forhandler at få ordnet service og reparationer hos, det dér er simpelthen for grotesk Sur
Svar
#3
Syntes man høre om flere og flere der bliver snydt, kender efterhånden mange der får lavet et hel masse,
og tit bliver det slet iikke lavet, men bare skrevet på slutseddelen Ked af det

Der er mange uvidene der bliver snydt, så er det sgu bedre at finde en ven eller en man kender privat.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#4
Nu er der altid to parter i sådan en sag, men ud fra hvad du siger - så er det klart at der er sket noget forkert. Men igen, kender jo ikke til sagen direkte så kan kun udtale mig på baggrund af de udsagn du fortæller.

Men ja, det er mundtlige aftaler, de er heldigvis ligeså gældende som skriftlige, men langt vanskeligere at bevise.

Personligt ville jeg ikke betale regningen, hvis det er sket på den måde som du har fortalt. Så er det op til ham om han vil gøre mere ved det, juridisk set. Det kan dog gå hen og blive vanskeligt, med mindre du kan bevise nogle af de påstande du har fremsat.
Svar
#5
Kan kun sige:
Lav en skriftlig aftale.
Hvor der står "Ring ved rep".
Så har man altid sit på det rene!

Arbejder selv i bilbranchen og der er så meget underskrifts kontrol, at i tror det er løgn.
Kymco Agility 50 - 45'er @ 60km/t Cruise speed & 77km/t Top speed
Årgang 2006, Trip: 13.700km - Økonomi ca. 42 km/l
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Altså jeg kan bevise at den virkede før den kom op til ham.

Han burde kunne huske at jeg spurgte om hvor meget det kostede at få lavet kickstarteren, hvor jeg fik en pris og sagde "Det kan ikke betale sig at lave".

Han burde også godt kunne huske at jeg sagde han skulle ringe, da jeg var meget sur over at jeg skulle af med mere end 1000 kr. end jeg havde regnet med.

Han kan jo selvfølgelig bare lade vær med at sige sandheden, men så bliver jeg meget skuffet over ham! Min mor og far, mine venner og alle andre har jeg fortalt min scooter var på værksted da den skulle have lavet bagdækket. Så kan vel på den måde også godt bevise at jeg ikke bad om og få lavet alt det andet, og han har på intet tidspunkt haft ringet.
Svar


Forum spring: